Gå til innhold

seffjeff

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om seffjeff

  • Bursdag 10/19/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

seffjeff's Achievements

  1. hei igjen og takk for svar. Jeg har tenningssystemet som vist på bildet, hvordan bør jeg måle?
  2. Veldig takknemlig for svar. Du forstår meg riktig, pulser frem til tenningsmodulen. Jeg har akkurat gjort noen startforsøk og varsellyset i dashen med bilde av bil og nøkkel lyser kun i en kort periode for så å slukke (altså slik det står det skal være i instruksjonsbok). Finnes det gode tips til metode for å feilsøke etter jordingsfeil? Jeg har tenkt at det kanskje kan være lurt å koble fra den ettermonterte alarmen, men litt usikker på hvor de ulike elementene sitter og om det i det hele tatt kan ha noe med den å gjøre..
  3. Jeg har lest en del av tidligere tråder der Quattro73 og flere andre av dere smartinger kommer med gode tips for A6-er uten gnist. Min A6 stoppet under normal kjøring i motbakke, og nå vil den altså ikke starte, ingen gnist. Følgende feilsøking er hittil gjort uten å gi resultater: - Skiftet tenningsmodul - Skiftet hallgiver - Sjekket feilkoder (ingen koder lagret, men det er ihvertfall kontakt med ECU'en) Det er gnist frem til tenningsmodulen, men ikke ut på pluggene. Bensinpumpa er inntakt og det lukter svakt bensin etter startførsøk. Bilen har ettermontert alarm. Dersom feilen skyltes alarm/startsperre skulle vel motoren startet og gått 2-3 sek før stopp, men den er helt 100 % død ved startforsøk (ingen gnist). Gode tips tas i mot med stor takk. Hvis jeg finner feilen innen 8. juli skal den som kommer med tips så jeg finner feilen belønes :) 8. juli har jeg endelig en uke ferie og da hadde det passet utrolig bra å ha bil.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår