Gå til innhold

V3gas3

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

V3gas3's Achievements

  1. Kjøpte en Toyota Auris 2014 modell for akkurat et år siden nå. Er veldig fornøyd, men er en ting jeg har stusset litt over. Det sies jo at denne er bittelitt mer lommebok-/miljøvennlig enn en 100% fossilbil, men når jeg har kjørt mye på EV til batteriet er på to streker (av 8 tror jeg) så bruker bilen ikke EV lenger og den lader batteriet desperat føles det ut som. Når jeg står stille eller bare ruller ned en bakke kan bilen bruke 5-10l/100km selv når motoren er varm. Dette skjer naturligvis ikke når hybridbatteriet ikke er lavt da den går på EV på tomgang/triller ned bakke/sakte fart osv. Noen som har peiling på om det skal være sånn? Litt irriterende stå i kø og se at bilen bruker mer drivstoff da enn i fart ofte😅
  2. Ja stemmer, det stod på displayet ved lading at batteriet var fulladet
  3. .... ladet batteri i omtrent 9 timer så det burde vel være nok?
  4. Brukt denne her fra jula https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilbatterier-og-tilbehor/batterilader/batterilader-021120/?gclid=CjwKCAjwp8OpBhAFEiwAG7NaEujsiZzXu3zNGc0GNbzxbsrwWI7RhAVWSmNmJh4jZELFp6L2RZgbihoC-YUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Har brukt den på flere mc batteri uten problem og batteriet på bilen hadde høy spenning mens det ble ladet, så burde nok gå til innkjøp av nytt batteri, ja. Takk for hjelp!
  5. Hei, har en Toyota Auris 2014 hybrid bil hvor 12v batteriet ligger på 11.88v. Hatt det på vedlikeholdslading én hel dag, men detter ned på samme volt etter noen timer uten lading. Hadde dette vært en 100% fossilbil hadde jeg uten tvil byttet det nå, spesielt før vinteren. Men trengs det nytt batteri når det er hybrid? Hvor mye strøm trengs det for å starte? Tusen takk for hjelp!!
  6. Hei Har en gammel Opel Astra 2003 modell som vel har levd sitt liv, men som jeg gjerne vil holde i live littegrann til! Igår var jeg på butikken rett rundt hjørnet og alt funker bra. Når jeg skulle kjøre hjem ville ikke motoren starte. Vanskelig å forklare problemet, men vanligvis så er det noen "hakk" når man vrir om nøkkelen, men nå var det ingen "hakk" der. Den var VELDIG enkel å vri uten noen form for "motstand". Burde også nevnes at lamper i dashbordet og radio osv fortsatt var på etter nøkkelen var tatt ut. Bilen kan fint trillstartes også kveles for å stoppes, men det er jo veldig tungvint. Spørsmålet er: må jeg ha hele tenningslåsen ny, eller holder det med for eksempel denne her? https://www.eurodel.no/tenning-startbryter-jp-group-1290400200?gclid=Cj0KCQjw-pCVBhCFARIsAGMxhAdNwjJZvZzQ6RQ6VdHrRWX0I96jj1Jw1nod-l3TI9hb8w4MmR7ZWUMaAqhEEALw_wcB Takker for hjelp! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår