Gå til innhold

Sommertreff - Acr'08

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

har ikke kommet meg selv til sommertreff enda , men satser på høst treffet

 

 

men om det er så mye fyll som folk sier/skriver , veit jeg ikke om jeg gidder å opp dit

 

bil å alkohol har ingen samenheng !

 

er det mulighet for å ha en partycamp på utsiden av området vil vell det være å foretrekke for oss som er der for bil å ikke fyll .

 

greit at noen tar seg 1 kveldspils til maten bare for kosen ,

 

ang vakter må det vell gå ann å leie inn en MC klubb eller lignende ?

 

er jeg helt på jordet ?

 

håper på Høst treff :D

 

Jeg må si meg delvis enig i det du skriver, flytt partycampen ut av området.

klart det er forskjell om du drikker noen pils til evt. grillmat og skjærer heile hodet av.

 

Prisene for inngang, utstilling og kjøring synes jeg er heilt grei, men det kunne vært litt mindre og betale hvis du bare skulle inn og se på lørdag som tilskuer. f.eks 150,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 555
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk bare 4 runder, men filma en runde "in-car" da det endte i motorhavari pga for mye G i svingene(blir tørrsump til neste treff:) ut ifra filmen fikk vi tatt tida til å være ca1:48 og da var det "rolig" kjøring i ca 25sek rundt nordpolen + at det var første gang jeg kjørte bilen, så er klart potensiale til forbedring.

 

Ikke dårlig for en fransk fwd? eller hur Mr.Bangås? :D

 

Link til filmen kommer...

 

Dersom denne tiden stemmer så er det mildt sagt imponerende. Jeg har kjørt mine bestetider på acr ned på 1,47. Da med r-dekk. Og det var slett ikke innslag av "rolig" kjøring fra min side.

Kjøretøyet er da en E30 M3 med relativt stivt understell. Tiden målt med laptimer btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare 4 runder, men filma en runde "in-car" da det endte i motorhavari pga for mye G i svingene(blir tørrsump til neste treff:) ut ifra filmen fikk vi tatt tida til å være ca1:48 og da var det "rolig" kjøring i ca 25sek rundt nordpolen + at det var første gang jeg kjørte bilen, så er klart potensiale til forbedring.

 

Ikke dårlig for en fransk fwd? eller hur Mr.Bangås? :D

 

Link til filmen kommer...

Høres bra ut.

Vet at en kompis med 300hk Impreza stv og ellers org kjørte 1.51

Og min gamle STI RA på 300hk var jeg nede i 1.46 ved absolutt max attack fra min side.....

Er det mye mods på den 405?

 

Er det lagt ut noe liste over tidene på timeattaken?

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut.

Vet at en kompis med 300hk Impreza stv og ellers org kjørte 1.51

Og min gamle STI RA på 300hk var jeg nede i 1.46 ved absolutt max attack fra min side.....

Er det mye mods på den 405?

 

Er det lagt ut noe liste over tidene på timeattaken?

 

Var det den sølvfarga stasjonsvogna? Med STORT fake scoop på panseret?

I såfall er det bare rundt 250Hk i den. men han kjørte på 1.51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom denne tiden stemmer så er det mildt sagt imponerende. Jeg har kjørt mine bestetider på acr ned på 1,47. Da med r-dekk. Og det var slett ikke innslag av "rolig" kjøring fra min side.

Kjøretøyet er da en E30 M3 med relativt stivt understell. Tiden målt med laptimer btw.

 

1:47 er bra, M3 chassiet er bra satt opp orginalt og har en fin karakteristikk for å få flyt i kjøringa.

 

Tida er ikke tatt med laptimer/transponder, men tatt ut ifra kameraet i ettertid, så helt nøyaktig er det nok ikke. Kjørte på BFG R1 sine gateslicks. Filmsnutten kommer så snart jeg får kobla kameraet til en dvd opptaker slik at jeg kan få den over på PC'en.

 

Bilen er en ribba 205 på knappe 800kg med bur. Understell er fra öhlins og spax med eksentriske top mounts, justerbare bærebroer med uniballs og dreide tapper til oppheng, alu oppheng til bakstilling, 25mm torsjonstaver +++. Null foringer = Hardt :)

 

Understellet er satt opp med -3 grader camber, max caster, 3mm toe out på hver side og har økt sporvidda bak med 309 bakstilling for å øke overstyring og minske understyring.

 

Bilen er motorisert med en 2.0 16v turbo som yter rundt det dobbelte av orginal e30 m3. Girkassa er ei tettstega 6trinns fra Peugeot Motorsport og har en ZF diff med justerbart forspenn.

 

RMS : 405en er bare ei ramme nå, forhåpentligvis klar til neste sommer:) Tror ikke det er lagt ut tider for timeattacken, men Bjørnstad gutta lå vel jevnt på rundt 1:37-1:38 og stakk av med alle første plasseringene:) også var det vel Stig Henriksen med Carrera GT'en på rundt 1:42 hvis jeg husker rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:47 er bra, M3 chassiet er bra satt opp orginalt og har en fin karakteristikk for å få flyt i kjøringa.

 

Tida er ikke tatt med laptimer/transponder, men tatt ut ifra kameraet i ettertid, så helt nøyaktig er det nok ikke. Kjørte på BFG R1 sine gateslicks. Filmsnutten kommer så snart jeg får kobla kameraet til en dvd opptaker slik at jeg kan få den over på PC'en.

 

Bilen er en ribba 205 på knappe 800kg med bur. Understell er fra öhlins og spax med eksentriske top mounts, justerbare bærebroer med uniballs og dreide tapper til oppheng, alu oppheng til bakstilling, 25mm torsjonstaver +++. Null foringer = Hardt :)

 

Understellet er satt opp med -3 grader camber, max caster, 3mm toe out på hver side og har økt sporvidda bak med 309 bakstilling for å øke overstyring og minske understyring.

 

Bilen er motorisert med en 2.0 16v turbo som yter rundt det dobbelte av orginal e30 m3. Girkassa er ei tettstega 6trinns fra Peugeot Motorsport og har en ZF diff med justerbart forspenn.

 

RMS : 405en er bare ei ramme nå, forhåpentligvis klar til neste sommer:) Tror ikke det er lagt ut tider for timeattacken, men Bjørnstad gutta lå vel jevnt på rundt 1:37-1:38 og stakk av med alle første plasseringene:) også var det vel Stig Henriksen med Carrera GT'en på rundt 1:42 hvis jeg husker rett...

 

Stig hadde besterundetid på 1:41.1

Forstod det sånn at begge rundene var veldig lik på han.!

Men veldig bra tider på Bjørnstad gutta på 1.37 Det er MEGET bra.! Har noe å bryne deg på dær RMS..... :race

SHS Performance i tromsø!http://www.shsperformance.no evt. 776 34455.

Blir mer nytt fra oss på sommertreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:47 er bra, M3 chassiet er bra satt opp orginalt og har en fin karakteristikk for å få flyt i kjøringa.

 

Tida er ikke tatt med laptimer/transponder, men tatt ut ifra kameraet i ettertid, så helt nøyaktig er det nok ikke. Kjørte på BFG R1 sine gateslicks. Filmsnutten kommer så snart jeg får kobla kameraet til en dvd opptaker slik at jeg kan få den over på PC'en.

 

Bilen er en ribba 205 på knappe 800kg med bur. Understell er fra öhlins og spax med eksentriske top mounts, justerbare bærebroer med uniballs og dreide tapper til oppheng, alu oppheng til bakstilling, 25mm torsjonstaver +++. Null foringer = Hardt :)

 

Understellet er satt opp med -3 grader camber, max caster, 3mm toe out på hver side og har økt sporvidda bak med 309 bakstilling for å øke overstyring og minske understyring.

 

Bilen er motorisert med en 2.0 16v turbo som yter rundt det dobbelte av orginal e30 m3. Girkassa er ei tettstega 6trinns fra Peugeot Motorsport og har en ZF diff med justerbart forspenn.

 

RMS : 405en er bare ei ramme nå, forhåpentligvis klar til neste sommer:) Tror ikke det er lagt ut tider for timeattacken, men Bjørnstad gutta lå vel jevnt på rundt 1:37-1:38 og stakk av med alle første plasseringene:) også var det vel Stig Henriksen med Carrera GT'en på rundt 1:42 hvis jeg husker rett...

 

 

1.47 klokka vi inn også med gulflagg i nordpolen og breisladdsvingen. :D Så skal være mulig å kjøre litt raskere...

Fikk self ikke kjørt ferdig timeatacken da Trond satte den fra seg i autovernet halveis :D

Vi kjører den Hvite/blå 242n. Den har en matchvekt på 960kg. Rørbærearmer med uniballs. Gr.a fjærer og Toyo gateslics. Tipper på rundt 280hk i den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:47 er bra, M3 chassiet er bra satt opp orginalt og har en fin karakteristikk for å få flyt i kjøringa.

 

Tida er ikke tatt med laptimer/transponder, men tatt ut ifra kameraet i ettertid, så helt nøyaktig er det nok ikke. Kjørte på BFG R1 sine gateslicks. Filmsnutten kommer så snart jeg får kobla kameraet til en dvd opptaker slik at jeg kan få den over på PC'en.

 

Bilen er en ribba 205 på knappe 800kg med bur. Understell er fra öhlins og spax med eksentriske top mounts, justerbare bærebroer med uniballs og dreide tapper til oppheng, alu oppheng til bakstilling, 25mm torsjonstaver +++. Null foringer = Hardt :)

 

Understellet er satt opp med -3 grader camber, max caster, 3mm toe out på hver side og har økt sporvidda bak med 309 bakstilling for å øke overstyring og minske understyring.

 

Bilen er motorisert med en 2.0 16v turbo som yter rundt det dobbelte av orginal e30 m3. Girkassa er ei tettstega 6trinns fra Peugeot Motorsport og har en ZF diff med justerbart forspenn.

 

RMS : 405en er bare ei ramme nå, forhåpentligvis klar til neste sommer:) Tror ikke det er lagt ut tider for timeattacken, men Bjørnstad gutta lå vel jevnt på rundt 1:37-1:38 og stakk av med alle første plasseringene:) også var det vel Stig Henriksen med Carrera GT'en på rundt 1:42 hvis jeg husker rett...

 

Hehe, da skjønner jeg bedre :-)

 

Pug 205 på 800Kg bør vel ha potensiale til greie tider med det oppsettet der ja... Men vil ikke den motoren der gjøre det vanskeligere å kjøre optimalt, eller har den en "rimelig" grei effektkurve? 400Hk og framhjulsdrift synest jeg hørest ut som en utfordrende oppgave..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da skjønner jeg bedre :-)

 

Pug 205 på 800Kg bør vel ha potensiale til greie tider med det oppsettet der ja... Men vil ikke den motoren der gjøre det vanskeligere å kjøre optimalt, eller har den en "rimelig" grei effektkurve? 400Hk og framhjulsdrift synest jeg hørest ut som en utfordrende oppgave..

 

hehe er langt fra optimalt for å jage rundetider, 300hk suge hk hadde prestert mye bedre på rundetider. Går faktisk helt greit å kjøre, har inga servo og er ikke plaga med torque steer heller. Bilen er bra satt opp så under og overstyrer akkurat som man vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere se noen av bildene jeg har tatt. :)

http://japsport.org/sommertreff1_2008/

 

Klokka den røde skyline til TBR på 1.36,2 en runde! Det var vel etter stengetid på lørdagen.

 

Selv kjørte jeg jevne 1.55-56 tider med noen driftere i veien. :p Er ikke så ille synes jeg for en Civic VTi med 160hk, Galfer brake kit ,D2 Coilovers og Toyo R888. :) Burde komme lenger ned på 50-tallet med mer fri bane ja. :)

 

Gøy var det, og jeg gleder meg til neste treff! :D

Ronny

-----------

Now: 94' Honda Civic VTi EG9

x: 00' S2000

x: 93' Civic VTi HB .::. -=Club Honda Norge=--=Arctic StreetMeet=- .::.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som har forskjellige klager, og mange av de er jeg enige i. Men at det var dyrt, kan jeg ikke akkurat si. Selv var jeg der på akkreditering, men jeg hadde med meg to kompiser som var storfornøyd med å bare betale 250,- +bil for en helg. I forskjell til Gatebil sine priser så er jo dette veldig billig.

 

Men det var en ting jeg stusset litt på.

Syns det var ganske merkelig at Solheim (plommerød Volvo 142) ikke en gang kom blant topp 3 på Breisladden. Han var jo den av de som laget desidert mest røyk, samt at sladdene hans var veldig bra. Lindgren sine var også veldig bra, men de to andre syns jeg ikke målte seg med Lindgren og Solheim. Det man også må huske er at det skulle ha hatt litt å sagt hva slags bil man skrenset med å..Det er klart mye enklere å skrense med en SIL80 eller en Skyline enn det er med en over 30 år gammel Volvo 142..

 

Ellers så var det et kjempetreff, som jeg bare kan anbefale alle å dra på..Kommer selv tilbake i August.

 

Så til slutt så tok jeg et lass med bilder..Holder på å redigere disse nå, så de kommer etterhvert her.

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig hadde besterundetid på 1:41.1

Forstod det sånn at begge rundene var veldig lik på han.!

Men veldig bra tider på Bjørnstad gutta på 1.37 Det er MEGET bra.! Har noe å bryne deg på dær RMS..... :race

Hehe...Ja..Har sett på disse Race Skylines og de ser ut til å være meget bra byggd og skulle vel være ut av det raskeste i Japansk racingserie. På midten av 90 tallet var Skyline så raske i flere GT serier i verden at reglene mått gjøres om for at disse ikke skulle forbys.Og min mening er at di burde ligge nærmere tidene til Nordic Supercar(GT2 og GT3 klasse)som kjører1.27 på ACR enn Stig org Porsche på 1.41 .Mulig jeg er litt kravstor :) hehe...Eller har litt høye forventninger til racebiler i dette kalibret.Bra at det kommer biler som dette til disse treffene.

 

Har vært under 1.40 med Lotusen min men tror ikke det lar seg gjøre å kjøre noe fortere med bilen enda i "gatemodus".

Trenger mere "propulsion"enn den 4syl org motorn kan gi.

 

Er ikke mange som tar en bil i Carrera GT`s prisklasse og kjører den som den er bygd for....di fleste lar vel disse bilene stå på plenen til pynt.1.41 er jo meget bra også...bilen er jo tross alt orginal.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår