Gå til innhold

SS240turbo

Bruker
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SS240turbo

  • Bursdag 09/24/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    '82 244 & '78 242
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    B21AT

Contact Methods

  • MSN
    jode-a-auschwitz@hotmail.com
  • Bosted
    Oslo/Stavanger

SS240turbo's Achievements

  1. Jeg hadde en Camaro tidliggere med veteranforsikring, hadde den på visning for å få kasko hos If. Bilen var ikke orginal, noe som ikke var noe problem. Ble bare noen annmerkninger i forsikringsavtalen, de telte heller ikke negativt. Noen selskaper er sikkert litt grinerte på hvilken stand bilen er i, er de vanskelige finn et annet selskap. Men hvor mye er det å spare på å ha veteranforsikring da? SKAL man ha kasko er det litt å spare, men kasko på en 240???
  2. Ikke noe særlig å spare på å sette bilen som veteran, kanskje du sparer en 1000-lapp i året. Jeg har forsikring hos Sparebank1, kommer ut med 1600kr (kun ansvar og 12000km) i året på 244'n og litt mindre på 242'n. Hvis du har tenkt å bruke bilen vil jeg ikke anbefale å ha den som veteran, er så mange begrensninger på bruken. Maks 8000km per år (noen har så lite som 5000km), men hvem sjekker da dette? Jeg liker å ha mitt på det rene, hvertfall for det meste. B230FK burde være ok i veteran, i amcars byttes det jo motorer som bare det og blir godkjent. Hvorfor skulle det bli noe problem?
  3. Toppers, da har jeg litt å gå på. Får levere blokken og få jobben gjort.
  4. Har et lite turboprosjekt på gang, utgangspunktet er en o-ringet B21A blokk som er borret til 93mm. Her har det stått et orginalt AT sett i noen år som har satt sine spor nederst på sylinderveggene. Ripene er ikke dype nok til at naglen setter seg noe særlig når jeg skraper over, men nok til at jeg ser dem. Planen for prosjektet er litt mer effekt, legger meg vel på ca. 300hk + litt kanskje (vil ha noe driftsikkert). Venolia stempler og h-råder fra Parner sammen med smidd veiv burde gi en ok bunndel tenker jeg. Så, vil veggene bli i tynneste laget hvis jeg går opp til 93,5mm eller 94mm i sylinderborr?
  5. Min '78 242 bikket 139000km igår, og 244 fra '82 passerte 196000km forrige uke.
  6. Har ikke noe godt svar, er ikke noen kløpper på verken forgassere eller automatkasser. Prøv å få flyttet tråden inn til Amcar delen av forumet, der er det mange kloke hoder. Sikkert noen der som har vært borti det samme problemet.
  7. Da var ikke bilen i mitt eie lenger, gikk til en ny eier litt lengre nord på. Blir nok ikke min siste amcar, men først et lite Volvo prosjekt.
  8. Da var sommeren igang og bilen tilbake på veien, god følelse å ha fått den ut av låven. Legger med noen bilder fra første nesten eneste soldag i Stavanger denne sommeren.
  9. Utenfor verkstedet idag, endelig fått på sommerdekkene.
  10. Dette er da bilen min, ganske org B21AT med M45-kasse og sveiset sperre.
  11. Må bytte mellomaksling ja, M47-kassa er lengre enn M45. Hvis du ikke har gjort det allerede, så ta av traversen til girkassa og senk girkassa litt i bakkant. Dette gir litt bedre tilkomst med x-antall forlengere på de øverste boltene på girkassa, funket hvertfall når jeg byttet girkasse. Hvis ikke dette funker får du heller banne litt til...
  12. Ey! Fått gjort noe i vinter? Lenge siden det er blitt oppdatering i tråden din! Noen nye bilder og komme med? Ikke lenge til 2007 sesongen er igang!
  13. Har ikke blitt gjort særilg med bilen i vinter, eneste som er blitt gjort er bytte av bremser bak og dempere. 2007 sesongen nærmer seg:driving
  14. Denne framskjermen du har bilde av, hvor mye for den? Skal en liten tur til Stavanger i helgen.
  15. Pris på M45-kassa og 1031-akslingen? Passer sparkstellet til 242 på 244??
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår