Gå til innhold

ascona b prosjekt

Ranger emnet


hundråførr

Anbefalte innlegg

Jeg var endel sjåfør på en marineblå B med 2.0i. Var forsåvidt trivelig det.

 

Kjenner meg igjen i det med gnikking og halvgjort arbeide. En kollega kom bort til meg og sa at det er ikke våpenpuss jeg holdt å meg. Jeg drev og reparerte leamikken i kassaskuffer. :D Er nok litt derfor jeg aldri får gjort noe. Føler jeg at "nei, dette blir ikke bra nok" lar jeg heller være. På godt og vondt, mest vondt.

 

Jeg synes du skal få lånt et skikkelig kamera eller få en som kan seg på det til å komme, sette opp ei 500W arbeidslampe og ta noen virkelig gode bilder som får frem den fine fargen du har lagt på. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg var endel sjåfør på en marineblå B med 2.0i. Var forsåvidt trivelig det.

 

Kjenner meg igjen i det med gnikking og halvgjort arbeide. En kollega kom bort til meg og sa at det er ikke våpenpuss jeg holdt å meg. Jeg drev og reparerte leamikken i kassaskuffer. :D Er nok litt derfor jeg aldri får gjort noe. Føler jeg at "nei, dette blir ikke bra nok" lar jeg heller være. På godt og vondt, mest vondt.

 

Jeg synes du skal få lånt et skikkelig kamera eller få en som kan seg på det til å komme, sette opp ei 500W arbeidslampe og ta noen virkelig gode bilder som får frem den fine fargen du har lagt på. :)

 

jeg er desverre for meg en perfeksjonist, jeg har lagt til nå, uante summer i ting på bilen som ingen andre enn jeg ser, mange er innom garasjen for en prat nå og da, å de rister på hue å sier, kast d heller sammen så det er fint i noen måneder , da ække d bilen lenger, men jeg pusser opp bilen under den ideen at jeg skal beholde den sjæl, å så får tiden avgjøre om jeg vil beholde den eller ikke, typiske meg er at jeg er drittlei bilen når jeg er ferdig å da er det til salgs, he he.

 

synes ikke at ditt syn påp hva som er bra å ikke bra skal holde deg igjen i ei opppussing hvis interessen ligger der, gjør det på din måte å drit i hva andre synes

 

har bra kamera, er bare lysta til å jogge inn skitten å fæl for å rote med ett dyrt kamera med svarte fingre, men jeg er bare nødt skjønner jeg. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er imponert over pågangsmotet ditt. Får håpe at jeg får det like bra til når jeg begynner å rive ned alt på min.

Virker som det eneste som virker er å ta tiden til hjelp.

Min er så og si ferdig sveist nå, kun litt igjen på høyre kanal så er det gjort. Gruer meg til å bytte taktrekk på den. Blir sikkert en pyton jobb, men det må bare gå. Har fått meg getrag 240 og midt konsoll som passer til den nå, men er ennå usikker på hva som blir av motor på den. Liker forgasserene dine. Hadde vært konge å hatt:partyon:

 

Ser det er flere som har komentert fargen din å jeg må si meg enig. Flott farge.

Blir å lakke min tilbake til originalfargen som er blå/lilla metallig. Vet ikke helt hva jeg tenkte på i 95 da jeg valgte fargen som nå er på den:)

Lykke til videre med proskjektet ditt.

97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10

77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig.

99 Passat 1.9TDI

96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk

96 Mercedes 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er imponert over pågangsmotet ditt. Får håpe at jeg får det like bra til når jeg begynner å rive ned alt på min.

Virker som det eneste som virker er å ta tiden til hjelp.

Min er så og si ferdig sveist nå, kun litt igjen på høyre kanal så er det gjort. Gruer meg til å bytte taktrekk på den. Blir sikkert en pyton jobb, men det må bare gå. Har fått meg getrag 240 og midt konsoll som passer til den nå, men er ennå usikker på hva som blir av motor på den. Liker forgasserene dine. Hadde vært konge å hatt:partyon:

 

Ser det er flere som har komentert fargen din å jeg må si meg enig. Flott farge.

Blir å lakke min tilbake til originalfargen som er blå/lilla metallig. Vet ikke helt hva jeg tenkte på i 95 da jeg valgte fargen som nå er på den:)

Lykke til videre med proskjektet ditt.

 

takker og bukker så meget;-))

man har ikke fritidsproblemer med en sånn bil nei, he he.

skifte taktrekk er ikke så ikke, hvor har du fått ditt fra? bestillte mitt fra tyskland, venter ennå på det,

var ganske usikker sjæl første gangen jeg bytta taktrekk men etter litt fikling va det jo ganske enkelt.

 

lite med bildeoppdatering hos meg nå, driver med rustsveising, å herregud hvor jeg hater det, sveisa opp bilen for 6 år sia å det holder bra ennå, så det er ikke så mye, men er rust i noen skjøter som jeg tar opp å heller lage nytt istedet for bare skjære ut å klaske ei plate over, liker at det ser urørt å orginalt ut, tar så himla mye lenger tid men da veit jeg at det blir gjort skikkelig,

 

du får lage tråd på bilen din når du setter igang, spennende å se åssen andre gjør det, hvis jeg tenker etter lurer jeg på om jeg har noen weber gassere liggende hvis du vil ha sånne på bilen din, bare å si ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, har laget tråd jeg på min bil også.

Er her: http://www.bilforumet.no/ascona-a-b/229866-mitt-ascona-b-prosjekt.html

 

Blir å ta ned for og bakstilling i løpet av vinteren for å gjøre den ren og lakkere den. Har et lite håp om at den skal være ferdig til våren så jeg kan få den lakkert da.

I det siste har det ikke vært så mye som er blitt gjort med bilen. Kun byttet lenkearmene fremme. Du nevnte forgassere som du hadde. Hvor stor er de, har de innsugene og sist men ikke minst, hva hadde du tenkt deg for de. Blir nok ikke på denne siden av året uansett, men har en 2.2 på hånda som er gått 130000 som jeg også lurer på.

Viktigste nå er å få tilpasset mellomaksel til Getrag kassen. Blir jo helt konge med 5 trinns kasse:)

97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10

77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig.

99 Passat 1.9TDI

96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk

96 Mercedes 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, har laget tråd jeg på min bil også.

Er her: http://www.bilforumet.no/ascona-a-b/229866-mitt-ascona-b-prosjekt.html

 

Blir å ta ned for og bakstilling i løpet av vinteren for å gjøre den ren og lakkere den. Har et lite håp om at den skal være ferdig til våren så jeg kan få den lakkert da.

I det siste har det ikke vært så mye som er blitt gjort med bilen. Kun byttet lenkearmene fremme. Du nevnte forgassere som du hadde. Hvor stor er de, har de innsugene og sist men ikke minst, hva hadde du tenkt deg for de. Blir nok ikke på denne siden av året uansett, men har en 2.2 på hånda som er gått 130000 som jeg også lurer på.

Viktigste nå er å få tilpasset mellomaksel til Getrag kassen. Blir jo helt konge med 5 trinns kasse:)

 

er igrunn ikke sikker på hva jeg har igjen av gassere, har solgt mesteparten men jeg veit jeg har liggende no dellorto 45 dhla, hvor bra de er veit jeg ikke, skal sjekke, innsugene jeg hadde er solg så jeg har kun de som står på motoren min, men de ække så dyre

hvis gasserne er bra blir vi enige om pris,

fint drag i 2.2 motoren, bedre enn gassere hvis du tenkter økomoni, for det er dyrt å kjøre med gassere, he he

 

har du ikke orginal mellomaksel til kassa? har en aksel liggende, ikke sikker på om det er til getragkasse men skal sjekke, hvis ikke blir det gambling å få mellomakselen rett å ikke kast i den hvis du skal korte den inn sjæl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
fått gjort noe mer eller har julen satt en liten stopper på prosjektet?:) ser bra ut, spent på videre oppdatering:D ta gjerne med masse bilder:D

 

jula har nok vært en medvirkende årsak til at ting ikke går fullt så fort nei, he he

men etter mye om og men kom fjærene i hus, så nå holder jeg på å sette sammen forstillinga med 4 stempla kalipper fra volvo for litt bedre skrubb,

men bilder kommer så snart jeg får putta ting sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11012010004.jpg

rust i skjøt så jeg skar likegreit ut det å sveisa inn nytt

 

 

 

11012010003.jpg

detta kom frem under glassfibermatta de hadde lagt på i forsøk på å rette/skjule skadene, se hvor krølla innerskjermen er

 

11012010002.jpg

er nesten 1cm i forskjell mellom dør å skjerm, detta var sparkla opp å ett par lag med glassfiber for å få javna ut høydeforskjellen

 

11012010001.jpg

mer tinn

Endret av hundråførr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var litt rust der foran venstre hjulbue bak? stå på.

 

ikke bare litt heller, kan ikke fatte hvorfor de har gjort det på den måten, pga glassfibermatta de hadde lagt utpå så fikk rusta herje fritt under, så det ikke før jeg fikk skrutrekkern under ei flik i glassfiberen og vippa av halve bakskjermen.

 

så her er det bare å brette opp erma å gå på med krumma rygg, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår