Gå til innhold

Hvilken girkasse anbefales?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en nyinnkjøpt selvaspirerende 350 motor som er antydet i overkant av 500hk uten NOS.

 

Sitter nå og ser etter en passende girkasse og lurer litt på en Tremec T-56 magnum kasse fra Keisler.

 

Er det noen andre jeg heller burde sett på?

 

Så også på Keilsler sin Tremec TKO 600 som er velkjent, men foretrekker 6 gir.

 

Hva pleier folk å kjøre med?

 

Noen andre steder jeg burde heller sett?

 

Under dragrace er vel automat mest vanlig, men hvilken løsning går de for? Har hørt om en lock funksjon som låser kassen så man slipper sluring.

 

 

Han her kjører visst med noe han kaller "Preppad PG med transbrake och raceturbin".

 

Bilen skal bare brukes på gaten som lekebil, men må kunne virke i det daglige (kø osv.)

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stå i en volvo 242 ca 1200kg, bakakslingen har 3,73:1. Husker ikke akkurat høyden på hjula/rulleomkretsen denne har standard.. Står vel noen 255/30 R 17 på nå..

 

Bilen vil bli brukt i det daglige. Ellers er bilen tiltenkt som en morro bil (blårøyk og breit i svingene) ikke noe baneracer.

 

Stiller litt åpent til manuell og automat. Hadde først tenkt en manuell kasse, men så lurer jeg litt på hva som passer best til bruket. Ser ikke så mange automatkasser til salgs, men har inntrykket av at det er mye brukt..

 

Har en TH350 kasse i nå. Kan jo tvinge 1. og 2. gir på den, men savner clutchen. OG så er kanskje 3 gir litt lite?

 

 

Keisler har tre oppsett på sin t-56 kasse:

 

2.97 1st, 2.07 2nd, 1.43 3rd, 1.00 4th, .74 5th; .50 6th

2.66 1st, 1.78 2nd, 1.30 3rd, 1.00 4th, .80 5th; .62 6th

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greit med Keilsler er at de leverer med alt. Må gjerne betale ekstra for det, men når det kommer som pakke vet man at det passer sammen. Alt er f. eks. Sprengkåpe, hydraulisk clutch, mellomaksling, speedouttak, lagre, monteringssett og valgfritt (blandt tre) "uttak" av hvor girstangen skal være.

 

Høres ikke ut som om det er noe i mot Keisler eller denne kassen og heller ikke så mange alternativer. Blir nok en t-56 på meg

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greit med Keilsler er at de leverer med alt. Må gjerne betale ekstra for det, men når det kommer som pakke vet man at det passer sammen. Alt er f. eks. Sprengkåpe, hydraulisk clutch, mellomaksling, speedouttak, lagre, monteringssett og valgfritt (blandt tre) "uttak" av hvor girstangen skal være.

 

Høres ikke ut som om det er noe i mot Keisler eller denne kassen og heller ikke så mange alternativer. Blir nok en t-56 på meg

 

 

Det du også bør tenke på om du trenger 6.giret

Trenger du ikke det så har jo Keisler også 5.trinns .

Nok både billigere og ikke minst lettere, og som du selv sier komplett med det du ellers trenger.

ser selv at 6. gire ikke blir mye brukt. 1100 rpm på 80 km/t

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-56 er sikkert en utmerket kasse. "Orginalt" tåler den helt opp til 800 lb-ft har jeg hørt, men det er helt avhengig av versjon.

De to øverste er overgear og du skall nokk ha en annen utveksling en 3:73 for å ha noe særlig praktisk bruk for 6 gear.

Men kult er det jo....;-)

 

Jeg har dårlig erfarenhet med Keisler. Ingen hjelp å få hvis man trenger assistanse. De supportere kun standard biler.

 

Jeg handlet istedenfor hos http://www.cms-grp.com/

Topp service og meget kunskapsrike.

Anbefalles!

Hva jeg kjøpte? En TKO 600 som skal sitte bak en 383 450hp motor. Nå gjenstår det bare å få sanket sammen litt tid.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår