Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet


remster

Anbefalte innlegg

Originally posted by kimoajajaj

Du er flink til å stå på remster! Blir bra dette!.

 

Lakkerte du dette selv eller? med sprøyte ?

 

Ble det stor farge forskjell?

 

lakkerte med boks, har prøvd to forskjellige lakk typer nå. begge to skulle egentlig ha samme nyanse som min. men den siste jeg brukte var litt brunere i skinnet. noe som irriterer meg litt. men det er bare på den delen ved frontruta og man ser det bare i en bestemt vinkel. så lar det være sånn til jeg har råd til hellakkering. når de blanda opp boks til meg fra farge koden fikk jeg helt lik lakk. så jeg kommer nok til å betale de 10 kronene ekstra for det forover.

 

 

har mulighet for å låne lakk utstyr med sprøyte osv. men har aldri testa dette noe særlig. skal prøve å lakkere framskjermene selv har jeg tenkt, får se hvordan resultatet der blir før jeg evt prøver meg på dørene. i begge tilfellene så skal det uansett hellakkeres senere av en som kan sakene litt bedre en meg.

 

 

Cheron: skal resize etter hvert. bare orker ikke nå.

kommer du i kveld ? var det så ?

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sp har visstnok rustfritt og stål.

 

men hvis ikke har nitewlkr svindla meg. *se styggt på*

 

 

EDIT: Fant akkurat ut at ene speilet som var på de nye dørene var uorg, var bare et som passa sånn ca inn og var limt på. ikke noe varme funksjon eller noe. så jeg røska det ut og bestiller et som er med varme og som passer på el justeringa :p. må få ordna meg hel lakkering snart. + dele topp + + + + uff..... hvis noen vil donere penger så er det bare å si i fra :P

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla remster:D

 

Long time no see!!

 

Pratet med en lakkerer her på mandag, spurte om han kunne ta bilen min og hvor mye han skulle ha for det.

 

4000,- om jeg pussa og sparkla selv.

Ca. 12000,- om han tok hele jobben!

 

Så nå kommer fargene til å skinne!!!

 

Har 2 kompiser som jobber med dette også(de tar mere for jobben:mad: ), skal tvinge de til å hjelpe meg pusse ned kjerra:cool:

 

Blir bra denne bilen din:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joarek

Halla remster:D

 

Long time no see!!

 

Pratet med en lakkerer her på mandag, spurte om han kunne ta bilen min og hvor mye han skulle ha for det.

 

4000,- om jeg pussa og sparkla selv.

Ca. 12000,- om han tok hele jobben!

 

Så nå kommer fargene til å skinne!!!

 

Har 2 kompiser som jobber med dette også(de tar mere for jobben:mad: ), skal tvinge de til å hjelpe meg pusse ned kjerra:cool:

 

Blir bra denne bilen din:D

 

 

ekke så ille priser det der. så lenge jobben blir bra. går bilen bra nå da? og fått godkjent det ? :P:P får ringe på en dag så kan vi møtes og slå av en prat. ellers får du komme på de mandags meetene på macern.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fine priser:D

 

Bilen putrer og går, jævlig hissig også:cool: , men du kjenner meg.... Er ikke helt ferdig enda:rolleyes:

La opp strømnett til bensinpumper, men det funka ikke... Så kom jeg på at du sa det var et relè også doh

 

Stakk innom Møller for å høre nr. på det og evnt. pris.... 750,- takk, nei takk:op

 

Men han fikk bare opp del-rummer og ikke de nr. som står på relè, så neste gang du settter deg i 16vèn din (grrr) hadde du giddet å sjekke hva det står på det? Er nr 2 fra øverst venstre.....

 

Så popper jeg innom hugger´n og sparer 700,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

dæven, nå var det lenge siden jeg har oppdatert her gitt.

 

har vel ikke skjedd så utrolig mye spennende i det siste.

 

fikk meg tatovering til bursdagen min. se her :D

 

tattoofinal.jpg

 

men, har gjort litt med bilen da. fått fiksa bremseproblemene mine. hadde som flere vet her kobla ut hele abs hjernen og fjerna ledningsnettet til denne. men resultatet av det var at den elektroniske bremsekraftforsterken slo jo aldri inn. da det ikke var noe som fortalte at den skulle bygge trykk. fant ut at det egentlig bare var å prøve seg fram og feile, kobla opp igjen det hovedrelee som jeg trodde jeg ikke trengte (noe jeg gjorde :P ) og la opp igjen ledningene som gikk fram til hovedpumpa. ledningene bakover fokuserte jeg ikke på da jeg visste at jeg kunne kjøre uten selve hjernen montert (denne sitter bak i bilen)

 

det er ca 30 ledninger totalt som går fra releer til hjernen til hovedenhet og sensorer her og der.

men faktisk bare tre vesentlige som går fra relee og til front der hvor sensorer til trykk satt. eller for å si det på en enklere måte. tre ledninger som ikke går gjennom hjernen.

kobla disse tre opp og alt fungerte helt fint. begynte så å lure på om jeg faktisk trengte alle tre ledningene. det gjorde jeg heller ikke. trengte faktisk bare EN jævla ledning av 30 for å kunne bruke den elektriske pumpa uten abs styret.

Har nå en bærepose med ledninger og abs hjernen som ligger her. veier vel rundt 10kilo bare det surret der. og man trenger det heller ikke.

Kan godt fjerne store deler til med ledninger men må ut med dashen for å komme til og det orker jeg ikke nå.

 

Var i Skien i helga og festa litt med Precious og gjengen der nede. tok mildt sagt av.

Han hadde en sentrallås enhet liggende.

Akkurat den jeg mangla på min for at det skulle funke på begge sider så denne ble montert med stor glede i dag.

Et par arbeids bilder her. ganske så enkelt egentlig.

 

sentralAs.jpg

d0ralimt.jpg

 

 

Har over lenger tid hatt lyst på fire punkts belter og skulle egentlig få meg et sett før bugrun i år. men de kom aldri.

Ringte opp karen som skulle skaffe de her nylig og han hadde glemt det helt. tok en uke og så hadde han de inne.

Herlige saker.

 

Har fått montert de skikkelig nå.

Brukte de orginale beltefestene bak og fremme,

men på førersetet måtte jeg feste de litt uorginalt og passasjer setet måtte jeg modifisere litt på ene siden.

 

 

innfestingbelte.jpg

innfestingbak.jpg

beltene.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolfy!!!! Takk for helga, blei bra fest og bedre lykke neste gang. Hold meg oppdatert så prøver jeg å komme innover.

 

Bra det funker, så teit ut at du måtte åpne den ene døra manuelt :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår