Gå til innhold

Ny bil- Ford Falcon

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nettopp kommet hjem med ny bil

1712357-bilde6-dsc00037.jpg

 

Det var en nokså hårete tur hjem siden bilen ikke har varmeapperat og vi faktisk er i slutten av desember. Godt det ikke frøys på før jeg var kommet hjem for jeg kjørte med sommerdekk

 

Bilen har en 289 motor, edelbrock innsug og holley gasser, c4 med shiftkit ford 9¨ aksel med detroit locker samt linelocker. Første inntrykket er at det må justeres litt for at den skal gå ordentlig, har en tendens til å kvele seg ved igangstart. Men annet en det gikk den jo greit.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til historiken dens nei. Eneste jeg veit er at den har vært i norge siden 1968 og han jeg kjøpte den av kjøpte den av en fyr i stavanger som hadde bygd den for å kjøre streetleagal og sånt. Så det satt vel en råere motor i den da. Men han satte i en 289 fra mustang for å selge den. Hvis noen veit noe mer så er det alltid interessant å vite.

 

Bilen er jo rosa nå som dere ser, lakkert i motorrom osv. All jobben ser rimelig proff ut. Men jeg trur gasseren er vel stor for motoren. Og girkassa sku nok vært serva, girer litt treigt.

 

Så når sommeren kommer skal jeg få i varmeapperat, kanskje bytte gasser serve kassa. Jævelig artig bil, brukte linelocken idag og sto par minutter å børna mens jeg venta på grønt lys. Blårøyk og v8 brumming er tydelighvis ikke for alle for de i bilen ved siden av så ikke imponert ut :spin

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

351 eller en stroka 351 er oppført på ønskelista. Men trur nå ikke det skjer i 2008.. Kan jo ha det mye moro med motoren som er i.. Bare girkassa hadde hengt med så hadde detta vært knall. Noen som har peiling på c4 kassa? Vanlige problemer? hvis den er treig på å gire om hva kommer det av?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 904 Tourqeflite skiftet tregt og en gang i tiden, viste seg å bare være en liten justeringssak på den mekaniske overføringen fra forgasseren. GM biler er Vacum-styrt, Chrysler er mekanisk-overføring, men Ford er jeg ikke kjent med (mener det er vacum der og...), men de mer erfarne her på forumet får rette meg om jeg tar feil...

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

351 eller en stroka 351 er oppført på ønskelista. Men trur nå ikke det skjer i 2008.. Kan jo ha det mye moro med motoren som er i.. Bare girkassa hadde hengt med så hadde detta vært knall. Noen som har peiling på c4 kassa? Vanlige problemer? hvis den er treig på å gire om hva kommer det av?

 

To utvendig justeringer for to bremseband på C4.

Løsne på låsemuttrene og dra til "snug with short wrench"

som det ståt i boka mi, det betyr håndfast med kort fastnøkkel,

etter det jeg har skjønt :m'm:

Løsne en og en kvart til en og en halv på skruene og sett

til låsemuttrene. Det ene bremsebandet skal ha litt mere klaring,

men det jeg skrev vil fungere.

Ikke glem å sjekke vacumslangen og modulatoren (bak på kassa)

Dragracer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår