Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

ferdig med høre side,eneste som igjennstår er å skifte dør! for den har jeg ikke gjort noe med da det er soppas store bulker i den. ellers er jeg nesten ferdig med andre siden også, gjennstår bare noe pussing. så er det de ***** innerskjermene som jeg må fikse på en eler annen måte da dem blir for lave og ikke brede nok nå som jeg har breddere. må vel skaffe noen skjermer til som jeg kan lime og skjøte med.

 

så er det vel å gå over hele bilen med 240 på maskin og 500 te slutt, samt 600 på kant. har brukt primer grå på både bakluka sideskjermen og ene bakskjermen hittil, tenkte det er greit å legge et lite lag over det meste og ta den ut en dag i solen for å se etter ujevnheter... ser det jo masse lettere da alt er i samme farge og har den i solen.

 

ang grunningen jeg har brukt så er den jo ambefalt på lakknettsider til bruk innen proff lakkering, samt en som fortalte meg han jobba på flere lakkverksteder og der hadde dem ofte brukt frex presto grunning på boks sammen med glasurit lakk som jeg skal ha.. men skal legge litt grunning på noe stål greier og prøve meg fram med den grunningen jeg har brukt før det blir endelig lakkering for å hindre at det skjer noe. mulig lakkerer grunner et lag med skikkelig grunning først før lakk også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Var dritrå den Rieger Astraen på første sida, sjelden eg synst Rieger laga noke fint, men den var rå.. Få flytta tråden din til prosjektforumet;) So får du garantert meir respons

Men du har gjort mykje bra til no;) Råtøff frammafrå

Endret av Skulebollen

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dritrå den Rieger Astraen på første sida, sjelden eg synst Rieger laga noke fint, men den var rå.. Få flytta tråden din til prosjektforumet;) So får du garantert meir respons

Men du har gjort mykje bra til no;) Råtøff frammafrå

 

den på første side? ja kan prøve på det:) har lagt den feil jeg ser jeg nå.. bra du syns det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Fin denne her. Syns du skulle prøvd noken andre felger enn den du har bilder av. Prøv noken andre gromme kantfelger :) Keep Going ;)

 

 

takker:)

 

tenker du på det azev og brock felga jeg har bilde av og har skreve om? eller mener du disse felgene som jeg har på bilen min nå?

 

det som jeg har nå har jeg hatt fra før, så skal bruke dem fram til jeg får skaffet meg de jeg vil ha.. har tenkt på keskin kt1 med kant 10,0j og 8,5j blir bra med kant da.

 

må bare få ferdig bilen før jeg koster på felger, er litt som står igjenn før lakkering, som frex avstiving på alle breddere nederst ved kanalen og det plastikk innerskjermene må jeg mekke på, samt skaffe bakfanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr 1.

jeg skal fixe innerskjermer(dem som er i plast) siden jeg nå har breddere og de normale innerskjermene blir for lave og ikke går langt no ut.

har begynt å skjære i det litt, men trenger mere plastikk for å bygge videre! (det skal bygges så den går helt inn på innersiden av bredderen så det ikke spruter sten og møkk opp i der det er blitt sveiset,grunnet og tectylert.

 

spørsmål- det bør vel limes! og hvilken lim kan jeg bruke? sikaflex? tec7? hva ville du/dere ha brukt?

 

 

 

 

nr 2.

jeg har fått tak i noen skinner til å bruke for å stive opp alle 4 bredderne nederst ved kanalen så det ikke blir noe stor friksjon å så det ikke sprekker så lett i alle skjøter osv hvis jeg er uheldig å ta borti noe når jeg kjører.

dumt om lakken skulle begynne å sprekke opp igjenn

 

spørsmål- bredderen fester jeg jo bare med skrue og mutter! men i karosseri så er jeg litt usikker da jeg ikke vet akratt hvor det skal festes!

og det er få plasser du får festet som du kan komme til på baksiden for å feste en mutter.. så er karosseri skruer noen løsning? å hvor får jeg tak i det her på gjøvik?

(skal grunne skikkelig platene før montering samt evtèlle skruehull på karosseri samt tectylere til slutt!)

 

 

 

 

nr 3. bilen min går nesten 100% av gangene som en klokke når du starter den som kald.. når den blir varm står den å hoster og vil stopp bare du rører litt på gasspedalen! spessielt om du tråkker gasspedalen fort ned da står hele bilen å rister og vil stoppe.

stopper jeg bilen og skal starte igjenn er det helt umulig å få start, kan stå veldig lenge å prøve uten resultat, da må bilen bare stå å bli kald igjenn før den starter..

 

noen som vet hva det kan være?

 

anmerkninger: lambdasonden er litt skjev etter motoren som jeg har var med i en kollisjon for lenge siden. men hva ellers kan d være?

 

 

 

 

 

nr 4.

 

må jo eu godkjenne bilen før jeg får skilter!

 

noe av dette jeg må gjøre noe med? eller noe som det kan bli problem å få godkjent??

 

sprekk i frontrute på midten ca 20cm oppover

sprekk i ene lykt forran

har byttet fra c14se til c20ne(alt av drivdeler og understel er ført over, men ikke tromler og bakaksling!!)

har 195-50.15 dekk nå!

montert breddere

ført over seter og dashbord fra den andre bilen som ble kollidert.

 

 

 

noen som vet? takk for evt svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynt såvidt i dag etter flere uker med hagearbeid...å grunne beslagene jeg skal bruke for å stive opp bredderne skikkelig nede ved kanalen.

 

så blir det montering for så grunning igjenn og tectylering.så påløper det mye mere drittjobb.

bilder kommer nok etterhvert om jeg gidder å knipse på det jeg gjør nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår