Gå til innhold

cometgt

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om cometgt

  • Bursdag 09/11/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Malvik

cometgt's Achievements

  1. Har forresten prøvd 230E med automat for noen år siden, må innrømme at den bilen var noe av det slappeste jeg har kjørt:P Må vel legge til at den var ganske så dødkjørt i tillegg da:P Har ikke så mye smådeler, men har bl.a; 4 rustfrie dører og komplett '90 facelift(fangere, sacco) liggende, servopumpe fra 230E, "mafia-grill" til pre-facelift, helhvite baklykter, samt noe andre småting jeg ikke kommer på i farten:) Har bare 3 sett med felger i 5x112, hvertfall 2 er tiltenkt 190'n min(17" amg replika og 17" ssw stamford), det tredje settet er bare noen ganske anonyme 15" med piggfrie dekk desverre:P
  2. Så meget pen ut, selv hatt en '86 230E med 4-trinns manuell.. Nydelige biler å kjøre, min var faktisk ganske sprek også med manuellkassa :) Komfortmessig knuser den det meste av nyere vag og japser og slikt:P Har en haug av W124 deler liggende, om du skulle trenge noe:)
  3. 69-72 Ford Maverick/71-72 Mercury Comet, rundt 1150kg med 302(5.0) V8..
  4. JBL Forsterker: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=208&katid=35&mid=m436&id=&vn=736 Infinity 12" (Har altså 2 av disse i pen kasse): http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4533&katid=28&mid=m436&id=&vn=736 Infinity 6x9: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3997&katid=18&mid=m436&id=&vn=736 Selges helst samlet, 3500/BUD (Betalte rundt 6k for det nytt i Sept/Okt i fjor)
  5. Regnet nesten med det, ettersom det virker som om det er gjort såpass my med den, om det ikke er du som har gjort alt da :P Går vel egentlig med planer om skivebrems etterhvert selv, men tenkte å ta godkjenning i første omgang :P Heldig som har fått tak i headers til 351w du da, har sluttet å lage de til Maverick/Comet. Blir forresten gromt med 351w, skulle ikke være så mye mer enn 1200 kg med den, samtidig har den jo potensiale til heftig stroking (rundt 414?) :D
  6. cometgt der og synes jeg og huske, er rimelig fersk der tho' :P
  7. Tøffe biler det ja, plass til litt motor i disse også, mener de skal ha kommet med 390-4V hvertfall. Er vel kanskje søstermodellen til galaxie om jeg ikke tar helt feil?
  8. Takker, er vel av samme oppfatning selv og velger som sagt å tro den er den eneste i landet :D Var noe kjent med signaturen din, merceforumet? :P
  9. Antageligvis ettermontert ja, gammel norsk bil eller nylig importert da? Og hva slags deler du har bestilt? Selv kjøpt bl.a nye dekk og felger, samt en senkebrakett til servosnekka; Hadde blitt for trangt til den mellom headers og 3" eksos, så forrige eier hadde tatt av hele servosystemet.. Fant først ut dette når servoen skulle monteres, selvfølgelig :P
  10. God lyd i gammel Ford ja :) Min høres forøvrig ut som denne: altså, HELT likt også :DOriginalt 6'er bil som er tatt inn fra USA din da eller? Skulle vel uansett ikke være noe stort problem, ettersom det er '70 modell.. Verre med min som er en '71 etter hva jeg har hørt =/ Snakk om at de var svært strenge på at bilene skulle være så originale som mulig fra 1971 og oppover :P LDO=Masse tre-stash på dashbord, dørpanel osv.. Mener LDO-option kom først i 1973 om jeg ikke husker helt feil :) Anbefaler deg å bli medlem her: http://mmb.maverick.to/ folk som kan absolutt alt om Maverick og Comet.. De verste har hatt 40-50 stk opp gjennom årene, og flere har 10+ stående til en hver tid :P Har vel passert 10.000 medlemmer nå det forumet :)
  11. Eneste forskjellen, foruten emblemer, er grill, panser, framfanger, og baklykter/baklyspanel :) Ser forresten at du har LDO(Luxury Decor Option) interiør, Comet-baklykter og custom-støpt framfanger.. Kledde bilen meget godt :)
  12. Bilen er forresten ca. 5 meter lang og veier rundt 1150kg uten fører :D
  13. Hehe, 210 på papiret hvertfall :P Bilen ble kjøpt ny i Arizona i 1971, eier nr 2 kjøpte den i 2001, da ble den også delvis restaurert med ny lakk, nytt interiør samt overhaling av motor og gir. Hadde vistnok samlet noen pokaler etter restauring ja, er jo ikke akkurat en bil man ser hver dag i USA heller :P Er dog litt klassisk "amerikansk finish" på restaureringsarbeidet, noe de fleste som har handlet fra USA sikkert har vært borti.. Planen er, som Laggis så vidt kommer inn på, å forsøke å få bilen på hvite skilter til sommeren :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår