Gå til innhold

Chrysler Stratus - erfaringer og råd?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Chryslerdelen av forumet her er ikke akkurat overbefolket, og siden bilen kommer fra amerikaland tar jeg meg friheten til å legge den her i amcar delen.

 

Jeg vil vite ALT dere her inne vet om de første 3-4 årgangene av Stratus. Hva som er vanlige feil, hvorfor man bør kjøpe, hvorfor man ikke bør kjøpe, hva naboen til kjerringa til kompisen har hørt om stratus osv. You get the idea ;)

 

Eneste problemene jeg har fått med meg så langt er:

 

Toppakning på 2literen

automatkassene

bensinmåleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble alle 2litere levert med dette "norgesmappet" (100hk) i hjernen?

 

Sånn jeg forsto det dengang de kom, ja

 

Er jo samme norsk "avgiftstrimming" som volvo driver med ennå det, tilbyr lavtrykksturbomotorer med mindre effekt og som enkelt kan "oppgraderes" til høyere effekt. Sist på stammen er jo forrige modell V70 med turbodiesel som de pusha ut i store antall med 126hk diesel som i utgangspunktet er på 163 hk :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alacocaina

 

Er vel generelt en bil en skal la ANDRE ha...

Da dissa er i samme klasse som Neon og voyager og annet "FLOTT" fra usa? på denne tiden....Det skjer mye rart med en bil full av ledninger og plastikk...

 

Jaja.. en flokk deiljer knyttneven i bordet nå, men hvorfor kjøpe seg ett problem? Bare for å kunne slå seg på kassa å kunne si at en liksom kjører amerikansk??:knock:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratus ja! Hmmmmmm! Fox flyer har helt rett! Veldig dårlig lys .Kjøp Xenon !!! Platslykt så glaset om en kan kalle det det blir ofte dårlig.

Standard er også oljelekkasje fra motoren. Skriver seg vel i de fleste tilfeller fra toppakninga, men er denne byttet en gang så er man kvitt problemet.

Komer ikke på noe mere i farten

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega av meg har en slik..

Tror han er generellt fornøyd med bilen..

Ikke er den spesielt kvikk og ikke er den spesielt bensingjerrig..

 

Han har byttet endel pakninger på motoren pga lekkasje, servopumpa var ikke helt tett en stund heller, men alt dette ble mer eller mindre gjort rett etter han kjøpte bilen..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett greie biler. Mange til salgs og lave priser. Gir mye bil for pengene.

Spesielt en V6 bil med automat,skinn osv er trivelige biler.

 

Det er mye dieselmotorene i Voyager som har gitt dem så dårlig rykte.3.3 bilene ermye bedre, selv om automatene ikke varer evig der heller.

Neon hadde faktisk mye mindre feil enn gjennomsnittet i NAf sin store bruktbilundersøkelse for noen år siden.

 

Har selv hatt Vision som bruksbil i 3 år. Kanonbil som fruen nekter å selge. 3,5'en går på 0,85 på langkjøring og 1,3 på ren småkjøring.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, kjempeflott med så mange svar! Forventa ikke at dere her inne skulle gidde å svare på en topic som handla om en gnager med halv motor :D

 

Bare for å kunne slå seg på kassa å kunne si at en liksom kjører amerikansk??

 

Hehe, personen kjører amerikansk bil til daglig, selv om den buicken ikke kvalifiserer til å være en ekte amerikaner i min bok.

 

Vi får se hva det blir til ang. kjøp, da v6'eren vi skal se på har litt kranglete automat. Den girer visstnok aldri ned til 1.gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratus har aldri blitt levert med 100hk, det var Neon som fikk satt ned effekten til det. Eneste jeg har fått høre, er at V6'eren på 2,5 liter drikker ganske mye bensin i forhold til hva man får av ytelse.

 

Kan ikke svare helt konkret på Stratus, men jeg har hatt en 2001 mod Sebring 2.0 (141hk i Sebring kontra 133hk i Stratus) i 3 år nå og den er basert på samme bunnen som Stratus. Min har nå gått 178.000km uten at jeg har byttet annet enn slitedeler. Deler kan være dyre i Norge, selv handler jeg det meste fra USA. Min bil med automat ligger på rundt 0.7 på langkjøring og ca liter'n på blanda kjøring.

 

Når det gjelder automatkassene så har disse et dårlig rykte, men jeg har en føelse det er fordi folk ikke er så nøye med hva slags olje man har på. Her bør man definitivt IKKE handle hva som helst, men kun Chryslergodkjente oljer. Biltema er IKKE aktuelt! Ville rett og slett aldri foretatt et oljebytte på automatkassa på andre steder enn hos en Chryslerforhandler eller hjemme i garasjen med korrekt olje.

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratus har aldri blitt levert med 100hk, det var Neon som fikk satt ned effekten til det. Eneste jeg har fått høre, er at V6'eren på 2,5 liter drikker ganske mye bensin i forhold til hva man får av ytelse.

 

Kan ikke svare helt konkret på Stratus, men jeg har hatt en 2001 mod Sebring 2.0 (141hk i Sebring kontra 133hk i Stratus) i 3 år nå og den er basert på samme bunnen som Stratus. Min har nå gått 178.000km uten at jeg har byttet annet enn slitedeler. Deler kan være dyre i Norge, selv handler jeg det meste fra USA. Min bil med automat ligger på rundt 0.7 på langkjøring og ca liter'n på blanda kjøring.

 

Når det gjelder automatkassene så har disse et dårlig rykte, men jeg har en føelse det er fordi folk ikke er så nøye med hva slags olje man har på. Her bør man definitivt IKKE handle hva som helst, men kun Chryslergodkjente oljer. Biltema er IKKE aktuelt! Ville rett og slett aldri foretatt et oljebytte på automatkassa på andre steder enn hos en Chryslerforhandler eller hjemme i garasjen med korrekt olje.

 

Tipper at girkasseproblemene er feilbruk av eiere, akurat slik som det er med 700 kassene til GM

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår