Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ar fåt ut mooren og satt den bort, rydda endel i verktøyet som lå over al og brent mye søppel. blei plutselig litt bedre plass der inne.

 

nå blir det å vaske mottorrom og rengjøre deler samt montere kassa på motoren før den skal eises nedi.. blir ikke rikig enda da jeg skal være nøye å få alt skikkelig nedi der før jeg eiser den nedi som ilpassing av radiaor-cooler-oljekjøler slanger og koplinger. feste dem skikkelig.

 

må også få pusset grunne og lakkert div riper i mottorrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å bli bra dette :D

 

Btw: Ikke skriv når du er trøtt, eller se over det du har skrevet. Mangler noen bokstaver her bl.a T og H ser jeg :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra xD

 

ehe, ja var kansje litt trøtt ja :P

 

Ja, jeg så dette- Hehe. Har du fått gjort noe idag da? Har selv fått gjort litt på Audi'n idag. Var kjempefint vær på Toten idag med plussgrader, så da måtte jeg passe på da :D

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, ja lengter etter sol og vår nå ja!

 

pusset kaliptere med børste, vasket og ligger nå i diesel, skal børstes mere og lakkeres.

har fjærna dem gamle pakningene og skal legge i nye for de som var der tror jeg stammer fra 1989 minst.

 

skal prøve å få ut nipler som har bosatt seg og nekter å flytte.

 

vasket div rør og slanger og skruer med diesel, samt oljekjøler og koplinger.

skal spyles skikkelig senere.

 

HVILKEN SÅPE/AVFETTING AMBEFALES PÅ DELER SOM ER VASKET RENE MEN FOR Å FÅ BORT RESTER AV FREX DIESEL OG SMØRNING.

 

har også vasket i mottorrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, ja lengter etter sol og vår nå ja!

 

pusset kaliptere med børste, vasket og ligger nå i diesel, skal børstes mere og lakkeres.

har fjærna dem gamle pakningene og skal legge i nye for de som var der tror jeg stammer fra 1989 minst.

 

skal prøve å få ut nipler som har bosatt seg og nekter å flytte.

 

vasket div rør og slanger og skruer med diesel, samt oljekjøler og koplinger.

skal spyles skikkelig senere.

 

HVILKEN SÅPE/AVFETTING AMBEFALES PÅ DELER SOM ER VASKET RENE MEN FOR Å FÅ BORT RESTER AV FREX DIESEL OG SMØRNING.

 

har også vasket i mottorrom.

 

Når du først har gjort så mye med bilen så vil jeg anbefale deg nye luftenipler. Disse får du for 50,- pr.stk eller for paret hos Biltema. Disse er universale. Er kanskej litt forskjell på tykkelsen.

 

Når det gjelder vasking så holder det lenge med oppvaskebørsten til a mor, mens du pusser delene når de ligger i diesel. Men pass på så hu ikke ser deg, for da kan det fort bli "oppvaskemøte" hjemme :P (Prater av erfaring)

Eller så kan du også bruke oppvaskemaskina. Den funker helt knall til vasking av bildeler og motortopper. Er mange som gjør dette, med igjen pass på så mor ikke ser dette...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skal ha nye nipler =) men håper bare jeg får ut de gamle hehe, er noen som jeg har fått ut. er tilsammen 4 inkl bremserørmuttrene

 

oki=) den er grei ja! ja har vaska alt i diesel jeg nå, kunne tenkt meg å få lakkert endel av slikt som rørene til servo, cooler etc.

 

prøver å få alt skikkelig i mottorrommet og vil at det skal se skikkelig ut!

 

i morgen eller torsdag får jeg vel cooler så jeg får se ossen den skal tilpasses, må flytte raiator til midten også..

 

aha, ja får prøve det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skal ha nye nipler =) men håper bare jeg får ut de gamle hehe, er noen som jeg har fått ut. er tilsammen 4 inkl bremserørmuttrene

 

oki=) den er grei ja! ja har vaska alt i diesel jeg nå, kunne tenkt meg å få lakkert endel av slikt som rørene til servo, cooler etc.

 

prøver å få alt skikkelig i mottorrommet og vil at det skal se skikkelig ut!

 

i morgen eller torsdag får jeg vel cooler så jeg får se ossen den skal tilpasses, må flytte raiator til midten også..

 

aha, ja får prøve det=)

 

Blir nok bra dette :)

Ja, ser mye penere ut når delene er lakkert.

 

Hvis du får tak i noe industrisprit så er dette også fint å bruke for å pusse rein deler med ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagre alle bildene på pc'en, så har du dem der. Last opp bilder med photobucket, så blir dem også automatisk lagret der også.

 

Synes det er dumt det ikke går ann å få opp nettby i en ukes tid eller noe, sånn at folk kan hente ut bildene sine derifra. Harselv endel bilder liggende der i andre sammenhenger enn med bil som jeg gjerne skulle hatt igjen. Men det er kun seg selv å takke for at dette er gått tapt nå men...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår