Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

Her er noen bilder haha..

 

ferdig med å montere alle breddere nå. gjenstår å sparkle å bruke filler på ujevnheter samt lag en fin overgang mellom breddere og karosseri..

 

sjekke hele bilen for bulker hull riper og skader, grunne å lakke i PROFF boks

 

har grunnet inne i dørene og bak sidevinduene, skal kansje lakke inne i dørene,bagasjelukehulen og bak siderutene selv før den skal på hellakkering.. vi får se. får høre med lakkerer om han kan ta det meste der.. tror det blir best.

 

bildene er litt blandet, så det er ikke riktig i rekkefølge. men sjekk dato så ser dere.

 

>

CIMG1142.JPG

CIMG1177.JPG

CIMG1174.JPG

CIMG1171.JPG

CIMG1172.JPG

CIMG1165.JPG

CIMG1163.JPG

CIMG1162.JPG

CIMG1155.JPG

CIMG1150.JPG

CIMG1149.JPG

CIMG1146.JPG

>

CIMG1141.JPG

CIMG1135.JPG

CIMG1133.JPG

CIMG1131.JPG

CIMG1129.JPG

CIMG1128.JPG

CIMG1124.JPG

CIMG1123.JPG

CIMG1120.JPG

032109015913.jpg

032109015837.jpg

032109013855.jpg

032109013816.jpg

032109013800.jpg

031509211220.jpg

031509191834.jpg

031509181527.jpg

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

her kommer litt flere bilder av prosjektet mitt.

har kjørt den ut kun for å ta bedre bilder da det er litt trangt inne i garasjen. men er kommet inn igjenn og opp på bukkene sine igjenn;)

 

032909164007.jpg

032909164023.jpg

032909192731.jpg

032909192744.jpg

CIMG1252.JPG

CIMG1250.JPG

CIMG1248.JPG

CIMG1246.JPG

CIMG1245.JPG

CIMG1244.JPG

CIMG1243.JPG

CIMG1242.JPG

CIMG1241.JPG

CIMG1240.JPG

CIMG1239.JPG

CIMG1238.JPG

CIMG1237.JPG

CIMG1227.JPG

CIMG1226.JPG

CIMG1225.JPG

CIMG1224.JPG

CIMG1218.JPG

CIMG1217.JPG

CIMG1216.JPG

CIMG1211.JPG

CIMG1210.JPG

CIMG1207.JPG

CIMG1204.JPG

 

er bare sånt småplukk som gjøres nå, slike ting som ikke syns noe strort.. må pusse å sjekke skikkelig for bilker og ujevnheter før lakkering.. samt at jeg grunner selv på noen plasser der det er trangt og som ikke lakkerer kommer til. skal vel sprøyte litt med 2k selv der ikke lakkerer tar under lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir ikke clean bakluke med det første iallefall. har planer om å bruke gsi refleksdekselet bak , det som er todelt med rød og sort farge. eller så blir det den sorte gsi plata eller en helt sort bakplate.. får se..

 

jeg har lenge villet ha azev typ a , men er utrolig vanskelig å finne i min dim siden den er gått ut av produksjon..

pluss at dem er så mye brukt.. vil ha noe litt mindre vanlig..

 

har tenkt på keskin kt1 8,5j og 10,0j 17" et 20 4x100

så får se hva det blir.. blir dem jeg har foreløpig iallefal-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarte, jeg gleder meg til og se videre utvikling og ferdig resultat av dette her ja! :) Stå på! blir utrolig pent!! :D

 

takk:) håper det blir et bra sluttresultat også:)

det er lett å miste motet med all denne pussinga å smådille men ordner seg somregel når en har fått begynt.. det er å starte som er gørrkjedelig.. hehe..

det jeg er skeptisk på er overgangen mellom bredder og karoseeri for å få det fint.. blir nok litt jobb med det ja..

har tatt bort all tec7 som var der og har hatt på glassfibersparkel og finsparkel til slutt pluss sprøytesparkel..

er så og si ferdig med bredderne bak, ser ganske greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder på å lage fin overgang mellom breddere og karosseri, breddern går rett inn ca 1 cm mot karosser, der lager jeg bare en fin bue i hjørnet så det blit en fin overgang, bruker glassfibersparkel, og tenkte å bruke finsparkel til slutt...samt har jeg repparert en liten sprekk i frontfanger med 2klim og pussa ned så det ble jevnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir gromt! Har selv sikla på dette kittet. Men, kjører stasjonsvogna så det blir vel heller lite av dette kittet da. Selvom det faktisk hadde vært rått om det hadde vært mulig (alt er jo mulig, men blir umulig da jeg bruker bilen daglig). Hadde vel blitt noe custom bak da tenker jeg. Selv går jeg for Infinity 1, da det er passelig min bil :P

 

Men gleder meg til du blir ferdig så vi får sett det endelige resultat. Keep up the good work!

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Utrulig Kult prosjekt du er i gang med! Har gjort akkurat det samme bare med infinity 1 :)

Jeg lurer litt på ombygingen fra 1.4i til c20ne..

Hvordan er det å få gjort? Passer c20ne'en rett i 1.4 eller? eller må du andre motor fester?

Vet du hva som skal til for å få det godkjent?

 

Takker:)

d bli itj nå fæst utn skinnvæst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Du må få deg skiver bak. Ellers får du vel problemer med å godkjenne den?

 

nei det skal ikke være noe problem. c20ne 8v ble ikke levert med skivebremser bak på astra f 1991-1997 fra 2literen og ned. ja har jo kun skiftet fra 1,4i til 2,0i. du må opp på c20xe(gsi) for å komme på skivebrems bak, og mulig noen andre 16v men det tviler jeg på. det som kan hende er at jeg må skifte bakaksling med trommelbrems fra c20ne. men det er ikke problem da jeg har det liggende.

 

alt annet er skiftet som motor,bremser,oppheng,og dempere,fjører. osv.

 

har planer om turbokonvertering, men da må/bør jeg bytte til nye bremser/skiver både fram og bak. men dette blir ikke før bilen er ferdig.

 

så di...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir gromt! Har selv sikla på dette kittet. Men, kjører stasjonsvogna så det blir vel heller lite av dette kittet da. Selvom det faktisk hadde vært rått om det hadde vært mulig (alt er jo mulig, men blir umulig da jeg bruker bilen daglig). Hadde vel blitt noe custom bak da tenker jeg. Selv går jeg for Infinity 1, da det er passelig min bil :P

 

Men gleder meg til du blir ferdig så vi får sett det endelige resultat. Keep up the good work!

 

takk:) joda det er mulig vettu, med masse jobbing og pågangsmot.

det som blir verst er bakdørene dine som blir i veien.

ja, infinity 1 er fint det og:) det er akkuratt det samme som infinity 2 bare at infinity 2 er med breddere og bredere fangere.

 

joda, holder på.. er nok litt igjenn men kommer flere bilder snart.. vil at det skal bli skikkelig bra så er bare å pusse å lete etter ujevnheter og bulker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Utrulig Kult prosjekt du er i gang med! Har gjort akkurat det samme bare med infinity 1 :)

Jeg lurer litt på ombygingen fra 1.4i til c20ne..

Hvordan er det å få gjort? Passer c20ne'en rett i 1.4 eller? eller må du andre motor fester?

Vet du hva som skal til for å få det godkjent?

 

Takker:)

 

 

takk:) ja syns det jeg å.. har tenkt på dette siden tidlig i 2004. så er på tide at jeg begynner.

 

det er ikke noe problem med bytte fra 1,4i(c14se)til 2,0i(c20ne)

du skrur rett og slett ned fjørtårn,motor m/girkasse. og bremser og alt.

 

frex om du har en bil stående med c20ne.

 

sett den bilen du skal ha motoren i på løftebukk, legg et par stk pall under motor.

skru ned motor,bremser,drivverk,fjører og alt, kople av alle slanger og ledninger og hev opp bilen med løftebukken.

da vil motoren og alt ligge igjenn.

(motorrom er helt tom for alt av motor,drivvdeler og fjører osv.)

kjør vekk motoren med den øverste pallen ut og dit du vil sette den. frex med en traktor med gaffel.

 

akkuratt dette gjør du med den bilen du skal ha ut en c20ne av og og da ligger jo den motoren klar på pallen til å kjøres inn å settes på samme plass som den du tok ut.

senk ned bilen og monter alt fast..

 

har du ingen bil du kan ta alt fra, og bare har en motor så må du nok skaffe bremser fra en c20ne eller lignende, samt fjører og dempere osv som skal være til den motoren.

 

ang motorfester så følger jo det med bilen når du bare flytter over som jeg har forklart.

 

godkjenning er ikke noe problem bare du ikke gjør noe større eller anderledes en den type bil kom ut originalt med..

 

ikke sant!! astra kom jo ut med 2,0i 8v (c20ne) originalt i astra f. derfor kan jeg sette i en sånn motor i den bilen uten problem.

men selvfølgelig må du også skifte til bremser som er beregnet på den motoren.. og du bør ha pappirer på senkesett om du har det, samt bør du få skaffet pappirer på motortype å ytelsesøkelse osv. masse kan du skaffe på opelbutikk.

 

håper du forstod dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår