Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
er ikke mange som er så interesert i opel astra f virker det som:/ er veldig lite respons her, og heller ikke så mange som trykker på for å se! så er opel astra f for kjedelig?

kansje jeg skal slutte denne tråden, for det er mye arbeid å skrive å legge inn bilder her..

 

Jeg sitter å koser meg med lesing og titting... Ikke slutt enda..

Du gir ideer og inspirasjon.

Det er jo derfor vi legger ut våre prosjekter, dele idéer og få inspirasjon.

Stå på.

Jeg sitter å venter på garasje med plass, så kommer mitt prosjekt i gang. Opel Astra G.

 

Hilsen Christoffer

Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb.

Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning.

Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter å koser meg med lesing og titting... Ikke slutt enda..

Du gir ideer og inspirasjon.

Det er jo derfor vi legger ut våre prosjekter, dele idéer og få inspirasjon.

Stå på.

Jeg sitter å venter på garasje med plass, så kommer mitt prosjekt i gang. Opel Astra G.

 

Hilsen Christoffer

 

Hei .

 

hyggelig å høre da:D nei, jeg får vel la tråden gå videre tror jeg:) du har rett i det du sier!

 

oki, ja det er jo roten,for om man skal begynne med noe stort så må man ha en grei og tørr plass å mekke på:)

 

blir spennende å se prosjektet ditt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

affff.. i dag minner det meg om våren, når isen og snøen blir borte fra veien og det renner vann i tilegg til at det er sol og bare flekker.. gleder meg til våren når jeg får brukt bilen min. skal få den ferdig så den kan brukes så fort snøen reiser igjenn.

 

det som må gjøres er bytte av motor, eksos og bakpotte, ta lys og forstillingskontrol og muligens få godkjent,forsikring osv og div annet småtteri.. om ikke jeg får godkjent så fort så skal den iallefall bli ferdig så jeg får brukt prøveskilter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da må jeg få gjort noe mere med bilen snart,

 

Eksos:

må fikse eksos, noe som jeg kansje skal bygge selv! i 2,5 rør,så blir det vanlige systemet kat,demper samt med oval bakpotte.

 

Motor:

skal snart som-smått begynne å plukke ut motoren som står i for så å erstatte den med en c20xe.

 

ellers må jeg skaffe ny kalipter bak pga av at nippelen knakk, originale spredere til rieger fangeren. indre hjulbuer skal jeg endre litt på og fikse skikkelig samt fangerene skal jeg forsterke på innsiden der feste er i selve fangeren. skal få montert skikkelig fangerene til bilen så dem ikke er så flexible og at det blir mere skikkelig. gitter i bak og fremfanger skal å monteres.

 

aircondition

vurderer dette siden dette er en sommerbil og jeg hater extrem varme i bilen,. vi får se nærmere om det lar seg gjøre. er jo i astra f av og til, så må evt finne en jeg kan plukke delene fra!.

 

godkjenning

 

dette kommer helt til slutt, jeg må skaffe pappir på motorer jeg bytter fra-til. tuv på senkesett, muligens noe test tuv på felger så jeg kan bruke de felgene jeg har. sende den på opel for sjekk, videre fra opel til biltilsyn som klargjør bilen for skilter.

 

kan fort bli noen kroner bare det å få den på veien med skilt,forsikring,årsavgift,avgifter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

demonter frontfanger i dag, samt grill og bakfanger! fått rydda å gjort reint i verksted.neste er å demontere panser og dører,så jegslipper å ha dem opp og igjenn hele tiden samtslipperjeg å ripe dem opp. skal skifte motor så greit at panser er borte!

 

få den opp på bukker å legge bort hjula for vinteren, så begynner jobben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår