Gå til innhold

Letteste bil med v8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

volvo 240 med v8:)

 

:) Har allerede 242 med v8 :)

 

Som snytt ut fra wikipedia veier den 1371kg. Mener det står noe mindre i vognkortet (ca. 1200), men så er det jo litt mer vekt over forakselen er standard da. Dette er en cruiser som ikke skal ribbes for å spare vekt..

 

Ny planlagt bil bør altså veie en del mindre for at det skal være noe poeng.

Med fare for å få melding om å ha lagt den under feilt forum vil jeg uansett ligge fram at det må ikke være en amerikansk bil. Bare ha muligheten for amerikanske krefter..

 

Liker godt designet på Corvette C2 (1963-67) og C3 (1968-82) Men går ut ifra at disse veier en del mer enn planlagt.

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Amerikanerne bygger jo om både Datsun 240 Z serie og Mazda MX5 (!) med V8. Vil tro det er ganske heftige kombinasjoner mht vekt ift dreiemoment.

 

Eller hva med Morgan plus 8? Men de koster sikkert endel igjen.

 

Chevrolet Corvair Monza med bakmontert sekser fra første midten av 60 tallet bygges ofte om til V8. Vet ikke vekten på de, men de er jo også ganske små ift at de er amcars.

Synes egentlig de er ganske tøffe, jeg.

Endret av Hot Rod

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne bygger jo om både Datsun 240 Z serie og Mazda MX5 (!) med V8. Vil tro det er ganske heftige kombinasjoner mht vekt ift dreiemoment.

 

Word!

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=iPeXtUHy73I&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=iPeXtUHy73I&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en amerikansk V8er i en lett bil, hva er bruksområdet? Det virker på meg som du er interessert i en lett bil, hvorfor V8 da?

 

Hvis det "virker på deg" som han kun er interessert i en lett bil, hvorfor foreslår du ikke en Think, en Caterham, en gammel Mini eller noe slikt?

 

Han er interessert i en lettest mulig bil med V8, og dette spørsmålet har han postet på amcar forumet....(hint hint)

Endret av Hot Rod

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som sagt lyst på v8. Dette blir en lekebil som skal tåle litt herjing. Da liker jeg lyden av en god v8, momentet på lave turtall og det å slippe å dille med ladetrykket hele tiden. Turbo har jeg i hverdagsbilen , men uten å lade på grensen av hva motor tåler.

 

En Datsun 240z hadde vært et bra objekt, men det er vel neppe enkelt å få godkjent? Like vanskelig å få åtter i vognkortet på en mx-5 og rx-7 vil jeg tro. Alt dette er sikkert kurrante ombygginger som mange gjør over dammen, men tror ikke det blir lett her til lands.

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan er ikke helt min type bil. Ligger en Plus 8 med en 3.5l til salgs nå for 429 lapper på finn om noen andre er interessert..

 

En corvair Monza passer heller ikke til leke bil som jeg hadde tenkt meg. Har lyst på mer coupe form..

 

Er ikke lett å gjøre meg fornøyd :)

 

TVR er gøye biler, men de er vanskelig å få tak i, spesielt med rattet på venstre side.

 

Flere forslag? Eventuelt forslag til rundt godkjenning av ovennevnte biler med åtter?

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere forslag? Eventuelt forslag til rundt godkjenning av ovennevnte biler med åtter?

 

Flytt til et annet land enn Norge. Det er vel eneste håp hvis du skal godkjenne noe av dette, med de kravene du stiller.:)

 

selvfølgelig ikke meninga å være frekk eller kaste deg ut av landet, men det er ikke lett å godkjenne noe slikt i dette trangsynte landet...

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rå den 240Zen i videoen. Mulig jeg får trå til å bygge en selv når alt annet er ferdig (les aldri).

 

Det er vel ikke så langt unna å få noe sånt godkjent om jeg finner et karosseri som er tatt inn som flyttegods til landet. De fleste som kom i fra statene ble jo da godkjent uten oppgitt effekt i vognkortet for eksempel.. Fikk vel unntak for det meste egentlig

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo selvfølgelig en mulighet. Men det går vel også noen gamle kadett eller ascona med rover v8, tror jaggu det ble godkjent og. Husker ikke hvor jeg så det, lenge siden.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår