Jump to content
Bilforumet.no

_Kenneth_

Bruker
  • Content Count

    972
  • Joined

  • Last visited

About _Kenneth_

  • Rank
    Ride Hard, Die Free
  • Birthday 11/22/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    E270CDI
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    Daglig leder
  • Motor (eks 1.6)
    2,7td
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    18"
  • Fylke
    M&R

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.solbakken.as
  • Bosted
    Vågstranda
  1. _Kenneth_

    Panser i vranglås

    Panseret mitt har gått i vranglås, og jeg lurer på om noen her har et triks for å få det opp uten å være "hardhendt". Bilen er en 2000 Mercedes E-klasse, og "symptomet" er at jeg drar i spaken inni bilen, og i stedet for at panseret spretter opp som før, stopper spaken halvveis, og blir hard. Har tatt i så mye som jeg tør uten å knekke den, til og med mens en kompis stod å drog og sleit panseret opp og ned, uten forskjell. Er det mulig å komme til gjennom grillen, evt. ta denne ut når panseret er i lås? Konstruktive tips mottas med takk. ^^
  2. Hei, litt usikker på om dette er rett forum, men prøver. Skal bygge meg en liten henger for frakting av 3 cross-sykler på. Lager den skikkelig med lys, skjermer osv. Lurer på hva reglene er for å få registrert noe slikt og om noen her har gjort det, og har tips/erfaringer med å få det til? Kostnad for å få registrert er også et nøkkelord da det koster ca 8500,- for en ny en.
  3. Hei, fant ikke noe eget forum for henger, så postet det her, da jeg mener det er litt "teknisk". =) Skal kjøpe meg biltralle, og har to stk i kikkerten med tilnærmet lik pris og spesifikasjoner. Brenderup er jo norsk, og har ikke hørt noe negativt om de, mens Pongratz er Østerisk og jeg har aldri hørt om de. Så jeg lurer rett og slett på om noen har noen erfaringer om dette merket, med tanke på kvalitet og tekniske løsninger osv, og om det kvalitetsmessig står i forhold til Brenderup sin henger med tanke på slitasje, rust osv.
  4. Har behov for å kjøpe/låne en girvelger til bilen min, da jeg misstenker at den jeg har er noe galt med. Er denne lik på andre biler i 210-serien, eller må jeg ha en fra en 270, samme årsmodell? Er det evt. noen her som har en slik som jeg kunne ha fått kjøpt/prøvd, så er jeg interessert. :D
  5. Har 2 stk 240-fjærbein som er bygd om til samme type coilover de selger på Pedersens Racing. Bilstein Rally dempere, og Sellholm fjærer. Kommer med 40mm bærekule-spacer. Dette er nytt og har aldri vært brukt. Delene koster 10.000,- nytt, så jeg vil ha igjen 8000,- for dette, ikke kast bort tiden med pruting. Kjøper betaler frakt. For flere bilder eller mer info: team.finsaas@gmail.com Bilde: http://www.team-finsås.no/userfiles/gallery/large/b28b192196b6b35e1ae9658e20834293.jpg
  6. Hei, girkassen min virker ikke som den skal, så jeg tok diagnose på den her om dagen, og feilen som kom opp var: "Forstyrret CAN-kommunikasjon med elektrisk betjeningshåndtak modul 34". Noen som kan gi meg noe mer info om hva dette kan være?
  7. Ok, har nå målt TPS og funnet ut at denne ikke er stabil, så bytter denne. Tipper det vil gjøre en forskjell. =)
  8. Girkassen girer veldig hardt, og girer ulogisk inn og ut av "lock-up", eller hva det heter. Har blinket ut feilkodene i dashbordet, og fikk følgende feil: 23 Throttle sensor out of range or throttle set too high 26 Mass Air Flow (MAF) or Vane Air Flow (VAF) out of range Transmission Oil Temperature (TOT) sensor out of range I tillegg til disse to i "memory": 43 HO2S sensor was lean at WOT for 3 seconds or more 63 Throttle Position Sensor (TPS) signal too low Henviser 23 & 63 til samme sensor? I så fall ser det logisk ut for meg at denne kan ha noe med saken å gjøre. Sitter denne i så fall på motor eller på pedal? Feil 26 & 43 sier meg ikke så mye, noen som vet om disse kan ha innvirkning? Testet bilen på kald motor, da jeg ikke har mulighet til å kjøre den varm før i morgen.
  9. Som overskriften sier, hvor finner jeg denne? Og vet noen navnet på denne kontakten samt hvor jeg kan få tak i diagnoseutstyr, er jeg takknemlig. =)
  10. Ok, men om jeg får tak i en u-original pumpe, siden pumpen ikke var med når jeg kjøpte motoren, hvilket trykk skal den være merket med, evt. hvilket trykk skal den levere når jeg kobler den rett på 12V?
  11. Hei, hvilket trykk skal denne motoren ha fra bensinpumpen?
  12. Skjønner, får lete etter en bil som er ihelrustet unntatt taket da, evt. en ribbet rimelig "ny" ,med bra tak og lite rust, å satse på den i stedet for. =) Men et litt dumt spm. kanskje, er det mulig å rette taket jeg har på noe vis med de rette hjelpemidlene? Eller er det bare å glemme? Det ser rett og slett ut som at noen har danset oppå det, så det er meget stygt.....
  13. Mye bra info her. Høres ut som å bytte kun plata er den jobben som er "enklest", men mest tidkrevende. Selges slike takplater som reservedeler, eller må donorbil til? Har søkt litt på nettet, men finner ingen plass de selger tak.
  14. Det er snakk om å bytte hele ståltaket ja, pga mye bulker. Høres ut som litt av en jobb det du beskriver, der man bør ha stålkontroll på hva man driver med, særlig når man skal fjerne taket fra donorbilen. Hva med å kappe av taket ved de 6 stolpene på nøyaktig samme måte på begge bilene, å så sveise på det nye? Kanskje vanskelig å få sveist godt nok når man må slipe ned så det blit helt fint igjen.
  15. Hva er letteste måten å bytte et tak på, og finnes dette som "ny" del, eller må det er donorbil til?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.