The Mazta' Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Ikke amcar, men V8, 500hk på 500kg, og en kan kjøpe den rett fra butikken :) ARIEL ATOM V8 Kjøp her: http://www.atom2.no/ Synd for imaget at den vel eneste mediaprofilerte eieren av en atom i norge er lommemannen... Siter Haakon O. 90 Eunos Cosmo 20B Type-S 88 Mitsu Colt dB-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ericzn Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Hva med 2-dørs Chevy Nova? Vet ikke hvor mye den veier, men er ikke så langt unna maverick på størrelsen Siter 79' Chevy Caprice Coupe 5,7 87' Chevy Suburban 6.2d x: 98' Mondeo 1.8i stv. x. 84' MB 190E 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Henrik Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Chevy Nova coupe 1969 veier 1500 med føer Siter Chevrolet Nova 1969 350 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Ribbet 1962 2dht med bur og 9"ford aksel veier 1280kg med 30L bensin, da er det plast i panser og fangere + racing stoler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Vet du ikke at når man har V8 kompanserer man vekten av bilen med mer hester! ;) Om en bil er tung trenger den bare flere hester for å dytte den raskere rundtomkring! Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Synd at ikke alle de hestene holder bilen på veien i svinger også ;) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 MGB GT har noen årsmodeller med 215" alu V8. Veier sikkert over tonnet men er trolig blant det letteste av " vanlige " biler med originalmontèrt V8. Går noen slike her hjemme også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Synd at ikke alle de hestene holder bilen på veien i svinger også ;) Hehe, ja det var jo det ;p Men fortsatt, bra understell hjelper mye! Men hva med å kjøpe en vanlig amerikaner, f.eks camaro, for så å lette den? Du får jo skjermer, panser, dører og bagasjelokk i glassfiber. Og Kapp vekk det metallet som lar seg kappes.. :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Hehe, ja det var jo det ;pMen fortsatt, bra understell hjelper mye! Men hva med å kjøpe en vanlig amerikaner, f.eks camaro, for så å lette den? Du får jo skjermer, panser, dører og bagasjelokk i glassfiber. Og Kapp vekk det metallet som lar seg kappes.. :) HEI HEI HEI, IKKE noen kapping her takk :) Men kan spare mye vekt på det du nevner, vil i tilegg tipse om Martz chassis forexempel, de selger 2.gen f-body rammel som veier ca 100kg mindre enn orginal, men er stivere og har 13" Wilwood bremser, justerbare øvre og nedre opphengs arm tannstang styring med eller uten servo, justerbare krengnings stag osv osv. For å ikke snakke om å sette inn en alu motor som forex LS1 istedet for den orginale støpejerns vinkelen :) Nei her er det alle muligheter, bare å kjøpe bil å begynne. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Ok, jeg tar tilbake min uttalelse om kapping, for jeg er forsåvidt enig der.. Rop ut om du er interessert i en billig 1998 Pontiac Transam, så kan du begynne å lette den ;) (Men den er vel ganske tung i utgangspungtet) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 en litt letter yankee som en får V8 i er vel faktisk 1975-78 Ford Mustang II, fikk disse med 302 V8 1978 Ford Mustang II tilfeldigvis min gamle bil, som bare har V6, men er denne typen bil jeg sikter til, får dem med V8 også. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 Lotus Elise/Exige med V8'er ifra h1v8.com. Lettere 8 sylindret finner man når de låvegutta ifra Ariel slipper sin Atom 500. :) Dog ikke AmCar men... Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 Bil med V8 og under 1000kg.. Og godkjent? og ikke ihjælkappet...? Med kaross, ikke 7 seven type..? nuhvel... ja det vil vi se... :D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 Noen som vet hva en Ford 9" veier i forhold til en GM 8,5" 10 bolter? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 (endret) er ikke all plate som har noen hensikt å bytte ut i glassfiber på grunn av vekt nei, men karbon derimot. Og så er det jo dette evindelige msset me dårlig veiholdning på gammel US- jern. men hva hadde de andre merkene å bidra med på midten av 60 tallet. Saab hadde ikke oppfunnet 4 taktern enda og Audi var knapt kommet til DKW stadiet. har vel selv også kikka under en og annen Volvo og Opel og konstatntert et like stort forbedringspotensiale som på hvilken som helst gammel yankee Endret Mai 9, 2009 av Bowtietwister Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.