Gå til innhold

"Under the hood" - bilder

Ranger emnet


g60MT

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den justerer tomgangen, en såkalt Tomgangsregulator på godt norsk. Den var koblet fra når jeg kjøpte bilen min, men slet fælt med tomgangen, så jeg koblet den på igjen.

 

men den kan jeg altså bare sette på et minifilter på, når jeg bygger turbo??

 

skal du komme å kikke snart da?? :):iconsm

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg å bruke bildet til Autotune (hvis jeg får det til)... Håper det er greit..

 

Er dette riktig:

 

Blå = G-lader m/sportsluftfilter til venstre? Original luftfiletrboks med Green filter inni.

Grønn = dynamo

Rød = innsug

Oransje = noe med demperne å gjøre? (usikkert på denne...)Kobling for ABS sensorer

 

107251

 

edit: Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får opp bilde... jaja... her er linken... http://bildr.no/view/107251

 

 

Blå = G-lader m/Original luftfiletrboks med Green filter inni.

Grønn = dynamo

Rød = innsug

Oransje = Koblingspunkt for ABS sensorer

 

Min ISV er koblet i re-roote, dvs at den er koblet tilbake til innsugsslangen i stedet for til returslangen, som da også er fjernet på min.

På denne måten får den luft via ISV på tomgang, og allt trykket som er over 0,6 kjører den tilbake til innsug, og får derfor det ladetrykket som kompressor leverer.

Ingen vits i å bytte ladehjul og andre greier hvis man ikke setter på re-roote eller enveisventil på ISV.

Kjører også veivhusventilasjon i egen slange tilbake til G-lader, da den trenger denne ekstra tåkesmøringen.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå = G-lader m/Original luftfiletrboks med Green filter inni.

Grønn = dynamo

Rød = innsug

Oransje = Koblingspunkt for ABS sensorer

 

Min ISV er koblet i re-roote, dvs at den er koblet tilbake til innsugsslangen i stedet for til returslangen, som da også er fjernet på min.

På denne måten får den luft via ISV på tomgang, og allt trykket som er over 0,6 kjører den tilbake til innsug, og får derfor det ladetrykket som kompressor leverer.

Ingen vits i å bytte ladehjul og andre greier hvis man ikke setter på re-roote eller enveisventil på ISV.

Kjører også veivhusventilasjon i egen slange tilbake til G-lader, da den trenger denne ekstra tåkesmøringen.

 

Takk! :)

 

Hvor er da støtdempertårnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår