XperX Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Hei 2.3e Jeg får ca 120 km/t på tredjegiret. Da er turtall på ca 5. Og lenger klarer jeg ikke presse det. Normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 I den farten er det veldig mye luftmotstand, men det kommer helt ann på hvordan bilen er giret, min er "motorveigiret", har høy hastighet på lavt turtall i høyt gir, men dårlig aks.. (bilen er importert fra tyskland) :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 I den farten er det veldig mye luftmotstand, men det kommer helt ann på hvordan bilen er giret, min er "motorveigiret", har høy hastighet på lavt turtall i høyt gir, men dårlig aks.. (bilen er importert fra tyskland) :P Hva heter kassen din? Finnes det altså en kasse med høy utveksling, originalt for 2.3'n?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 aner ikke hva den heter, har ikke tenkt på det, men kan se etter det i kveld etter jobb, nå må jeg fly! :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet September 13, 2008 Rapporter Share Skrevet September 13, 2008 aner ikke hva den heter, har ikke tenkt på det, men kan se etter det i kveld etter jobb, nå må jeg fly! :P hehe Funnet ut noe mer? *Spennt* =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet September 13, 2008 Rapporter Share Skrevet September 13, 2008 Jeg hadde 3850rpm i 5. gir i 100kmt. Hadde og 110kmt ved 8300rpm i 1. gir. *glise* Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zythius Skrevet September 13, 2008 Rapporter Share Skrevet September 13, 2008 Så girkasser fra tyskland kan være giret annerledes altså? (For autobahn f.eks). Jeg syntes nemlig min 1992 Audi 100 2.3 E er litt rar å kjøre i forhold til andre biler jeg har kjørt (hater 60-soner, hverken 3 eller 4 gir passer 100 %) Den må liksom ligger mye nærmere 3000 omdr. enn de andre bilene, hvis ikke er det akkurat som om den "napper/hakker" litt bortover. Og det virker litt høyt for min del. 5. gir er det sjelden jeg bruker, i motsetning til foreldrene mines Saab 2.3 L. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Jeg har ikke noen problemer med å kjøre helt ned til 50kmt i 5gir. :) Skjønner jeg trådstarteren rett så klarer han ikke å dra bilen lengere enn 5000rpm i 3 gir. Det høres isåfall veldig rart ut synes jeg. alle biler jeg har prøvd, klarer man å dra til rødmerkinga på 3 gir. her tror jeg det må sjekkes litt.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Fortsatt spennt forgot10concept =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Jeg hadde 3850rpm i 5. gir i 100kmt.Hadde og 110kmt ved 8300rpm i 1. gir. *glise* haha tulling!!! Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Så girkasser fra tyskland kan være giret annerledes altså? (For autobahn f.eks). Jeg syntes nemlig min 1992 Audi 100 2.3 E er litt rar å kjøre i forhold til andre biler jeg har kjørt (hater 60-soner, hverken 3 eller 4 gir passer 100 %) Den må liksom ligger mye nærmere 3000 omdr. enn de andre bilene, hvis ikke er det akkurat som om den "napper/hakker" litt bortover. Og det virker litt høyt for min del. 5. gir er det sjelden jeg bruker, i motsetning til foreldrene mines Saab 2.3 L. Kan ikke være helt i form motoren din...går fint å la min dra helt ned til 16-1700 rpm, i 5- gir. 3000rpm=110km på 5. Dieselutgavene har mye høyere utveksling...f.eks 2,5 tdi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Stemmer det RoarS sier, du skal fint klare å dra motoren høyere enn 5k på tredjegiret. Må legge til at med originalkam så er ikke motoren så ekstremt samarbeidsvillig på turtall over 5k. Jeg har trimkam (Velox 272) i min 2.3E, der vil motoren mye mer enn jeg tør ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Stemmer det RoarS sier, du skal fint klare å dra motoren høyere enn 5k på tredjegiret. Må legge til at med originalkam så er ikke motoren så ekstremt samarbeidsvillig på turtall over 5k. Jeg har trimkam (Velox 272) i min 2.3E, der vil motoren mye mer enn jeg tør ;) Original kam på min...uten katalysator, litt lettere pusting helt bak, den drar jevnt til 7000. MEN hvordan ble momentkurven med den trimkammen ? Forbruk ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zythius Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Kan ikke være helt i form motoren din...går fint å la min dra helt ned til 16-1700 rpm, i 5- gir.3000rpm=110km på 5. Dieselutgavene har mye høyere utveksling...f.eks 2,5 tdi. Jeg skal teste litt i morgen, se hva jeg klarer på forskjellig turtall ;) Har ikke alt i hukommelsen nå. Jeg klarer under 2000 rpm i 5 jeg og, men kan ikke med hånden på hjertet si at jeg tror bilen liker seg der. Det virker ikke som om det er motoren som lager problemer, men drivverket (importert fra Tyskland, og derfor annet drivverk?). Akkurat som den ikke er giret for norske veier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XperX Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 oki. Hva skal jeg sjekke når jeg ikke får mer turtall enn 5 i tredjegiret? Hvis jeg er så uheldig å må oppe i 130/140 km/t under en forbikjøring(noe jeg sjeldent er), må jeg gire til 4 giret :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg