Gå til innhold

|Hitman

Bruker
  • Innholdsteller

    228
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

|Hitman vant dagen sist November 17 2015

|Hitman hadde mest likt innhold!

Om |Hitman

  • Bursdag 08/23/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Motor (eks 1.6)
    2.6
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • MSN
    hitman_ss@hotmail.com
  • Bosted
    Halden

|Hitman's Achievements

  1. Nei, ved problemer med startsperren vil ikke bilen starte i det hele tatt, det vil ikke være gnist mot pluggene. Audi har jo et flott system som bytter koder hver gang, og som koster flesk å programmere. Men det finnes et varsellys i dashen, et oransje lys med bilde av en bil og nøkkel som skal lyse om nøkkelen ikke er ok. Om denne ikke lyser tenker jeg med en gang jordingsfeil.
  2. Først vil jeg gratulere deg og ønske deg velkommen inn i rekken til de som har opplevd det sinnrike halvautomatiske/halvmekaniske Digifant-marerittet. I tillegg til det gode forslagene over kan jeg legge til sjekking av tenning med tenningslampe, feil tenning resulterer i tungstartet bil, dårlig drag, høyt forbruk og feil turtall. Kanskje bilen din brukte en uke på å kalibrere seg etter skiftet? Typisk for en 220+km bil at hallgiveren i fordeleren ryker, eller kabelbrudd.
  3. Jeg har vel kun et par ganger opplevd at koder ikke lar seg slette, og da har det vært brukerfeil. Meldingen du får er typisk for dårlig kontakt, overspenning, underspenning, brudd etc på airbagkretsen. Det kan være rett og slett at du i din iver i å rive ut sikringer fikk hjernen til å registrere et spenningsfall/topp som feil, og koblet ut hele systemet. Husk alltid å ta strømmen på bilen før du drar ut sikringer, airbagdeler er dyyyrt, og du kan i tillegg utløse airbaggen! Prøv å slett kodene med Vag-Com.
  4. Hei, jeg har en 94 passat 35i 1.8 ABS som forrige eier av et nek har klippet av ledningen til Lambda/o2 sensoren, og jeg er på jakt etter feil da den sluuuuker bensin (2L på mila) Jeg har nå kjørt 32Mil på 70liter. Moro! Noen som kan ta et bilde for meg av hvordan ledningen går frem til sensoren, jeg finner ikke ut hvor den kan ha vært tilkoblet. Og om noen først er i gang, gjerne også et bilde av fordeleren. Det står også en sensor med 1 ledning, noe sier meg at den skal ha to? Takker og bukker til den som kan hjelpe en stakkar, google var ikke min venn denne gangen. /Hit
  5. ca 4500spenn på mekonomen, eller ca 2000 spenn fra usa ;)
  6. denne kommer vel om du ikke har på tenningen i bilen om jeg ikke husker feil ;) For å bruke Vag com må du sette nøkkelen til ACC (hakket før du starter bilen, lysene skrur seg på og alle varsellamper blinker), og så teste connection under setup/settings.
  7. Hva som er feil kommer vel gjerne av feilmeldingen du får når du forsøker å koble til :P Og den har du ikke opplyst ;)
  8. Jeg har også billig-vagcom kabel, funker fett det :D
  9. Jepp, hadde samme saken selv nettopp som jeg drøyde med å fikse, og enda verre når man har automat som blir påvirket av turtallet og mer torque = masse kryping og nøkking ved giring. Fikset det i garasjen i går med Vag-Com :) Har tidligere gjort det ved å skru ut tomgangsventilen manuelt også.
  10. Ser faktisk her at det kan hende den ikke er defekt, men at det har vært flatt batteri eller batteriet har vært koblet fra, og den må justeres. Vag-com fikser biffen!
  11. 1. Tomgangsventil. Det er ventil N71 (om jeg ikke tar helt feil i farten) som ikke er helt frisk, og bruker for lang tid til å stille seg inn eller ikke stiller seg inn i det hele tatt. Easy midlertidig fix: Ta ut tomgangsventilen, den er sitter her: http://www.12v.org/engine/index.php?section=cl&view=iman Den ser ikke helt lik ut på din bil, men er festet med en middels 4-5-6 mm sekskant. Ta av ledningen, og skru ut ventilen. Skru den utover noen 0,5cm, med en tang, den kan være hard å vri. Sett den inn, og skru på bilen men sett IKKE tilbake ledningen. Start motoren, sjekk turtallet. Er det fortsatt for høyt, dra den ut mer. ER det nå for lavt, skru den inn. Når du er fornøyd lar du ventilen være frakoblet (kobler du den til er du back@square zero). Med tiden, besøk skroten for en ny en. 2. Nye tennplugger vil jeg tro fikser problemet, gjorde det på min. Jeg bruke 5-10 sek på å starte!
  12. Det står også oppgitt i instruksjonsboka at det er helt normalt med forbruk max 1L per/1000km. Bilen skal jo bruke litt olje, tyder på at alt er som det skal, selv om den drar litt mer enn vanlig. Prøv deg frem med litt tykkere olje.
  13. du må jo slippe spennet på reima, og for å få til dette må strammeren løsnes. Reimhjulene sitter på splines og skal rotere fritt før du setter alt sammen igjen, og du må derfor ha et spesialverktøy for å sette alt sammen og holde kammene rolig. Uten dette verktøyet ser jeg ikke hvordan du skal kunne få til timingen rett etterpå, det er ingen merker hverken reimhjul eller veiv, alternativet er at du ikke får strammen remma nok.
  14. Sjekk vannivå, flensene i plast(på enkelte motorer) forran og på siden sprekker, og lekker væske = varmgang og ødelagt topp. Rust bakluke under vindu, vann på gulv baksete. Ellers var innlegg nr 2 fint.
  15. Har nettopp fikset problemet selv. Det er plastduken bak dørtrekket som ikke er tett, så det renner vann langs ruta, ned langs dørkarmen og kommer ut helt i bunn under trekket for så å lage badekar i baksetet. Skikkelig moro vettu. Ta av dørtrekket, riv av litt av plasten rundt hele og kjør på med Tec7 for å tette. Voila, lekkasje fikset.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår