Gå til innhold

hvor mye er musepiggtopper verdt?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

heisann.

 

lurer på og gå over til Alu topper om ikke så alt får lenge og med det vurderer jeg selge musepiggtoppene jeg har nå.

 

dette er hva jeg har funnet om dem: 186" – 3927186. Another good performance head. They were found on 1969-1970 302 and 350 engines. They had 2.02/1.60" valves, 64CC combustion chambers, DO have accessory holes, intake port volume should be 161CC's, exhaust port volume should be 65CC's. These heads have double hump casting marks.

 

er dobble ventilfjærer osv.

 

hva kan jeg forvente og få får dem?

 

mvh ole andre

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse var nok mere atraktive før. Nå som det er et hav av ettermarkedstopper som er like gode eller bedre og at de fleste bytter, slik som deg, fra støpejern til aluminium, så kan du nok ikke forvente å få så veldig mye.

 

Disse er nok mest vært for en som driver og originalrestaurerer.

Men du kan vel kanskje få en 4-5000 hvis de er i bra stand og ventilstyringer ikke er slitt, noe de ofte er på small-block chevy som har gått litt..

Hvis du er heldig :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Re: ProComp cylinder heads for Small block chev

I can't begin to tell you all the problems these heads have!! I will tell you this, I just finished dyno testing a 383 with them, and could not make over 368hp with an as cast set of 195s... I put on a set of cast iron vortec heads (out of the junk pile) w/stamped steel rockers and incorrect push rod lenght, and made 30hp and 31lb ft.tq more. That should say enough about those POS heads, but if you still do not believe, they sent me 2 sets of CNC'd heads (195-210) they CC'd at (195=216cc/210=213CC) and they are so bad, I wont even take the chance of putting them on the engine!!!!

P.S. when they CNC'd them (or what ever you call it that they did) they cut the seat's right out at the spark plug side (note: spark plug is located .500" to low)!!

I have the dyno sheets if any one would like to see!

P.S.S. Brodix IK 180 test coming 11/02/07

 

 

dette fant jeg om Procomp så tror faktisk ikke de er så bra.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Re: ProComp cylinder heads for Small block chev

I can't begin to tell you all the problems these heads have!! I will tell you this, I just finished dyno testing a 383 with them, and could not make over 368hp with an as cast set of 195s... I put on a set of cast iron vortec heads (out of the junk pile) w/stamped steel rockers and incorrect push rod lenght, and made 30hp and 31lb ft.tq more. That should say enough about those POS heads, but if you still do not believe, they sent me 2 sets of CNC'd heads (195-210) they CC'd at (195=216cc/210=213CC) and they are so bad, I wont even take the chance of putting them on the engine!!!!

P.S. when they CNC'd them (or what ever you call it that they did) they cut the seat's right out at the spark plug side (note: spark plug is located .500" to low)!!

I have the dyno sheets if any one would like to see!

P.S.S. Brodix IK 180 test coming 11/02/07

 

 

dette fant jeg om Procomp så tror faktisk ikke de er så bra.

 

Hvorfor tror du de ikke er så bra, etter å ha lest 1 eneste uttale om de, og resten av de eg var inne å surfa på var mere på den positive siden?

kanskje fyren prøver å henge ut procomp?

les litt videre rundt på de forumene du har vert på, å se om du finner noe mere negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EKTE Musse Pig topper er verdt kr MEN KUN for de som orginal restaurerer.

 

Disse er meget sjeldene og hadde 57cc forbrennigsrom i HP utgave.

 

De har en skau svakheter som for lite plass mellom ventile som gjør at de sprekker og en kne i effekt registeret som ikke kan fixes bare for og nevne noe.

 

Verdi tja spørs hvem du treffer for meg 2-3000,- for en orginal entusiast mere.

 

Selv hadde jeg lagt kr i Alu topper fra Dart, AFR el Edelbrock sammen med et Air Gap insug og en mekanisk rulle kam gir siste flott moment kurve på gata hvis du holder deg under 250dur v/050.

 

Stå på og let opp han som vil betale godt og putt kr i nye alu topper.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest MASSE om Pro comp toppene på forskjellige forum'er og for å være ærlig: Jeg er svært usikker...

 

Ca 50% påstår at de et bra, resten at de er dårlige.

 

Men for de nyeste Pro Comp utgavene må man vel betale rundt 840$ for paret fullt utstyrt. Da er man farlig nærme Summit Racing's alu topper til 945$. Og man er endel høyere enn Summit's jern-Vortec topper som er ferdig modifiserte for høyere løft til bare 645$ for paret.

Scoggin' Dickey selger også modifiserte Vortec topper i et kit med kam, bolter, pakninger osv for rundt 1000$ Dette er mye hk for penga.

 

Jeg kjenner ikke specs'ene på Summits alu topper, men er rimelig sikker på at Summit ikke ville solgt søppel. Jeg er også rimelig sikker på at Summit hadde kommer meg i møte i en evt reklamasjons sak.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest MASSE om Pro comp toppene på forskjellige forum'er og for å være ærlig: Jeg er svært usikker...

 

Ca 50% påstår at de et bra, resten at de er dårlige.

 

Men for de nyeste Pro Comp utgavene må man vel betale rundt 840$ for paret fullt utstyrt. Da er man farlig nærme Summit Racing's alu topper til 945$. Og man er endel høyere enn Summit's jern-Vortec topper som er ferdig modifiserte for høyere løft til bare 645$ for paret.

Scoggin' Dickey selger også modifiserte Vortec topper i et kit med kam, bolter, pakninger osv for rundt 1000$ Dette er mye hk for penga.

 

Jeg kjenner ikke specs'ene på Summits alu topper, men er rimelig sikker på at Summit ikke ville solgt søppel. Jeg er også rimelig sikker på at Summit hadde kommer meg i møte i en evt reklamasjons sak.

 

 

 

Du får det du betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du de ikke er så bra, etter å ha lest 1 eneste uttale om de, og resten av de eg var inne å surfa på var mere på den positive siden?

kanskje fyren prøver å henge ut procomp?

les litt videre rundt på de forumene du har vert på, å se om du finner noe mere negativt.

 

Har du noe positivt å linke til anngående Procomp?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår