Polo Classic Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Hva hadde de andre merkene å bidra med på midten av 60 tallet. Saab hadde ikke oppfunnet 4 taktern enda og Audi var knapt kommet til DKW stadiet. 60-tallet ja, hmmmm da var det vel over 40 år siden Bugatti hadde 16v med overliggende kammer og bare 4 sylindre Dit har jo Yankee bilene knapt kommet i dag ;) Lett bil V8,Sunbeam Tiger, 200 kg over grensen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 De aller fleste v8 har jo 16V eller mer :-) hehe, og går enda... Hva med Granada Coupe Fastback med brumle foran, burde vel ligge på run dt 1,5 med V8, og veigrep finnes det gode muligheter for, mye potensiale i orginalforstillinga. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Finnes det i det heletatt biler på 1000 kg lenger da? A-Mantaen jeg selv hadde var 960 kg men langt ifra noen bil med V8 Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 er vel ikke en ensete USA bil som med v8 veier under 1000kg med fører og alt, klart til kjøring...:deng Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 kan vel være en eller annen engelsk leamikk kanskje? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 '74-'79 Corolla med LS1/T56 vil havne på 8-900 kg, men godkjenning? Glem det! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
butrus_ Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 AC cobra replikka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvelo Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 HEI HEI HEI, IKKE noen kapping her takk :) Men kan spare mye vekt på det du nevner, vil i tilegg tipse om Martz chassis forexempel, de selger 2.gen f-body rammel som veier ca 100kg mindre enn orginal, men er stivere og har 13" Wilwood bremser, justerbare øvre og nedre opphengs arm tannstang styring med eller uten servo, justerbare krengnings stag osv osv. For å ikke snakke om å sette inn en alu motor som forex LS1 istedet for den orginale støpejerns vinkelen :) Nei her er det alle muligheter, bare å kjøpe bil å begynne. Men det nytter vel uansett ikke å få det registrert med ny ramme? Det er vel egentlig slik at godkjenning/registrering følger rammenummeret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 De gammle amerikanerene har ikke innstemmplet VIN nummeret i ramma, så det er bare å lakkere ramma svart etter at du har slått inn VIN i ramma ;) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 (endret) 60-tallet ja, hmmmm da var det vel over 40 år siden Bugatti hadde 16v med overliggende kammer og bare 4 sylindre Dit har jo Yankee bilene knapt kommet i dag ;) Duesenberg hadde rekke 8er med 32 ventiler på slutten av 20 tallet. Bugattien med 16v rekke firer var Type 13 og 73. De fleste Bugatti motorene hadde 2 eller 3 ventiler pr sylinder. Endret Mai 18, 2009 av Dart360 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 60-tallet ja, hmmmm da var det vel over 40 år siden Bugatti hadde 16v med overliggende kammer og bare 4 sylindre Dit har jo Yankee bilene knapt kommet i dag ;) Tja Ford hadde jo også en V8 med overliggende kam på 60 tallet, 427 motoren Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvelo Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 De gammle amerikanerene har ikke innstemmplet VIN nummeret i ramma, så det er bare å lakkere ramma svart etter at du har slått inn VIN i ramma ;) Men dette ser vel biltilsynet raskt at ikke er en original ramme (altså hvis man kjøper et Martz eller annet after market chassis) og da blir det sannsynligvis et problem, eller? Noen som har noen erfaringer med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 60-tallet ja, hmmmm da var det vel over 40 år siden Bugatti hadde 16v med overliggende kammer og bare 4 sylindre Dit har jo Yankee bilene knapt kommet i dag ;) Njah. Amerkanerne var vel faktisk noen av de aller første til å kommer med overliggende kammer og 4 ventiler per sylinder. Duesenberg og Miller/Offenhauser hadde slikt. Miller hadde faktisk en 4wd Indycar også. Tror det var i 1928. Lett v8 bil? 65 mustang med 289/manuell og ikke noe utstyr veier 1109 kg i følge ford. Om det er hardtop eller fastback står det imidlertid ingenting om. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 Men dette ser vel biltilsynet raskt at ikke er en original ramme (altså hvis man kjøper et Martz eller annet after market chassis) og da blir det sannsynligvis et problem, eller? Noen som har noen erfaringer med dette? Kansje på nyere biler, men biler som er eldre en ???? (jeg husker ikke hvor gammle) og ikke trenger krasj test o.l burde dette gå greit på. Personlig ville jeg vist bilen med org ramme, og satt på den nye etter visning :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 var nevnt her tidligere ett eller annet om Mustang HT! nok kanskje den letteste og enkleste å bygge på når det gjelder ettermarkeds deler samt pris og tilgjengelighet. en annen sak er vel andrehåndsverdien på bilen den dagen man bestemmer seg for å selge. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.