Gå til innhold

DIN første Amcar.....Bra kjøp?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Detta her e min første amcar:)..

 

Chevrolet nova, 1968 modell..

 

Allti likt amerikanske bila, så ein dag eg satt på autodb sa da pang ;).. hehe

 

Bortsett fra litt oljelekkasje, så e bilen finfin den.

Ingen anking endo,hehe..

 

3.50 maskin me litt trim og tang, så da ska ver 420hk i, ette så eg har fått opplyst.. Ska ikkje garantera for alle,men han logra lett på baken når ein trykke høgrefoten ned,hehe.. og fyttigrisen så da går :)..

 

file.php?user_id=442393&id=6230617&offset=1

 

Ehh.. Skjønte kje heilt da der me å legga inn bilde, men satsa på eg gjor da rett nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første jänkare.. 66 Mercury Park Lane 428 2dht. Ikke drømmebilen, langt derifra. Men var desperat etter amcar. Ga 40.000 for den i feb i år. Rammelager i motoren er def, og endel småpell rundtom. Det er original lakk, veldig lite rust og strøkent interiør da. Alikevel. Vurderer å ordne den ferdig for så å selge den. Litt synd og, for den går fryktelig bra til slik bil å være. 365 gamp og 626 nm gjør sitt.

 

P2180001.jpg

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første, og hittil eneste er en 1972 Plymouth Duster, med en snill 318 motor, 904 girkasse og sperra 8 3/4" bakaksling med 3,23 utveksling. Kjøpte den for snart to år siden, lot meg lokke av "pen" lakk, og tøff V8'er lyd, samt at jeg SKULLE ha Amcar. Nå står bilen i småbiter, og jeg driver å pusser den opp. Hadde jeg visst hvor ille det var hadde jeg nok aldri kjøpt den, ivertfall ikke til samme pris. Men er på en annen side litt gla for at jeg kjøpte den også, da jeg har lært veldg mye av den, og jeg kommer nok ikke til å selge den med det første :afro.

- 1972 Plymouth Duster (prosjektbilen)

- 1974 Plymouth Valiant (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første amcar er den jeg har nå. En Chevrolet S10 2.2Liter rekkefirer. Fungerer som bare det, har ikke hatt noen problemer med den, men jeg regner med å selge den neste høst og da heller investere pengene i en camaro =)

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil, var en Chevrolet Celebrity 2.8 V6:assman

Hvit av farge, og litt arbeid for å få skilter på... Dette balte jo på seg når eg ikje var mer enn 16 når eg fikk den, og fikk aldri gjort noe arbeid skikkelig pga mangel av plass å stå...

 

Bilen står hjemme på tunet endå, uten skilt...

MEN skiltene kommer på så fort eg får muligheten (pengene) til det..

 

Eneste grunnen til at eg kjøpte bilen er pga sjarmen den bilen har for min del... Bilen er stygg, går dårlig, det er V6'er (mangler to cylindre) men dæven så gla eg e i den bilen fordi om...

 

Og det værste e at de fleste vennene mine elsker bilen!

Maser og gleder seg til den kommer på veien... Men bilen har sjarm for min del, og virker som den kanskje har det for andre også?

 

Lyden i den er faktisk ikje så gale, få på litt annen eksos en orginal eksosen, og ett filter og litt sånn så kommer det seg :D

 

Gleder meg til å få den på veien, men tenker ofte forbanna dritt bil... Helvete så mye kødd, dører som henger seg opp så ikje går ann å åpne osv... MEN bilen blir aldri solgt, det e hvertfall en ting som er helt sikkert!:usa:

 

Bilde:

DSC01124.jpg

DSC01119.jpg

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte min 64 Chevelle (som jeg fremdeles har) i 1998. Egentlig var drømmebilen en 68-69 Corvette, men de var for dyre samt at det ble for kjedelig å ikke kunne ha med mange kamerater på tur. Den var i dyreste laget, men den virket ganske strøken med den utrolig dårlige kunnskapen jeg hadde den gangen. Tanken min den gangen var at det var en stor fordel for meg at det satt en 96 LT1 med datasprut i den siden jeg hadde 0 peiling på motorer. En av de første i Norge med tilsvarende motorbytte tror jeg. Godkjent biltilsynet uten problemer.

 

Dessverre har databoksen skapt mange frustrasjoner, stopp langs veien og dyre turer til verksteder som ikke har hatt peiling. Fant til slutt ut at jeg kunne lære meg å programmere motoren selv og etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Ser man bort fra de mange turene til inkompetente verksteder pga. databoksen har jeg brukt ufattelig lite penger på bilen og den går skikkelig bra med den moderne motoren på 1480 kilo. Går billig også, har vært nede i 0,8 på langkjøring :cheers:

 

Nå har jeg hatt bilen i snart 10 år og en skikkelig pro-touring oppgradering er under planlegging. Drømmen er å dra fra noen Porscher og Skyliner på Rudskogen :) I første rekke er det ramme/hjuloppheng, bremser og interiør som får en stor oppgradering, men kanskje kommer det noe i motorrommet etter hvert også...

 

attachment.php?attachmentid=18859&d=1188208025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første er 78 Chevrolet caprice V8 5.7. Eid den i ett år snart. KJEMPE fornøyd med den ; )

Eier av:-78ChevroletV8 5,7l -73 MB280SE -04 Vectra 2.0 DTI stvogn -92SuzukiGSX600 Har eid:*88KadettGSI CAB *86KadettGSI *92BMW3 *86Toyota F *96Omega 2.0 stvogn*94 CorollaXLI*84 Granada 2,3 *93Corolla XLI sedan*81 Volvo244 *89Camry 2.0 GLI*88 CivicGL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år med samme amcar blir man omtrent som et gammelt ektepar:

 

Kjærlighet ved første blikk den gangen man kjøpte den. Så dukket endel feil opp som man enten godtok eller rettet på. Etter stor innsats er man etter mange år rimelig fornøyd med bilen og kjenner både dens svakheter og styrker.

Mange man kjenner kjøpte også amcar i samme perioden. Noen av de gav opp og kvittet seg med bilen fordi de enten følte seg lurt (utganganspunktet mye dårligere enn man først trodde), eller at man ikke var villig til å legge ned så mye tid og energi (penger!) som var nødvendig for å få bilen opp på et akseptabelt nivå.

Og noen av de som gav opp dette med amcars skaffet seg heller en liten og problemfri asiater. Snakker man med disse i ettertid innrømmer de at asiatene har sine begrensninger i forhold til amcars, men at de bare går og går og man vet i det minste hva man har...

 

:lol:

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Min første amcar har jeg ikke fått enda, får den enten til uka eller neste uke. Kjøpt den usett, men har noen kontakter i mijøet og han jeg skal kjøpe av har meget gode rykter på seg.

 

Jeg har alltid vært forelsket i amcar, veit at det går som f*** og veit at de er herlige å kjøre. Dette er en egen verden på fire hjul i forhold til alt det japseblikket jeg har hatt tidligere.

 

Jeg fikk etter myyyyyye gnissing og kosing kona med på å kjøpe en Chevrolet Astro 4.3l CL, og håper den er i så bra stand som det sies at det er.

 

Jeg har mange planer for bilen, først fikse headers og eksosanlegg (få vekk motstand) så vil jeg bygge om interiør slik at den blir mer lik en limousine, nye felger, fikse opp i motorrom slik at det ser pent og ryddig ut.

 

Så skal jeg bytte ut alt av lys i bilen med LEDs, to skinner i taket inni med iceled (dioder.no).

 

Deretter vil jeg omlakkere bilen mørk grå eller svart chrome.

 

Dette sklei litt ut iforhold til hva tråden egentlig dreide seg om, men nå er jeg så entusiastisk at jeg ikke klarer å la være:D

 

804439-bilde1-cimg2579.jpg

 

804439-bilde2-cimg2580.jpg

 

804439-bilde3-cimg2581.jpg

 

804439-bilde4-cimg2582.jpg

 

er visst også den eneste i landet av denne utgaven, med dette taket osv:

 

804439-bilde5-cimg2583.jpg

 

ps: trenger seter og masse deler så si i fra om du har noe du skal kvitte deg med...

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår