Gå til innhold

periodisk risting i bakstilling, noen tips??

Ranger emnet


volvoekern

Anbefalte innlegg

Har hen merkelig viberasjon/risting i bakstillingen på min omega b. Den kommer plutselig og det virker ikke som den har noe med hastighet/turtall å gjøre når det inntreffer. Det gir seg igjen vis jeg slipper gassen eller hvis jeg gir på. Har funnet en dårlig foring til opphenget på klokka, bytta den på begge sider men ingen forskjell. Har ikke vært på med spett men resten av foringen ser i allefall greie ut!

Takk for svar :)

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som i bytte lager tipper jeg... resonans? blir det bedre/verre i svinger? ellers er jo mellomakslingen en god kandidat til resonanslyd i bilen!
trur ikke selv det har med noen av de lagrene du nevner fordi det kan sammenlignes med sånn det blir forran med godt med kast i en bremseskive eller veldig ubalansert dekk...

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 years later...

Risting ved jevn kjøring eller motorbrems er som regel indre drivledd. Kan forsvinne ved kraftig akselerasjon. Ny aksel koster mellom 5 og 7000,- men hvis jeg ikke husker feil, leveres indre ledd løs også. koster endel mindre, og holdes på plass av noen segeringer. lykke til :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har omtrent samme problemet! Når jeg kjører i gang og samtidig legger over/svinger litt så vibrerer det og rister skikkelig i bakstillinga.

 

Begge drivledd-mansjettene mine er ødelagte men jeg tror likevel ikke at drivledd er problemet. Da skulle jeg vel kjent risting også i høye hastigheter? Mellomaksel-lageret kjennes også greit ut..

 

Noen tips om hva det kan være?

 

Bør jeg sette på nye mansjetter eller bør jeg kjøpe nye drivledd fordi jeg har kjørt med ødelagte mansjetter lenge?

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår