Gå til innhold

Granada Håkon

Bruker
  • Innholdsteller

    123
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Granada Håkon

  • Bursdag 11/04/1977

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    Granada 3.0 st.vogn
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1977
  • Motor (eks 1.6)
    3.0
  • Fylke
    Sørtrøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Heimdal

Granada Håkon's Achievements

  1. Hei. Har planer om å få litt mere "gromlyd" i Corvetten før sessongen begynner, og har ett par spørsmål i den anledning. Med det anlegget som står på nå, så er den overraskende stille. spesielt på tomgang og litt oppover i registeret. Anlegget består kun av headers, rør med mange rare vinkler under bilen og to store ovale potter helt bakerst. For enkelhets skyld tenker jeg å bare bytte pottene. Så kommer endelig spørsmålet.. Vil det bli et fryktelig spetakkel om jeg setter dit 2,5 eller 3" simonspotter av "rett igjennom" typen? Eller er det noen som har noe annet å anbefale? Aller lettest hadde det jo vært å sette inn noen som har samme mål som de gammle, men med mindre innmat. De som står dær nå er ovale og har inn/ut på hver sin side i ovalen. Er ute etter litt dyp grom lyd, ikke "frieksoslyd" mvh Håkon
  2. Jeg vet ikke hvordan man legger ut bilder enda... Men i allefall, det er headers,fireports forgasser og edelbrock performance innsug. kam og innmat ellers har jeg ikke peiling på. Det jeg vet er at den til samenligning går bedre enn en orginal Trans-am med 400motor.
  3. Har desværre ikke bilder enda, men kan prøve å legge ut når den er trygt plassert hjemme. Kommer nok kanskje med tiden å lage en egen tråd her, for jeg kommer nok til å ha mange spørsmål fremover. :)
  4. Var å så og prøvekjørte bilen i går. Blir nok til at jeg henter den hjem over helga. Ser ikke bort fra at den faktisk har ca 300hk, for den gikk som ei kule. I allefall samenlignet med orginale Camaroer og Trans-Am. Motoren går kjempefint og man hører ikke noe ulyder på tomgang. Girkassen er fabrikksoverhalt og satt inn i bilen i fjord. Karroserimessig er den meget bra, men ikke helt 100% i lakken. ellers er det litt småting som må gjøres, men ikke noe som haster eller er allvårlig. Nå er det bare å glede seg til våren å håpe på mye fint vær. :)
  5. Takk for tips folkens. Jeg vet at de har 180-200 hester eller noe orginalt. Hva skal til for å få ca 300hk i en 350motor da? Bør det i allefall være headers og andre synlige forandringer?
  6. Hei å hå! Jeg skal kanskje dra å se på en 75mod Corvette om noen dager, og ønsker noen tips til hva jeg må se etter. Har grei peiling på bil og har hatt gamle biler før, men aldri noe Amerikansk. Motoren er en 350 som etter sigende skal holde hus til ca 300 hester og den har en overhalt th400 girboks. Hva skal jeg se etter, både når det gjelder karosseri og motor/drivverk? Bør 300hk føles friskt i en Corvette? Håper noen kan hjelpe meg med noen gode råd. :)
  7. Oj. Jeg hadde nok ikke søkt godt nok denne gangen nei.. Ser ikke ut til at det blir noe handel med han i allefall..
  8. Som trådtittelen sier, så lurer jeg på om noen har positive/negative erfaringer med Oves bil. Ser han/de har en del biler som passer min smak ganske så bra, men bor langt unna og aner ingenting om hvordan han/de er å handle med.
  9. Ok, takk for tips folkens.. :) Det begynner å høres ut som dyr og rissikabel kos med Corvette da kanskje. Pga økonomien blir det uansett ikke en strøken utstillingsbil, så det er kankje dumt med Corvette. Camaroen ser kanskje "bedre" ut i bruksstand om dere skjønner? Ser jeg ordlegger meg litt klossete, men er sliten etter en varm og slitsom arbeidsdag... :)
  10. Hei. Jeg går med tanker om å selge motorsykkelen og istedet oppfylle guttedrømmen om en 70-talls Amcar. Har for noen år siden prøvekjørt Chevelle, Camaro, Mustang, Firebird og Trans-am, men har alltid likt Camaro best av "alle" Jeg ser litt på finn av og til, for å se om det er noen billige. Men til min store overaskelse er det alltid flere Corvetter til salgs under 100.000 enn det er Camaroer?? Er det noen god grund til det, eller er det mest pga etterspørsel? Hvilke feller kan man gå i ved kjøp av en gammel corvette? Siden det er glassfiber, så ser de jo nesten alltid strøkene ut. mvh Håkon
  11. Elcon låner ut til mye rart.. Har bare gode erfaringer med dem Fikk f.eks bedre renter hos de enn hos min bank..
  12. phu.. må si jeg skvatt godt når jeg så overskriften på denne tråden.. :) Jaja, det var ikke meg denne gangen da... Gratulasjoner til den riktige Håkon... :)
  13. Kjempebra Hitman.. :) edit: Måtte bare ut for å prøve den stramminga du nevner. Bilen min har brukt å spore forferdelig og virke litt "lealaus" på styringa. Etter å ha stramma litt over 1/8dels runde på nevnte skrue, ble det jammen andre boller gitt. Sporer nesten ikke og virker mye fastere i fronten nå faktisk. :-)
  14. Flott. :) Håper det løser seg. Husker det var spessielt gøy utenfor bensinstasjon og butikk.. hehe
  15. Da er det startsperra som fusker litt... Hvis du tar ut instrumenthuset ser du en sort ledning som kommer opp fra ommerådet rundt tenningslåsen. Ledningen er klipset fast og ligger vannrett et stykke rett innenfor instrumentene. (festet i dasjbordet, ikke instrumenthuset.) Følger du den noen cm til venstre kommer du til en kontakt/skjøt. Trekk den fraverandre og spray kontaktspray/crc 5-56 og sett sammen igjen. Dra den gjerne ut og inn et par ganger, så er du sikkret god kontakt. Vet at noen har loddet kontaktene, men pga mangel på loddebolt valgte jeg å prøve med spray først. Det er snart et år siden og jeg har ikke hatt problem siden. Har du tilgang til vag-com el lignende kan du også gjerne slette feilkodeminnet. da det husker at det har vært trøbbel med nøkkel/startsperre.... Håper du ble klokere... :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår