Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

da har e begynt med bilen igjenn. skrudd av no hjul, satt den fint på bukker og skal skifte eksos,motor, etc. skal tectyleres under samt underside av styling. vurderer små skvettlapper bak. ic skal mulig monteres for lettere konvertering i ...etterkant. fangere skal gjenopptas festene på baksiden så det blir minimum glippe melom plast og karosseri. alt skal festes skikkelig og lages skikkelige indre hjulbuer. kaliptere bak skal jeg skifte pakningsett og nipler på etc. det er mye småtteri som må gjøres bla dekslene på dørene skal lakkes og limes på,nye lykter og blinklys fremme mulig nye baklykter... flott å komme i gang soppas tidlig så kansje det er håp om å få den ferdig til våren-.... er jo noe som heter papirer og godkjenning også. mye å ta tak i....blææææhhhyh.

 

attachment.php?attachmentid=93819&d=1294012055

attachment.php?attachmentid=93820&d=1294012055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Har hengt litt etter ang lesing her, da jeg ikke har hatt så mye tid til annet enn jobb den siste tiden. Men uansett, når det gjelder eksos så tror jeg du klarer deg lenge ,ed 2.25" i steden for 2.50" Jeg har originalt 2.25" på min Audi med 5'er motor og en flowtestet topp på 216hk.

Samtidig så er det lettere å få det godkjent også.

 

Er utrolig fornøyd med det du gjør med bilen. Ble litt småarg på ett innlegg du hadde her ang sol, tørre asfaltflekker og vann som renner i veikanten. Gleder meg sinnsykt til den tiden selv. (Hvis jeg fortsatt er i Norge da) Jeg og besteveninna mi prater på å flytte fra Norge og ned til Florida (Rettere sagt Miami) Må bare få gjort alle bilene mine kjørbare først. Har tross alt Audi'n, Bmw E36 og en sugetrimmet Sierra 2.0L DOHC med ca 180hk.

 

Men, nok om meg og mine prosjekter. Fortsett slik du har gjort ang bilen, og du kommer til å få en morsom bil til sommeren. Bare ikke selg den slik mange andre gjør når dem er ferdig med den så ;)

 

Ha ett ellers videre godt nyttår med mye bilskruing og morro :)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Har hengt litt etter ang lesing her, da jeg ikke har hatt så mye tid til annet enn jobb den siste tiden. Men uansett, når det gjelder eksos så tror jeg du klarer deg lenge ,ed 2.25" i steden for 2.50" Jeg har originalt 2.25" på min Audi med 5'er motor og en flowtestet topp på 216hk.

Samtidig så er det lettere å få det godkjent også.

 

Er utrolig fornøyd med det du gjør med bilen. Ble litt småarg på ett innlegg du hadde her ang sol, tørre asfaltflekker og vann som renner i veikanten. Gleder meg sinnsykt til den tiden selv. (Hvis jeg fortsatt er i Norge da) Jeg og besteveninna mi prater på å flytte fra Norge og ned til Florida (Rettere sagt Miami) Må bare få gjort alle bilene mine kjørbare først. Har tross alt Audi'n, Bmw E36 og en sugetrimmet Sierra 2.0L DOHC med ca 180hk.

 

Men, nok om meg og mine prosjekter. Fortsett slik du har gjort ang bilen, og du kommer til å få en morsom bil til sommeren. Bare ikke selg den slik mange andre gjør når dem er ferdig med den så ;)

 

Ha ett ellers videre godt nyttår med mye bilskruing og morro :)

 

heihei =)

 

aha, ja men jobbing må til =) oki, ja er litt usikker selv egentlig, men får gruble itt på det, men har villet tru at det kreves litt mere størelse på eksos fra 2,0i8v til 2,0i 16v. fra 115 - 155hk.

og så er det jo litt morro med lys å men for all del ikke formye:) for det blir for dumt!

 

det er hyggelig å høre:) gjør bare akkuratt slik jeg vil ha bilen og prøver ikke å leve opp til hva andre syns og vil at det skal se ut.

går forsåvidt etter en annen slik bil som jeg fikk inspirasjon fra men jeg unlater å brue riegergrillen,gul netting i grill osv som den inspirasjonsbilen hadde. men ellers blir den veldig lik å se på!

 

off ja, koffer nevne du ta no dadukenukem haha... glede meg jeg å ja, fine tider det gitt =) godt å ha godbil man kan cruse med da!.

 

oki, ja det høres ikke dumt ut=) er vel en annen temparatur der nede=)

 

kommer nok ikke til å selge bilen nei..;) det blir ikke på maaange år :D

 

planer om turbo videre så:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

demontert kaliptere, og edel rundt motoren i kveld. må nok ha nye kaliptere da jeg ikke får ut nippelen på den ene. vært kjekt med nye og fine kaliptere å! men skjoldet er så mye overflaterust på..skulle hatt nytt,men dem er vel så steike dyr trur e.

 

trenger isåfall nye kaliptere som passer til skivebrems bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå løstna alt utenom manifold,motorfester og akslinger.etter det er det bare å løfte ut motor. skal vei å handle meg elefantjekk først. muligens til helgen!

skal montere clush og kasse på min c20xe, vaske motorrom, legge opp fester skikkelig til ledninger og slanger samt få lagt alle kabler i gummipølser så det ser finere ut. etter det kan jeg vel begynne å løfte ned i motor og få montert den. så har jeg planer om å tilpasse og montere intercooler så den ligger klar til senere turbokonvertering muligens til vinter igjenn. da slipper jeg å rive av og endre så mye da om jeg bare suser på ic og tilpasser den skikkelig nå med en gang.

 

etter dette skal det på nye bremseskjold og kaliptere bak pluss nye klosser som jeg har liggende. s skal indre hjulbuer fikses samt mye annet småtteri. blir nok endel fikling i motorrom tenker jeg for å få alt på plass og skikkelig.

 

skal også bygge ny eksos i 2,5" mest sansynlig med oval (bred og lav potte som er avrundet på sidene og peker litt opp. er bilder av den her fra tidligere. ellers skal det tectyleres skikkelig under bilen etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I godkjenningspapiret mitt(for 95 mod vectra 2.0) frå GM står det faktisk at du kun treng F20 girkasse, stivare framfjøre og dekk for 220 kmt.

Men du burde ta med stabstag og..

 

for konverteringa treng du slangen frå svinghjulsida av toppen til varmeapparatet om du ikkje har fått den med, alt anna passa med meg bortsett frå at ett stikk ved hjernen blei han mot han, måtte ta frå gamle ledningsnettet og skøyte 16 ledningar.

Og det var ei innsnevring rett før katten på 1,75"

 

Og du vil merke forskjell i drag.. ;)

 

Edit: har foresten en heilt strøken powercap til salgs, brukt ei veke.

Lexmaulinnsug frista meir :D

Endret av Dimmu87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I godkjenningspapiret mitt(for 95 mod vectra 2.0) frå GM står det faktisk at du kun treng F20 girkasse, stivare framfjøre og dekk for 220 kmt.

Men du burde ta med stabstag og..

 

for konverteringa treng du slangen frå svinghjulsida av toppen til varmeapparatet om du ikkje har fått den med, alt anna passa med meg bortsett frå at ett stikk ved hjernen blei han mot han, måtte ta frå gamle ledningsnettet og skøyte 16 ledningar.

Og det var ei innsnevring rett før katten på 1,75"

 

Og du vil merke forskjell i drag.. ;)

 

Edit: har foresten en heilt strøken powercap til salgs, brukt ei veke.

Lexmaulinnsug frista meir :D

 

 

 

ikke helt med her men :s

 

oki, nei har ikke bruk for powercap foreløpig iallefall. blir nok den vanlige sfi boksen foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha 20 mm stabstag trur eg det var, går frå 18mm.

Resten ser du..

 

mkay, husk at boksen ikkje tåler overladning..

 

alt er fra astra f med 2.0i 8v , foruten frambremser som er fra calibra turbo, skivebrems bak fra kadett e gsi. nytt justerbart senkesett fra fk kønigsport. nye gule polyforinger overalt, nye led og bærebruer.

 

bremsekraftforsterker, bakaksel,bensintank og radiator er fra 2,0i samt ramma under motor,akslinger og eksos er fra 2,0i. men skal lage nytt eksos nå til c20xe.

mulig jeg må skifte bremsekraftforsterker,men trengs nok ikke.

 

så nå blir det c20xe med F20kasse pluss ordne ny eksos.

 

turbo blir muligens til vinteren igjenn og ta kan jeg evt vurdere annet alternativ en sfi.

 

men skal få montert cooler nå som jeg holder på med bilen og fangeren er av. må bare finne ut hvilken som er best til min kjøring og størrelser samt hva som er bra og dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår