Gå til innhold

smiken

Bruker
  • Innholdsteller

    124
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om smiken

  • Bursdag 07/01/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, musikk.
  • Modell (eks S4)
    Corrado
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    G60
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Konfilter, eksos. Kommende RS utblås, større filter, mindre ladehjul, 3,5bar btr, chip, og kam ;]
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • MSN
    smiken@online.no
  • Bosted
    Nordland>Sortland

smiken's Achievements

  1. Om du samler de til 3" rundt midt på bilen, er det fare for fet lyd :) Deilig sekser hyl.
  2. Når oppsto problemet? Rister det i rattet? Har vært borti biler som hadde kast i navet.
  3. Hadde en grusom ulelyd i min 900 turbo.. Var lagrene i dynamoen. Kan være verdt et forsøk å kjenne på løpehjul først siden det er litt billigere. Du får av reima ved å sette en latmannsarm ned i et spor på reimstrammeren, så presse den sammen. Er ganske stram, lang reim vet du :p
  4. har nettop hatt samme problem med min NG900 turbo. Med tomgangsregulator tilkoblet ble bilen idiot på varm motor, drakk også bensin som om det var kald pils.. Registeret sto feil på min ivertfall. Den jaga mellom 1600-1900 omdr når den ble varm. Tomgangsregulator ble forsåvidt også ødelagt etterhvert.
  5. jeg varma en 17mm leddnøkkel og lagde en bøy på den :) og slipa litt for at leddet skulle bøye lengre. Ble litt bannskap før jeg laga verktøyet. Skjønner ikke hvorfor mercedes ikke bare har tatt seg bryet med å lage det sporet muttra ligger oppi litt smalere sånn at muttra ligger i ro der... Hadde jeg ikke hatt det så travelt med å montere diffen hadde jeg nok sveisa fast muttra.
  6. BBM kan nå ikke levere lysholm presser før mai/juni 2009. Så med mindre du finner en brukt er det bare å turbokonvertere :) Så det lå en kompressor på Ebay. Har rast litt rundt i en corrado med lysholm kompressor, det er GØY. Endte dog med knekkte bolter på veiva:p
  7. Hehe, har justert tenninga rætt nu. Å den ekkje så pesstrængt længer. Så æ rægna me d har ordna sæ =)
  8. Hmm, nei. Er G-lader på den (og den er nyoverhalt) Nytt register, ny vannpumpe, nye reimhjul og drivreim, nye plugger og pluggledninger. :( Har sjekket at intercooleren ikke er tett. Prøvde å justere tenninga litt etter øret. Ble hakket bedre, den harde tomgangen ble borte, og den var litt kvikkere. Men ble hengende på 1600-1700 omdr etter pådrag, og gikk ikke ned til tomgang igjen etter 30 sek. Vanskelig å justere tenning på disse med vanlig strobelampe?
  9. Kan det være feil på tenninga?
  10. Sjekka den trykk verdien på kjørecomputeren. Den viste 270 på tomgang (?!) skal ikke den ligge rundt 100?
  11. Kjøpt meg en corrado G60, og synes den går dårlig. Skal være overhalt kompressor for ca 700-800 km siden. Men jeg synes den går jævlig dårlig. Sånn som jeg har forstått det skal G60 være høvelig sprek? Noen som har noen idé til hva som kan være greia? Har sett litt etter morkne slanger og skit, men ser ikke noe. Noen som har pekepinner for feilsøking?
  12. Noen som vet hvor mye cash jeg må ut med i toll? :P Førstegangs importør her..
  13. Enten henger eksosen borti karosseriet på bilen din, eller så har du lekkasje langt frem mot motoren, manifoild elns. :P Er det slik at det bare durer inni bilen, eller brøler det godt utenfor også?
  14. Vurderer å kjøpe en sunnskrudd golf som står borti høgge her og bygge litt motor i den. Noen som har erfaring med hva som ville vært mest for penga, og hvem som leverer best kit? Hva blir best, og fra hvilket firma med tanke på: -Pris -Kjøreglede -Holdbarhet -Effekt -Leveringstid
  15. Smooth :) hadde kanskje vært litt tøffere med sort grill?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår