Jump to content
Bilforumet.no

RoarS

Bruker
  • Content Count

    59
  • Joined

  • Last visited

About RoarS

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 07/11/1969

Contact Methods

  • Bosted
    Salsbruket
  1. Kommer an på årsmodell...har du den typen med nyere dashbord, type 89/90 er det ikke SÅ mye jobb. Du må av med ene viskeren, plastplata over varmeapparatet. Videre må du ta ned hanskerom, "roterom" under rattet, så midtkonsollen, og platene på siden av den. Ikke all verdens jobb, lønner seg lett å gjør det selv, om du ikke ser alt for mørkt på å skru litt. Egentlig ganske greit, har gjort det et par ganger.
  2. Tja..vanlig at printplata bak på instrumentet(ene) sprekker, sjekk at du har strøm TIL dimmeren, MÅL! Har du skjema, sjekk at du har strøm inn til dimmeren, stor brun kontakt bak på instrumentet. IKKE uvanlig...
  3. Avant ?, har bilen rails ?? Har vært borti lekkasje i skruehullene under rails'n. Omtrent umulig å finne, renner som regel ned i a-stolpen, eller i fotbrønn. Ellers kan det jo være dårlig "Kitting" av karroseriet foran.
  4. Mja...karakteristikken er nok viktig...den girer hardt ?? Du sier jo ikke noe om hvordan du kjører ? Giringa høres helt normalt ut for flat fjøl. Vel..du må nok få noen eksperter på automat til å teste. VERKTED.
  5. Har biltema lambda i/på min 2.3 Går fint den, enda iallefall.
  6. >Girkassen har vært fin, men nå i det siste har den hatt >problemer. > >Når bilen er kald, girer den fint og turen er behagelig. >Når bilen er varm, tuller den med girene. >2. gir: 20km/t >3. gir: 60km/t (før 30/40km/t) >4. gir + overdrive: 90km/t (før 50km/t) >osv... >Hva kan dette skyldes? Slurer den på girene da ? Snakker du nå om km/t før'n girer opp ?? Da synes vel jeg det faktisk ser riktigere ut "NÅ" mot før. Ellers spørs det jo på hva slags type olje du bruker da ? Ble det skiftet filter ?
  7. Går fint, gummien i toppen må du ha fra en bil uten nivåreg. OG fjærene er ikke like. Enklest...finn deg et vrak uten nivåreg. putt i nye dempere. Husk å blende rørene ved trykkakkumulatorene på hver side.
  8. Original kam på min...uten katalysator, litt lettere pusting helt bak, den drar jevnt til 7000. MEN hvordan ble momentkurven med den trimkammen ? Forbruk ?
  9. Kan ikke være helt i form motoren din...går fint å la min dra helt ned til 16-1700 rpm, i 5- gir. 3000rpm=110km på 5. Dieselutgavene har mye høyere utveksling...f.eks 2,5 tdi.
  10. Dårlig bensinpumpe ?? får ikke opp trykket. OG det kan jo være det aller meste...må vel gå gjennom ALT. Lambda neppe...da ville den garantert fått fet nok blanding.
  11. Målingen bli ok..greit å ha potta der...da er den ikke fjernet =)
  12. Er vel ikke det, den brenner opp om det kommer tilstrekkelig nok ubrent bensin i den. MEN fjern den ;) Justerskruen sitter på luftmengdemåleren, er plombert, i plasthuset. MEN sjekk alle andre ting først tror jeg =)
  13. Liten mening i bare å justere på den...skal lite til, stort utslag, så har man ikke co måler tilgjengelig er det nok best å få et verksted til å gjør dette. Hullet på luftmengdemåleren er vel plompert i utgangspunktet.
  14. Hvorfor bare ikke stappe ut innmaten i cat-potta å sette den tilbake da ??? Hvilken knitring har du ?? når den er kald/varm ? Har vært borti varmesjoldet i fremre del, som skal gi varm innsugsluft til motoren, kan løsne fra røra, de to fremre, det kan knitre enormt, forsøk å holde på dette med et langt skruejern eller lignende når du får lyden, jeg har bare gitt mitt et par sveisepunkter, da kom DEN lyden bort. Om det får knitre lenge nok blir det skramling av det ;) BLIR ikke sånn lyd om du fjerner cat'n nei ;) har gjort det.
  15. Sjekk switcher (bryter)under gassspjeldhus, om denne virkelig virker som den skal, skal gi signal til "hjernen" at spjeldet står i tomgang, måles om du tar av kontakten oppå spjeldhuset. Er 2 stk. en oppå å en under, den oppå er for "fullgass" og den under for "tomgang", sjekk at den klikker og virkelig VIRKER når du slipper opp gassen og spjeldet står i tomgang. Ligner på dette symptomet. Hvordan er CO'n da ? Om du kobler fra tomgangventilen vil den går alt for magert og bli kraftløs. Er tenninga (grunnstilling) korrekt ?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.