Jump to content

cRxXx

Bruker
  • Posts

    440
  • Joined

  • Last visited

About cRxXx

  • Birthday 07/25/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    Shuttle
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Biltype (eks Audi)
    Honda
  • Yrke eller sivil status
    selvstendig: nyborg-garage.no
  • Fylke
    Trondheim

Contact Methods

  • MSN
    kknyborg@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.nyborg-garage.no
  • Bosted
    Trondheim, Norway, Norway

cRxXx's Achievements

Fenrik

Fenrik (4/13)

10

Reputation

  1. hehe, big block ja :D Har sånn smått drømmer om hive inn en skikkelig NA trimma F22 i RT4WD Shutteln min, men bisimoto sine F2D kit er jo så sinnsykt dyre :( Motorene er jo helt konge, Bisi har vell uttalt at F22 toppen flower like bra som K20A toppene (på innsugssiden).
  2. Ahh, ja det har alltid vært litt problem med påfylling av gassen. Den forsvinner fort :p Er F22A motoren du har?
  3. Veldig kul bil med bra mods :) Hvordan gikk det på Våler?
  4. Såpass ja, holdt seg bra da :) 75hk dyse kan sikkert bli i meste laget om man ikke har full kontroll ja, ikke uvanlig at rådelagrene ryker om motoren blir utsatt for litt tenningsbank over tid. Kan godt være det hadde vært nok å bare retardere grunn tenningen ~4 grader. Blir spennede å se hvordan din reagerer med lystgass da. Får man fremdeles fylt hos Håvard/SHS?
  5. Joda, står bare bra til her. Holder til i Trondheim å driver et lite bil/tuning-verksted. Kjempefin Accord, det er vell ikke den samme som du hadde for mange år siden, den var vell eldre? EDIT: er det F22 motoren du trimmer? Faktisk så driver jeg på med motoren til en annen veldig fin CB7 (Tommy/tintin fra mosjøen). Motoren er en F20B, og vi skal også bruke Bisimoto stage 2 kammen, og så klart custom bisimoto grenrør fra sikkert samme gruppekjøpet. Pluss en masse andre greier (porting, itb'er, aem cop++). Masse bilder/info her: Eller om du ikke er på facebook så står det litt om den i denne tråden (litt ut i tråden): http://forum.club-honda.org/showthread.php?t=40717 Skal også mappe min første bil med Neptune om ikke så alt for mange dager, gleder meg, har stor tro på det etter siste oppdateringen som kom. Det er en ESi med turbo. Jeg har mappet den tidligere med eCtune, men nå blir det altså Neptune, samt at jeg har portet og planet toppen noe, ny bisimoto turbo kam, nytt turbo grenrør, og ny turbo. Det blir nok ikke den største toppeffekten fordi bredt register og god respons er i høysetet, men det skal bli spennende å se hva det nye oppsettet klarer uansett.
  6. Hei Øyvind, lenge siden. Hvilken bil bruker du Neptune på?
  7. Motoren tåler turbo ja. Mange som har gjort det før. Viktigste for at det skal bli holdbart er å få "mappet" motorstyringen skikkelig. Er også viktig å velge ut de rette delene (turbo spesielt) for å så en motor du er skikkelig fornøyd med. Eksempel på CRX med turbo: http://nyborg-garage.no/?page_id=68
  8. cRxXx

    V-tec

    Hei. Civic coupe 1.5 har vell 101hk originalt? Den greieste måten å få mer effekt i disse er enten bytte motor, eller montere turbo. Bytte til ESi motoren på 125hk koster ikke så mye (5-10 tusen), men så er det ikke så veldig mye man tjener på det heller da. Bytte til 160hk motoren blir fort 20 tusen eller mer. Turbo kan koste alt fra 5000,- til 100.000,-. Mvh. nyborg-garage.no
  9. Har nok ikke det, har hatt alt for mye å gjøre med kunde biler o.l. Bilen ble overkjørt av en traktor i vinter, den kjørte på skrå over fronten. Vurderte om jeg skulle bare drite i hele prosjektet og selge den i deler, men har bestemt med for at jeg skal fikse opp bilen. Må lage ny frontplate og litt annen snacks, men det er ting jeg har jobbet veldig lite med tidligere, så det skal bli veldig spennende, gleder meg faktisk! Må bare få litt tid til overs først :p Bilen har veldig lite rust til å være en s13, så den fortjener å reddes :) Men da blir det ren banebil! Sjekk ut Nyborg Garage på facebook (fanpage), der finner dere bilder av hvordan bilen ser ut nå etter at den har blitt overkjørt :p
  10. Her er i alle fall konge av powerslide: http://www.youtube.com/watch?v=KPIHfg3KJEY&feature=related Gary McCoy var vell han som startet med dette i motoGP (han har erfaring fra sånn rundbane greier som de driver mye med i sverige). Men rossi er uansett kongen i mine øyne. Og husk, er er det ikke snakk om lav fart å dårlige dekk :p Her er forresten grunnen til at MotoGP er mer spennende å se på enn all annen sport, punktum...
  11. Har søkt litt på nettet nå, og ser det er flere plasser som sier det greieste ved TIG sveising er ren argon uansett type metall man sveiser (med mindre det er noe veldig spes da).. Så da stemmer nok det da.
  12. Ja, jeg er klar over at det går mye saktere med tig, spes for meg som er helt fersk med tig'en (ser på de skikkelig proffe at det faktisk kan gå ganske raskt). Jeg tenkte egentlig på om man generelt må ha høyere eller lavere gassforbruk pr.min ved tig kontra mig/mag, men det må man nok ikke, stålet er jo det samme. Jeg dro innom sveisehuset her i Trondheim for å få litt priser og tips. Vi fant ut at det mest gunstige for meg var å kjøpe en 11-liters flaske. De skulle ha ca 5000,- inkl mva for en slik ferdig oppfyllt med gass og med ventil/manometer. På fylling var også ca 1000,- inkl mva. For og åpne/stenge flaska var det en stor av/på hendel (veldig enkel i bruk). For å justere gass mengden var det ett hjul man dreide på der det sto skrevet på 2-15 l/min (ikke noe manometer der altså). Det var også ett manometer smo viste hvor mye gass som var igjen på flaska. Jeg snakket med en sveiser der og vi kom frem til at en slik flaske ville vare ca 4 timer ved normalt bruk. Det var tidligere nevt 10-20 l/min, men han mente rundt 7 var mer realistisk (kanskje det er fordi jeg har tig?). Noe annet interesant de nevnte var at de mente at med TIG så kunne jeg bruke ren argon uansett hva jeg skulle sveise, jeg syntes det hørtes rart ut så jeg spurte flere ganger, men han var helt klar i sin tale. Noen smo er veldig uenig? Det er jo genialt for min del da jeg sveiser ca halvt om halvt rustfritt kontro vanlig karosseri stål, og det å kjøpe to flasker er ganske u-aktuelt. Jeg var forøvrig også innmo AGA (bak AEO), men der var det mye dårligere service for en amatør som meg. Prisene tror jeg var ca samme som sveisehuset, men jeg fikk intrykk av at det var stort sett leie det gikk i der.
  13. Det ble skrevet her at man bruker ca 10-20 liter pr minutt ved sveising på bil. Det ble også nevnt at en flaske har ca 200bar. Altså en 5 liters flaske på 200bar er god for ca 1000 liter? Om vi da går i ut i fra 15l/min kan man altsåp sveise ca 1 time kontinuerlig på en 5-liters flaske? Når en slik flaske da koster kanskje 5000,- inkl mva i innkjøp, og det koster 1000,- inkl mva å fylle den så blir det det en ganske heftig timepris. Huff :( Er forbruket ca samme uansett om man bruker mig/mag eller tig? (jeg har tig, og har til nå bare brukt små engangs flasker fra jula som varer ca 20-25min (koster ca 200,- flaska).
  14. Jeg er også interessert.. (så fremst det er samme kurs som man må ha for å kjøre ralycross/bilcross?).
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy