Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet


remster

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Golfy

I golfen min som er en cl,satt det et slikt askebeger i stedet for luftedyser...Men det kastet jeg ut og satt i luftedyser.Da funker varmeapparatet litt bedre vettu...

 

varmeapparatet funker like bra det. de luftdysene som sitter der blir aldri brukt.

Hatt tre golfer og har brukt de dysene kanskje to ganger. er bare stygt og jævlig der. jeg syns for min del at det er mye penere med den askebeger løsningen der.

 

Originally posted by Helios

Søt effekt Rolfegutt.. hehe.. får meg til å lure på hvor mye det var i min?? blir heftig når du får i nye kammer da :)

 

Lurte jeg litt på også. må jo ha vært mere. spent også når kammene kommer i. er litt på utkikk etter en deletopp nå. heller fikse opp den og så flytte over på en kveld. hvis noen vil polere innsuget mitt så er det bare å si ifra.

 

Originally posted by Precious

Keep up the good work :D

 

Posten er i det treigeste laget. Skal ligge en sted i oslo står det i collinr.

 

jobber som jeg kan med sakene. men penge flyten er ikke akkurat stor for tida. men det kommer. tar litt småting osv ut over sommern. gi meg collinr du. så skal jeg sjekke og mase litt selv. klare for null mere lås sylindre på bilen.

 

Originally posted by hfracing

hehe. stemte visst det forrige eiern sa til meg også da, at den var pent behandlet.

 

frisk og rask orginal motor, blir gøy å se etter litt trim

 

jepp. er ganske spent selv. men motoren er frisk og fin fortsatt. går rent og klager aldri. si i fra hvis du kommer over en deletopp igjen. klar for litt porting.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har det vært litt stille en stund. men ideene er absolutt på plass etter BugRun.

 

Joarek og Rakriste kjøpte en delebil her nylig og på den satt det et par deler jeg hadde lyst på. plukka av takrenne list fører side (strøken) frontrute med grønn tona solstripe i topp (strøken) og bakre spylertank (noe stygg).

 

Hadde egentlig tenkt å vente med å montere takrenne lista men siden den gamle hadde store hull i seg og mangla vesentlig større biter for å holde det tett så ble den røska av ganske fort.

 

Fikk på den nye uten store problemer men har enda ikke fått den helt på bakerst. noen ideer om hvordan jeg skal få den på? har klint til en del med gummi hammer men vil ikke over kanten virker det som.

 

Fremre spylertank ble røska ut, monterte inn den noe mindre spylertanken på 1.4 liter bak og trakk ledninger. brukte pumpa fra den fremre spylertanken og voila, ingen mere synlig spylertank. skal renske litt opp i motor rommet etter hvert. er på utkikk etter et optima eller maxima batteri, må være gele type. så hvis noen selger noe sånt rimelig så er det bare å skrike ut.

 

har hatt litt smårust på bakparten på bilen. hovedsakelig på bakluka men denne skal byttes bare jeg får den igjen fra han som har den :P men hadde en stor rust flekk ca på midten av bakplata helt i bøyen ved fangern. sto nede hos rakriste og tenkte litt og fant egentlig ut at emblemer bak er ganske kjedelig å ha. så vi røska av de. pellte av litt lakk og sveisa igjen alle hulla. driver og sparkler og prøver å få det jevnt, men dette er ikke så lett med buen som er der. tatt to runder med sparkel nå men enda ikke helt fornøyd. fikk i dag igjen bekrefta at fargen på bilen er en Audi farge men finnes også på noen mercedeser. noe rart da det er orginal fargen. men bare koselig det, slipper jeg ha en farge som ikke er "standard".

 

slenger ut et par tre fire fem ++ bilder. rakriste har flere bilder fra prossessen før sparklinga. men disse er han veldig treg med å sende meg. :P HIV OVER A.

 

Men, nå er det helg og pilsen er kald. kos dere.

 

 

Før jeg begynte i dag. legg merke til midten av platen nederst. litt sparkel jobb der ja.

bakplatefiks.jpg

 

bakplatefiks3.JPG

 

bakplatefiks4.JPG

 

må bare vise hvor usynlig tanken ble.

 

vinduspyletank1.jpg

 

vinduspyletank.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at 16 V har så flat nm kurve ? 10 nm i forskjeld fra 4000 til 7000 O/min ?

 

Du sa at de var verd 50 mil kjøring - må da bare skyte inn at jeg har 50 mil før jeg er i oslo - så kommer vel 50 til derfra :cool:

 

Så da blir det ikke så aktuelt :rolleyes:

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

150hk er jo bra !! Har du ikke gjort noen ting med motoren? ikke K&N filter eller effektanlegg eller noe?

 

Hvor langt har din gått?..

 

Var faen at jeg ikke kom meg til mc donalds, tida strakk ikke til desverre:(

 

Vellvell som de sier, keep up the good work :)

 

 

er jo K&N filter 2,5" simons fra grenrør og bak. men det forklarer fortsatt ikke 11 gamp. gått snart 200k noe jeg egentlig tror er lenger da div småting med bilen anntyder det.

 

Orginally posted by Sonick

Stemmer det at 16 V har så flat nm kurve ? 10 nm i forskjeld fra 4000 til 7000 O/min ?

 

Du sa at de var verd 50 mil kjøring - må da bare skyte inn at jeg har 50 mil før jeg er i oslo - så kommer vel 50 til derfra :cool:

 

Så da blir det ikke så aktuelt :rolleyes:

 

 

stemmer i hvertfall på min. den kommer ganske bra på 3500, 4000. og drar hele veien til 7300.

 

100 mil en vei ? gladelig kjørt det jeg, så lenge man skal på noe som er så underholdende og morro som BugRun. ideene og kreasjonene som er der + folkene du møter som brenner for merket. helt utrolig deilig.

 

eneste er at jeg ikke skal drikke meg sååååå drita neste år. våkne opp i et VARMT telt og være fyllesjuk er ikke akkurat medisin.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

 

 

stemmer i hvertfall på min. den kommer ganske bra på 3500, 4000. og drar hele veien til 7300.

 

100 mil en vei ? gladelig kjørt det jeg, så lenge man skal på noe som er så underholdende og morro som BugRun. ideene og kreasjonene som er der + folkene du møter som brenner for merket. helt utrolig deilig.

 

eneste er at jeg ikke skal drikke meg sååååå drita neste år. våkne opp i et VARMT telt og være fyllesjuk er ikke akkurat medisin.

 

100 mil hver vei er vel verdt det!

 

på en slik event som bugrun så spiller det nesten ingen rolle hvor langt man må kjøre for å komme dit, bare spør de som kjørte en gammel transporter helt fra russland :-)

 

vil igjen takke for hodepinetabbisen jeg fikk rolf.. uten den hadde vi faen ikke kommet oss hjem =)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

vil igjen takke for hodepinetabbisen jeg fikk rolf.. uten den hadde vi faen ikke kommet oss hjem =)

 

np, bare hyggelig det. hadde samme problem selv.

 

men, du og Sverre har montert på de takrenne listene. hvordan festa dere den bakerst ? bare klinte til med gummi hammer ? sliter litt med å få den helt nedtil bakerst.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mere pussing og herjing i dag. hadde litt smårust nederst på bakplata og tenkte jeg skulle bare kjapt ta pussern og gå over. etter hvert merka jeg at rusta var ganske mere intens en det jeg trodde. så ble til at man kappa vekk alt av stålet nederst som man faktisk ikke trenger og bare samler opp møkk. letta vel 2 kilo eller.no i rent stål. i morra tar jeg vel siste runde med pussing og sparkling. og lakkering skjer vel på tirsdag.

 

bilder fra dagens innsats

 

rumpekapping.jpg

rumpekapping2.jpg

rumpekapping3.jpg

rumpekapping4.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Når dere diskuterer de 11 mystiske hestene. Så bremset Pajalle brødrene 130hk på den benken året før, med en 90hk Diesel. De fikk 40 hester i bonus de.. :)

 

Greit at flere tenker tanken om ustabile bremsebenker ..

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår