Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

begynt såvidt litt med bakpotta

CIMG2787.jpg

 

montert tårnstag fremme omp

CIMG2785.jpg

 

kutta av litt inni buen, skal ha på mere innerskjermer som deker det dere ser.

CIMG2782.jpg

 

inni bilen nå! montert ledningsnettet på hjernen som var fat i bilen. lagt skikkelig på matta ordna opp i ledningene og hatt på dørkdekselet samt hylla under hanskerom

CIMG2781.jpg

 

her skal det på ny plastikk og dørdeksel

CIMG2780.jpg

 

montert egen bryter til strober, som er montert skikkelig i blinklys fremme.

CIMG2779.jpg

 

inni bilen nå! montert dørkdeksel

CIMG2778.jpg

 

inni bilen nå! montert hylle under hanskerom

CIMG2777.jpg

 

montert stabstag bak i tårn.

CIMG2775.jpg

 

bilde nr 2

CIMG2774.jpg

 

bilde nr 3

CIMG2773.jpg

 

 

Nå blir det å feste potta skikkelig bak, samt gitter i hekkfangeren. må også få skaffa noe smådeler til bremsesystemet bak så jeg får bremser på bilen. jeg må også ha girolje,motorolje samt skifte bensinfilter. sende bilen på forhjulskontroll +++ mye mere..

 

håper jeg får prøvd den i år med prøveskilter.

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

dette var en 1,4i

 

nå står det en c20ne i med 115hk i denne bilen

 

Det som er skiftet til er:

 

bremser fram - calibra turbo skiver og kaliptere 4x100 fremme med greenstuff klosser.

bremser bak - Kadett gsi 16v skiver med kaliptere

polyuretanforinger alt under (gule)

 

bakaksling fra astra f kombi 2,0i 8v.

girkasse og drivver fra c20ne (f16 kasse)

ramme og stabstag fra astra f kombi 2,0i 8v

dette er plukket av pusset for rust og lakkert samt hatt på bodybeskyttelsesstoff

 

bremsekraftforsterker fra astra f sedan 2,0i 8v

justerbart senkesett fra Fk Kønigsport (justerbart i høyde fremme og fast høyde bak)

justerbare dempere på hardhet fra koni.

azev typ A 8,5j og azev typ A 10,0j

dette skal smøres inn med copperpasta og jeg har hatt på noe beskyttelsesspray som var med settet.

 

dekk -Nye Goodyear eagle f1 gsd. 215/40-17" og 245/35-17"

 

ny clutchwire

ny håndbrekkwire

nye motorfesteforinger

nye støtteforinger for fjørtårn

fra grått til sort dashbord

fra grått hardt stoff til sorte stoler og bakseter i veolur fra astra f 2,0i 8v

sorte dørtrekk fremme og bak med noe farger i.

lys/styrke justrenede lcd skiver i spedometerinstrument

Led pærer hvite i tak og hanskerom

nytt oljefilter

nytt bensinfilter

 

 

Noe som jeg har liggende som skal bli montert er:

 

oval potte bak

røde omp fjørtårnstag fremme og bak

pioneer cd spiller

2x 10" polkaudio

(har kikker 750w men sluttet å virke så kommer evt ny forsterker til subber)

dynabel forsterker til frontsett

frontsett fra dynabel.

 

 

 

 

REGNER MED DET SIKKERHETSMESSIGE HER ER BRA NOK VED EN MOTORENDRING-GODKJENNING

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du skal klare å få dette godkjent nå ja. Er jo stort sett bremser og understell dem er nøye på. nå har du jo bra nok bremser, og nytt understell som er bedre enn originalt på din bil og "donorbilen" så det skal ikke være noe problem. Tûv papirer er det jo og på senkesettet, så da er det bare å reise på BT og legge frem saken:)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du skal klare å få dette godkjent nå ja. Er jo stort sett bremser og understell dem er nøye på. nå har du jo bra nok bremser, og nytt understell som er bedre enn originalt på din bil og "donorbilen" så det skal ikke være noe problem. Tûv papirer er det jo og på senkesettet, så da er det bare å reise på BT og legge frem saken:)

 

høres bra ut=) ja hadde trodd det selv også, men typisk at dem er vrien uansett om det er mye sikrere bare fordi det ikke er originalt. veit ikke om det blir i år eller neste år.. for skal uansett ikke bruke bilen i vinter. men mulig jeg har den på kontrol i vinter også:9 får se.

 

har planer om turbo på motorn min, kunne tenkt meg v6 eller let men det er umulig å få goskjent! så har jeg c20xe da(gsi motoren som jeg garantert får godkjent da den kom originalt! men virker mere fristende med turbo på den jeg har da den skal være i bra stand og skifta det meste inni rundt året 2006.

 

siden bilen skal stå rolig så har jeg god tid til å gjøre dette skikkelig. motoren skal tåle turbo bra, på spes ladetrykk osv.. mange som har bygd og det holder om man behandler det riktig samt riktig ladetrykk, var vel noe mellom 5- 7/8 max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ang turbo, så kan du jo lese denne tråden her: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/234643-kaddis-sin-garasje-1986-kadett-e-turbo-reodor-style.html

 

Vet ikke helt hvordan det stiller seg med regler ang reklame av andre prosjekter her inne, men håper moderatorer og andre ikke skyter meg av denne grunnen. Er bare for å prøve å være til hjelp.

 

Virker i hvertfall slik at denne fyren har litt greie på Opelmotorer og hva som må og burde gjøres for å få noe som fungerer. Tråden er også aktiv nå, så det er alltids mulig for spørsmål ang ditt prosjekt.

 

Sorry O.T, men tenkte dette kanskje kunne være litt nyttig info for deg.

 

Ellers er jeg fortsatt kjempefornøyd med prosjektet ditt.

Få lagt ut en god det bilder nå, så blir det bra.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt meg C20xe med eds, skal få henta motoren på mandag

 

spec på motoren nå er:

 

Chippet C20XE selges.

overhalt får 50.000km siden.

vert i daglig bruk.

 

dette er av nyere dato:

-lambda

-spjeldstilligs potensiometer

-veivstillings sensor

-temp1

-temp2

-regreim

-strammehjul

-vannpumpe

-dynamo - 70amp

-dynamoreim

-servopumpereim

 

tigerspeedpart chip

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------------------------------------------------------------------

 

luftetur før den kjøres inn i vintergarasje/hobbyrom

 

jaggu står forstillinga skjevt for om ene dekket står beint står den andre veldig på skrå innover. står det ene på skrå innover så gjør jaggu det andre det litt også.

 

ikke rart det er utrolig rart å kjøre med, kansje det blir 4hjulskontroll før vineren, får se

 

CIMG2819.jpg

CIMG2818.jpg

CIMG2815.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er alltid avhengig av å ta en 4hjulskontroll når man senker biler. Uansett om det er senkesett eller coilovers.

 

Etter reglene så skal man egentlig ikke få goskjent noe av dette i vognkort hos BT før man kan fremvise kvittering på forstillingskontroll/4hjulskontroll selv om det i mange tilfeller har seg slik at BT glemmer dette.

 

Uansett, utrolig bra bilder. Har virkelig blitt fin denne bilen nå

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er alltid avhengig av å ta en 4hjulskontroll når man senker biler. Uansett om det er senkesett eller coilovers.

 

Etter reglene så skal man egentlig ikke få goskjent noe av dette i vognkort hos BT før man kan fremvise kvittering på forstillingskontroll/4hjulskontroll selv om det i mange tilfeller har seg slik at BT glemmer dette.

 

Uansett, utrolig bra bilder. Har virkelig blitt fin denne bilen nå

 

 

jau, å når jeg i tilegg har vert av med absolutt alt å skiftet alle foringene, fjørbena er ikke dem samme heller da dem var med settet, så kan være ørsmå endringer der å på hullet til leddet som drar hjulet inn og ut.

 

soppass ja,for dem sjekker sikkert ikke slikt der generelt? bare konstatere at det er gjort via frex en kvittering!? men da må jeg evt huske å ta med meg kvitteringer på 4hjulskontroll dit da=)

 

takker=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, var det ikke FK du hadde kjøpt igjen da? Det er alltid greit å ta en 4hjulskontroll uansett.

 

Hvis du møter på den rette tullingen på BT så må du nok komme igjen en dag senere etter du har ordnet kvittering. Uansett så er det en fordel å ta denne 4H-kontrollen, da det kanskje må justeres litt for at hjulene skal stå rett og ikke "gnage" gummi. Det er dyrt nok som det er å spinne å herje med bil, om en ikke skal få spist opp dekka når man kjører normalt også ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

papirer på 4-hjulskontroll(skal vel helst ikke være mer ennet par mnd gammel) og hovedlysjustering må du ha:)og så må du ha minimum 11cm bakkeklaring til laveste punkt under bilen så du kommer deg over den berømte "fartsdumpen deres",en klosse som er 11cm høy og 80-90cm brei som de drar på tvers under bilen for å sjekke at ingenting butter nedi.her hjelper det ikke hva som er TUV godkjennt,skal ha minimum den klaringa,og du må regne med at de kansje vil prøve bilen en tur for å sjekke at dekk/felg ikke tar borti noen steder,men treffer du på en hyggelig kontrollør er det ikke sikkert at de er så nøye på alt dette,men det som jeg er ramset opp er det som skal gjøres på en kontroll iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

papirer på 4-hjulskontroll(skal vel helst ikke være mer ennet par mnd gammel) og hovedlysjustering må du ha:)og så må du ha minimum 11cm bakkeklaring til laveste punkt under bilen så du kommer deg over den berømte "fartsdumpen deres",en klosse som er 11cm høy og 80-90cm brei som de drar på tvers under bilen for å sjekke at ingenting butter nedi.her hjelper det ikke hva som er TUV godkjennt,skal ha minimum den klaringa,og du må regne med at de kansje vil prøve bilen en tur for å sjekke at dekk/felg ikke tar borti noen steder,men treffer du på en hyggelig kontrollør er det ikke sikkert at de er så nøye på alt dette,men det som jeg er ramset opp er det som skal gjøres på en kontroll iallefall.

 

Så absolutt sant. Glemte helt av den IDIOTISKE 11cm regelen.:rules:

 

Akkurat som dette er noe som folk følger. Så fort man har passerrt "hjørnet" så er det å skru coiloversene helt ned igjen, sånn at man kan sitte i bilen og kjenne om det var Marlboro eller Lucky Strike ferdigsigaretter man kjørte over.:yodude:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, var det ikke FK du hadde kjøpt igjen da? Det er alltid greit å ta en 4hjulskontroll uansett.

 

Hvis du møter på den rette tullingen på BT så må du nok komme igjen en dag senere etter du har ordnet kvittering. Uansett så er det en fordel å ta denne 4H-kontrollen, da det kanskje må justeres litt for at hjulene skal stå rett og ikke "gnage" gummi. Det er dyrt nok som det er å spinne å herje med bil, om en ikke skal få spist opp dekka når man kjører normalt også ;)

 

 

ja, skal selvfølgelig ta 4hjulskontroll:) men viste bare ikke om det kvitteringsgreiene, men kan da ikke være så vanskelig når bilen uansett ikke er i bruk mellom 4hjulskontroll og bt så tror jeg ikke det skal ha så mye å si hvor lag tid det er imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

papirer på 4-hjulskontroll(skal vel helst ikke være mer ennet par mnd gammel) og hovedlysjustering må du ha:)og så må du ha minimum 11cm bakkeklaring til laveste punkt under bilen så du kommer deg over den berømte "fartsdumpen deres",en klosse som er 11cm høy og 80-90cm brei som de drar på tvers under bilen for å sjekke at ingenting butter nedi.her hjelper det ikke hva som er TUV godkjennt,skal ha minimum den klaringa,og du må regne med at de kansje vil prøve bilen en tur for å sjekke at dekk/felg ikke tar borti noen steder,men treffer du på en hyggelig kontrollør er det ikke sikkert at de er så nøye på alt dette,men det som jeg er ramset opp er det som skal gjøres på en kontroll iallefall.

 

oki, jau.. men blir nok ikke bt før til våren uansett. kansje 4hjul og lys blir før vinteren. vi får se!

me uanset bra info her:)

 

ang høyde så kan jeg jo justere fram, og tror ikke det da skal ta nedi noen plasser for den er jo ikke lav bak..

 

kjenner jeg deg foresten?:D var det ikke deg jeg møtte i går da?

 

lurer igrunn på hvor det er best å dra! krsund eller molde?

 

 

 

Så absolutt sant. Glemte helt av den IDIOTISKE 11cm regelen.:rules:

 

Akkurat som dette er noe som folk følger. Så fort man har passerrt "hjørnet" så er det å skru coiloversene helt ned igjen, sånn at man kan sitte i bilen og kjenne om det var Marlboro eller Lucky Strike ferdigsigaretter man kjørte over.:yodude:

 

haha, ja enig der. skrur evt opp fremme og bak er den uansett ikke for lav! er dette mot selve gulvet og konstruksjoner?? ike eksos og slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår