Gå til innhold

Sommertreff - Acr'08

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

  • Svar 555
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke sikkert at sandfella bremser så mye når det går helt rett frem, men synes og det hørtes litt rart ut.

 

Pluss at de fleste med en så pass rå bil har jo ~200 før de bremser der. Men han tok det vell med ro siden det var helt i starten, heldighvis (?).

 

Ser dere kaller det breisladdsvingen, var ikke klar over at det var den svingen, men det er hvertfall snakk om første svingen etter høyhastighets sjikanen (lang venstre sving).

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får vel fortelle litt om hvordan jeg klarte å trø 200'n vår langt inn i autoværnet da:)

 

Vi var egentlig ikke ferdig med bilen når vi dro nedover, og skrudde endel på den når vi hadde ledig tid. På Søndag hadde vi første prøvetur etter at vi hadde mappet den og fått servopumpe nr 3 denne helgen til endelig å fungere. Hadde helt nytt bremsesystem uten bremsekraftforsterker, og kan se ut som vi har bommet litt på størrelser på bremsesylindrene. Kjørte noen runder og justerte litt fram og tilbake til vi fikk kraften til å stemme foran og bak. Pedalen var rimelig tung, men det funket. Økte gradvis i fart og ting så ut til å fungere, så vi dro til litt etter sjikanen på baksiden inn mot breisladdsvingen. Når jeg da skulle prøve en hard oppbremsing (I god tid faktisk) fikk jeg ingen reaksjon på samme pedaltrykk som tidligere. Vet ikke hvilken fart jeg hadde men var ganske høyt oppe på 4. gir.

 

Tok ikke lange tiden før jeg trådde alt jeg klarte på pedalen, men låste opp hjulene foran. Prøvde å slippe opp å trå til på nytt men fant ikke noe punkt mellom ingenting og låsing. Skjønte at det var alt for sent til å gå bra allerede så det var bare å låse opp alt og vente på smellen i autoværnet. Sa fra til passasjeren at han skulle holde seg fast i det vi dro ut av asfalten. Er egentlig umulig å gjette hvilken fart vi hadde, for det virket som det gikk flere minutter før det traff.....hehe

 

Det smalt i allefall såpass at hele fronten er komprimert, panseret ble revet av festene, autoværnet flyttet bakover og det svartnet for begge to når vi traff. Var grus fra sandfella inne i hele bilen også.

 

Men men, det ser ut til å gå fint med oss, og bilen får vi sett på når vi kommer til Tromsø igjen. Tror ikke det er umulig å ordne dette:) Var flere som ødela bilene der nede, og det er sånt man må regne med hvis man skal satse litt. Er ikke noe mer synd på oss enn noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil henge meg på i takken til Crew og innleid mannskap på vårens utgave av Sommertreff-08. Treffet har blitt så utrolig mye bedre enn tidligere år. Bare forbedringa siden i fjor vår er betydelig. De punktene som allerede er kommet fram er viktige. Kapasitet i kafèn på formiddagen, toaletter osv. Jeg syns forresten at toalettene ute i servicebygg så ok ut sammenligna med tidligere år.

 

Jeg vil gjerne komme med innspill til trafikkavvikling på området. Meget bra opplegg med piler for kjøreretning osv. Så ut til å funke relativt greit. Til neste Sommertreff hadde det vært greit og presisere i invitasjon at det ikke skal parkeres mer enn 1 bil i bredd uttafor pitgarasjen slik at fri bane gjennom pitlane til enhver tid er tilgjengelig.

 

På lørdag formiddag var det voldsomt mye trafikk av biler på utstillingsområdet. Jeg er ganske sikker på at minst 70% av de bilene som kjørte rundt der ikke hadde noe der og gjøre. Så for meg ut som om at mange som kom oppom ACR i "besøk" betalte bilen med seg inn på området bare for å "lode" en runde. Folk som ikke skal ha bilen på utstilling, banekjøring eller har betalt for å campe på området burde ikke få ta bilen med inn. Banebiler har en T i frontruta. Utstillingbiler burde få en U i ruta. Biler som hverken er på utstilling eller på banekjøring burde hatt en C i ruta. Slik kan man holde kontroll på alle bilen som HAR noe der og gjøre...

 

Program for kjøring funka også greit i år selv om jeg syns at poenget med egne drifte-heat faller litt bort når det driftes like frisk i grip-heatene. Dette er noe flaggvakter burde slå ned på. Apropos drifting: jeg syns ikke noe om at det driftes når det ligger andre ikke-driftende biler rett bak. Dette kan drifterne ta til etteretning og slippe forbi før drifting starter.

 

PS!

Er det noen som har bilder av Carrera GT'n i sandfella?

Subaru Impreza GT Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår