Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nei, det er ikke vanskelig. du åpner panseret og grillen er sikkert bare festet med klips bak der så drar du bare grillen rett ut. og da kan du få ut lyktene når du har løstnet skruene lyktene sitter med..enkelt å greit om ikke grillen og lyktene er festet på en spessiel måte eller limt fast eller gjort noe uvanlig for å feste det tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

hei!

 

da har jeg fått gjort litt mere med bilen.

har fått bilen på bukker så det er lettere å jobbe med den, samt at jeg kan montere av hjulene å komme bedre til i hjulbuene.

har pusset en good del og grunnet og lakt på tectyl på kanaler nede ved fronten og ved hjulbuer.

det må pusses en god del enda å legges på slipe filler og få bort alle pusseriper.

samt må hele bilen gåes over for bulker og skramer.

div hull må sveises igjenn.

breddere, sideskjørt og fangere må tilpasses o.s.v.

så det ligger igjenn endel jobb enda før jeg kan grunne hele bilen og lakere.

 

men her er noen bilder av hva som er gjort hittil.

 

 

CIMG0817.JPG

CIMG0844.JPG

CIMG0845.JPG

CIMG0846.JPG

CIMG0851.JPG

CIMG0860.JPG

CIMG0859.JPG

CIMG0862.JPG

CIMG0868.JPG

CIMG0870.JPG

CIMG0871.JPG

CIMG0872.JPG

CIMG0825.JPG

CIMG0827.JPG

CIMG0830.JPG

CIMG0832.JPG

CIMG0833.JPG

CIMG0837.JPG

CIMG0838.JPG

CIMG0853.JPG

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

deler er bestilt.

 

4breddere og sideskjørt

 

astramk3widewheelarchessideskirtsgsi115tosamoconasrebnym.jpg

 

her er et bilde med stylingen montert (bilde funnet på siden der jeg har bestilt)

 

astramk3widewheelarchessideskirtsgsi115.jpg

 

eneste jeg mangler da, er bakfanger så er det bare al jobben igjenn:/

pussing,tilpassing,festing av styling, og grunning og hellakkering.

 

felger kommer etterhvert.

det blir azev typ a

8,5j - 215/40-17"

10,0j - 245/35-17"

 

d blir bra:) bare jeg blir ferdig engang:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nå har jeg fått stylingen og har fått pusset mere på bilen.

 

skal legge på litt mere glassfiber på baksiden av bredderne og sideskjørtene for å få det litt tykkere og for å tåle mere.

 

har begynt å skjere ut hjulbuer bak så jeg får på bredderne,

 

må sveise og legge på tectyl før jeg begynner med bredderne bak. også må jeg ha bakfangeren først. vil begynne med sideskjørtene og bredderne fram først.

 

 

 

har fått ut listene som var i både fram og frontrute. skal legge i nye da bilen er lakkert.

 

CIMG0959.JPG

CIMG0960.JPG

CIMG0999.JPG

CIMG0996.JPG

CIMG0988.JPG

CIMG0987.JPG

CIMG0952.JPG

CIMG0986.JPG

CIMG0985.JPG

CIMG0978.JPG

CIMG0981.JPG

CIMG0975.JPG

CIMG0974.JPG

CIMG0973.JPG

CIMG0972.JPG

CIMG0971.JPG

CIMG0920.JPG

CIMG0932.JPG

CIMG0941.JPG

CIMG0904.JPG

CIMG0901.JPG

CIMG0905.JPG

CIMG0925.JPG

CIMG0927.JPG

CIMG0930.JPG

CIMG0934.JPG

CIMG0936.JPG

CIMG0937.JPG

CIMG0938.JPG

CIMG0944.JPG

CIMG0945.JPG

CIMG0948.JPG

CIMG0949.JPG

CIMG0875.JPG

CIMG0876.JPG

CIMG0878.JPG

CIMG0879.JPG

CIMG0881.JPG

CIMG0890.JPG

 

nå har jeg fått laget fester til bredderne.

montert sideskjørtene skikkelig samt monter bredderne med rustfrie skruer og skiver,muttere,

tectyler alle skru hull og tectylert det meste.

 

 

nå står det igjenn å sveise bakhjulbuer og skaffe bakfanger samt å lage fester på breddere bak og montere bredderne.

 

så gjennsrtår d litt pussing tectylering og vasking av bil samt bruke silikonfjerner på bilens overflate, maskere og demontere deler som skal lakkeres.

sendes på lakk.

 

grunning av hel bil, samt lakkeres i base nova svartzmetallic e266. (glasurit:D)

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til og bli utrolig bra! infinitiv II er utrolig pent på astra :D

 

Stå på! :)

 

takk:) håper på at det blir bra til slutt.. montert sideskjørt og breddere fram nå, lagd fester til bredderne og skrudd fast med rustfrie skruer med skive og mutter. pluss at jeg hadde på litt tec7irundt også.sitter som bare fy.

 

ja=) det er utrolig fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Godt jobba, fornøyelig å lese og titte på bilder av prosjektet! Jeg klarte ikke helt å forstå hvordan du bearbeider hjulbuene etter at du har kuttet i dem. Sveises inner og ytterskjerm sammen eller?

 

takk:)

det var hyggelig å høre, prøver så godt jeg kan da:)

da jeg skal ha på breddere bak så må jeg kutte i hjulbuene for å få større rom til felger da jeg skal benytte 17"felger som er 10" bak.

før kutinga så er indre å ytre hjulbue sammensveisa helt nederst på buen,når jeg kutter i hjulbuene bak så blir d åpent rett inn i karosseri,

så jeg må sveise igjenn for at det kal bli tett igjen..

 

så kan jeg begynne å montere hjulbredderne bak:)

det blir spennende å se hvordan det blir til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg montert av dør og siderute på høyre side,pusset har jeg gjort før. så jeg bare tørket av med entfetter før jeg grunnet!

så får jeg skaffe noe 2k lakk en dag å få lakkert over grunninga + klarlakk.

samme må jeg gjøre på venstre side, og inne i bagasjelukehulen.

 

samt har jeg skjert ut rund hulbue på venstre side bak, så nå er jeg nesten ferdig med begge hjulbuene bak før sveising.. så kan jeg endelig få begynt å montert breddere bak også.. greit å bli ferdig med grovarbeidet så jeg kan begynne å konsentrere meg mere om å gå over bilen for riper og ujevnheter som må fikses før den skal på lakkering..

 

går ikke så fort, men prøver å holde på så offte som mulig. har vert borte i 14 dager så da var det ikke noe jobbing på bilen. men skal bli mere nå.

 

BILDER KOMMER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår