Gå til innhold

Fluto82

Bruker
  • Innholdsteller

    259
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Fluto82

  • Bursdag 04/07/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Hallingdal

Fluto82's Achievements

  1. den er jo ikke godkjent med turbo i vognkortet da, og dvs at man ikke kommer gjennom neste eu-ok. og for å få den godkjent må man trimme ned bilen til 160hk (+10%)... jeg er på utkikk etter corrado, men vil ikke gi mer enn 40000.. så da blir det for dumt å by det til deg iom at du vil ha 55k... liker ikke skambud selv. :-)
  2. Du bytter jo ikke fra overladet bensin motor til noe råtten jævla diesel tull
  3. jeg kjøpte en strøken 98'mod som hadde gått 125000,jeg gav 125+reg.
  4. ikke stort,den står ute og fryser. har delene for å få den igang igjen,så sant jeg ikke har bøyd en hel del ventiler. blir å sette på veivhjulet og reg reim og se hva som skjer når jeg starter den. men det blir nok ikke før det blir varmere i været. Kem e du for ein?
  5. vakuumet skal være på -0.7 - -0.8bar på tomgang. hvis det ligger på -0.4 ell høyre,har du en vakuumlekasje. og det får du igjen når du drar på for da bil bilen fuske en del.ellers kan det jo være alt fra dårlige plugger,ledninger,delevis tett bensinfilter osv.
  6. 16vt er noe av det råeste jeg har kjørt. skal love deg at du blir fornøyd. har ett 16vt prosjekt selv. men har kanskje register havari på motoren. :(
  7. Fluto82

    toppakning

    SOCH:single over head cam
  8. uheldig ja. skulle nesten tro det hviler en forbannelse over bilen min. uheldig fra ende til annen.
  9. kilen er knekt tvert av. Turbo_FB: den var dratt til med riktig moment. men shitt happens. får se hvordan det har gått når jeg får meg ett nytt veivhjul. lever i håpet.
  10. er ikke noe vits i å grine før jeg har prøvd å starte den og fått konstatert at motoren har havarert.
  11. dette har skjedd,veiva er ikke knekt,men på veivhjulet sitter det en liten metall tapp som sitter imot ett hakk på veiva,den tappen har knekt og og fått veivhjulet til å rotere uavhengig av veivaksel,slik at veivhjulet falt av. har vært ute nå og tittet ned i alle plugg hullene,og så ingen fremmed objekt. jeg har også dratt kammhjulet rundt,og det virker som at er som det skal. hvis jeg hadde bøyd noen ventiler ville dette gått veldig tungt. det kom heller ikke noe smell eller rykk i bilen da detter skjedde,så jeg KAN ha hatt flaks. blir å kjøpe ett nytt veivhjul og prøve å starte den igjen.
  12. Corrado 2L 16vT R.I.P i dag knakk veiva.
  13. hvis du har tid og lyst,kan du jo ta en hallingdal tur i starten av september. tenkte å jobbe meg opp litt cash nå i august og få bilen ferdig i september.
  14. kjøpte meg prøveskilt på fredag,og kjørte corrado nesten hele dagen. skikkelig artig,men litt skrekk blandet fryd. men bilen gikk helt greit. men så dukket det opp ett lite problem som jeg prøver å finne ut av:når jeg har fullt gasspådrag virker det som at motoren holder igjen,det skjer på 5000rpm og 0,9bar i ladetrykk. tenningen er justert på 7 grader fortenning på 3500rpm. synes også at motoren blir veldig var når jeg kjører. vann temp på ca 95-100C.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår