Gå til innhold

Veteran forsikring

Ranger emnet


lofsbergRacing

Anbefalte innlegg

Noen som har no ideer om hvor den lønner seg å "søke" om veteran forsikring for en u-modifisert 79mod 244?

 

Flere selskap krever at en har en annen "bruksbil" forsikret i samme selskap.

Jeg har bruksbilen forsikret i jernbanen. De tilbyr ikke veteranforsikring. Det er heller ikke aktuelt å bytte forsikring på bruksbilen. dvs. at jeg må begynne helt på scratch i et annet selskap.

 

Lar det seg gjøre uten å ha en bruksbil i samme selskap?

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 ting som er mest vitalt her. Nesten alle selpskapet krever besiktigelse på bilen, og dersom det ikke er klin original så godtar de ikke veteranforsikring på den. Og om du kjører som den var fra fabrikk i 79, så vil du få begrensinger på kjørelengde samt kun deg som sjåfør.

 

Og er det egentlig så mye å spare?

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka forsikring på 242n i tryggvesta, jeg har ingen andre biler forsikra på meg så fikk ikke veteranforsikring.

Men syns ikke det blei så ille pris uansett, 1100 i året for full kasko, kjørelengde på 50000 er mulig det var skrivefeil at det skulle vært 5000, men sto ihverfall 50.

Da var bilen forsikra for 20000.

Det er mye billigere kontra 245 som jeg har forsikra på muttern, den betaler jeg vel 5000 i året på.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe særlig å spare på å sette bilen som veteran, kanskje du sparer en 1000-lapp i året. Jeg har forsikring hos Sparebank1, kommer ut med 1600kr (kun ansvar og 12000km) i året på 244'n og litt mindre på 242'n. Hvis du har tenkt å bruke bilen vil jeg ikke anbefale å ha den som veteran, er så mange begrensninger på bruken. Maks 8000km per år (noen har så lite som 5000km), men hvem sjekker da dette? Jeg liker å ha mitt på det rene, hvertfall for det meste.

B230FK burde være ok i veteran, i amcars byttes det jo motorer som bare det og blir godkjent. Hvorfor skulle det bli noe problem?

'78 Volvo 242 Prosjekt

'82 Volvo 244 B21AT (spiker)

'72 Chevrolet Camaro 350cid (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FK burde være ok i veteran, i amcars byttes det jo motorer som bare det og blir godkjent. Hvorfor skulle det bli noe problem?

 

Har bare lest/hørt at om man skal ha veteranforsikring, MÅ bilen være i 100% orginal stand. Enkelte selskap jeg har vært i kontakt med, lar meg ikke bytte fra 70-talls radio til cd-spiller.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Camaro tidliggere med veteranforsikring, hadde den på visning for å få kasko hos If. Bilen var ikke orginal, noe som ikke var noe problem. Ble bare noen annmerkninger i forsikringsavtalen, de telte heller ikke negativt. Noen selskaper er sikkert litt grinerte på hvilken stand bilen er i, er de vanskelige finn et annet selskap. Men hvor mye er det å spare på å ha veteranforsikring da? SKAL man ha kasko er det litt å spare, men kasko på en 240???

'78 Volvo 242 Prosjekt

'82 Volvo 244 B21AT (spiker)

'72 Chevrolet Camaro 350cid (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikra 242'en i sparebank1 med delkasko. Kjørelengden var 6000, prisen var 600 :) Ble for lite kjørelengde for en 18-åring så jeg gikk over til ansvar med 16 000.

 

De trengte ikke å se bilen for at jeg skulle få forsikre bilen min, og jeg det var min første bil som var forsikret på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos noen få selskap kan du bygge om så mye du bare orker samtidig som den har veteranforsikring.

 

Vesta krever ikke at bilen skal være orginal, men de krever også en forsikring fra før.

 

Jeg gjorde slik: tegna vanlig forsikring på familiebilen, tegna veteranforsikring på veteranen, drøyde d til jeg fikk tilsendt forsikringsavtalene, så ringte jeg og sa opp forsikringen på familiebilen.:) Familiebilen ble da forsikret i to selskap en kort periode men var verdt d.

 

Må være smarte å bruke skitne knep folkens..:) er vel ikke bare forsikringsagentene som skal lure oss!:)

Endret av -TORE-

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig praksis forstår jeg.

Jeg tror Tennant gir veteranforsikring uten at man har andre forsikringer der, og der får du greie rabatter om du er tilknyttet en LMK-klubb.

Jeg har veteranforsikring på Amazonen i Gjensidige. 550,- i året med full kasko og fri km. Den er ikke 100% original, men nær nok. Måtte sende inn 8 bilder av bilen for å få det gokjent, men gikk greit gjennom...

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennant er for originalbiler.

 

Min er forsikret i sparebank1. Kun 30 år som er kravet der.

Står på foreldrene mine siden jeg har kun firmabil. Men de har heller ikke annet enn veteranbiler. Er vel god kunde opp gjennom åra som har gjort at det går greit. Eller så er det mulig "trikset" til -TORE- som har vært inne i bildet.

 

Husk at det også er forskjell på årsavgiftene, så er jo ikke bare forsikringa enn sparer på.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår