Gå til innhold

Ascona77

Bruker
  • Innholdsteller

    70
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ascona77

  • Bursdag 06/10/1971

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Ascona B
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1977
  • Yrke eller sivil status
    Samboer
  • Motor (eks 1.6)
    1.9s
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Original bil, noe senka med SR ratt og SR instrumenter gått 125 000 Garantert
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • MSN
    ketilj@hotmail.com
  • Bosted
    9415 Harstad

Ascona77's Achievements

  1. Er det noen her på forumet som kan hjelpe meg med mercedesen min. Har en 96 modell 230E som nå er gått 273000 km. Har nettopp kjøpt den da jeg fikk den billig.(2000 kr) Problemet jeg har er at den fusker, men bare av og til. Den ene stunda kan jeg bare peise på å bilen går som en drøm, mens i neste øyeblikk, så begynner den å "skyte". Har byttet plugger og pluggledninger og en coil som var litt sliten da den bare ga et svakt lilla lys istedet for sterkt blått. Er helt i vanvare nå da jeg ikke skjønner hva som kan gjøre dette. Har i tillegg en ekstra luftmengdemåler som virker ok da jeg har brukt begge to å bilen har vært helt ok, men plutselig så skyter den. Kan det være bensinpumpa som jukse, evt filter som må byttes. Kjenner ikke disse bilene i det hele tatt, så derfor spør jeg etter hjelp. Gidder ikke å bruke en halvannen formue på bilen heller. Da er det bedre å skrote den, men den er egentlig for bra til å gjøre det. Håper noen har ei fornuftig forklaring på hva som kan være feil ;)
  2. Har selv en 77 modell 1.9S, og har hatt den siden 94. Har aldri brukt noe tilsetning på den, å den putrer å går like fint som da jeg fikk den. Aldri hatt noe problem med blyfri på den :)
  3. Hei. Takk for svar og linker. Har nå bestilt meg hardwaren for å chippe bilen(e) selv. Jeg er nå den lykkelige eier av 2 stk Caravelle T4. En med 88 hk og en med 102 hk. Det som jeg har nevnt med kassen er at jeg har hørt at den er den samme på 2,4 sugediesel og 2,5 tdi 88 hk. Reversen på 88hk er til venstre og opp, mens den på 102 hk er til høyre og ned, så det er kanskje noe i det. Har nå fått tilbud på kasse med sperre til 5000, og intercooler til 1500 med alle slanger, fester og sensor, så det blir nok chipping på den uansett:) Driver nå å surrer rundt på nettet for å finne meg softwaren hvor fila til ecu'en er modifisert sånn at jeg kan prøve før jeg evt kjøper til 102 hk. 88 hk vil få ca 118 hk og med intercooler i tillegg, så vil jeg vel komme opp i bortimot 130 hk på den å det er ikke ille:). Hardwaren er bestilt herfra: http://www.chinabuye.com Koster 45$ inkl frakt. Den heter KWP2000 PLUS. Her er link til den direkte http://www.chinabuye.com/kwp2000-plus-ecu-remap-flasher-tuning-tool Noen som har kontroll på "gratis" filer på nettet, så mottas tips med stor takknemlighet:thanks
  4. Ja, bare å få ut splinten oppe å nede, så er døra løs. Hvis du har litt slakk, så mener jeg at jeg kjøpte litt større splinter på Felleskjøpet å da ble slakken borte på min 2 dørs Ascona B:thumb
  5. Er det noe her på bilforumet som har 1 Koya Riviera 8X18 felg liggende. Har 3 stk sjøl, men da den siste ble "knust". Her er en link til felgen: Boltsirkelen er 5-112 og er til VW og Audi. Er usikker på innpresset, men mener det er 35 eller 42. Håper noen kan hjelpe:m'm:
  6. Du trenger jo ikke å ta ut plexi glasset. Er jo bare å trekke pæreholderen til side, så kommer de ut. Pæra er 1,2watt og uten sokkel. Bytta begge på bilen min i går:)
  7. Er det noe her på forumet som har vært borti chipping av caravelle 2,5tdi 88 hk? Har hørt rykter om at man risikerer at gearkassen ryker hvis man gjør det pga for høyt dreiemoment. Vurderer å gjøre det på min, men ikke hvis kassen ryker. Har også vurdert å ettermontere intercooler da den ikke har det. Setter pris på tilbakemeldinger hvis noen der ute har vært borti problemstillingen.
  8. Nei, ikke gjort noe som helst siden før jul med den. Står godt i garasjen, men tenkte å begynne igjen så snart det blir litt varmere i været. Håpe å bli ferdig med den så den står klar til sommeren.
  9. Ja, tenkte at det er sikkert flere enn meg som har sånn kasse. Skulle hatt den samme for Getrag 265 også da jeg har en som trenger overhaling. Har aldri plukket opp en gearkasse, så det hadde vært greit med en fasit:)
  10. Legger ut manualen for Getrag 240 kassen som sto i Manta/Monza/Senator/. Kjekt å ha hvis det er noen som har planer om å plukke den ifra hverandre. Fila er på ca 16 mb og er i PDF format. 51 sider om hvordan man plukker kassen ifra hverandre å setter på plass. Her er link til siden jeg har lastet den opp til. Tar 15 sekunder fra du klikker på linken til nedlastings siden kommer.:hailvw
  11. Er det noen her på forumet som har eller vet om noen som har seter til Opel Monza? Har en som jeg har lyst på men mangler seter både foran og bak. Kan kjøpe den å sette inn Senator seter inntil videre, men er jo ikke noen permanent løsning siden det ikke e tilt i ryggen på de. Er uansett hvilke seter det er. Må ikke være recaro stoler.:partyon:
  12. Her er litt mere forklaring som jeg fant her på bilforumet http://pici.se/pictures/opSASnsHf.jpg
  13. Var et skjema på http://www.ascona.tk
  14. joda, har laget tråd jeg på min bil også. Er her: http://www.bilforumet.no/ascona-a-b/229866-mitt-ascona-b-prosjekt.html Blir å ta ned for og bakstilling i løpet av vinteren for å gjøre den ren og lakkere den. Har et lite håp om at den skal være ferdig til våren så jeg kan få den lakkert da. I det siste har det ikke vært så mye som er blitt gjort med bilen. Kun byttet lenkearmene fremme. Du nevnte forgassere som du hadde. Hvor stor er de, har de innsugene og sist men ikke minst, hva hadde du tenkt deg for de. Blir nok ikke på denne siden av året uansett, men har en 2.2 på hånda som er gått 130000 som jeg også lurer på. Viktigste nå er å få tilpasset mellomaksel til Getrag kassen. Blir jo helt konge med 5 trinns kasse:)
  15. Hei. Er imponert over pågangsmotet ditt. Får håpe at jeg får det like bra til når jeg begynner å rive ned alt på min. Virker som det eneste som virker er å ta tiden til hjelp. Min er så og si ferdig sveist nå, kun litt igjen på høyre kanal så er det gjort. Gruer meg til å bytte taktrekk på den. Blir sikkert en pyton jobb, men det må bare gå. Har fått meg getrag 240 og midt konsoll som passer til den nå, men er ennå usikker på hva som blir av motor på den. Liker forgasserene dine. Hadde vært konge å hatt:partyon: Ser det er flere som har komentert fargen din å jeg må si meg enig. Flott farge. Blir å lakke min tilbake til originalfargen som er blå/lilla metallig. Vet ikke helt hva jeg tenkte på i 95 da jeg valgte fargen som nå er på den:) Lykke til videre med proskjektet ditt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår