Gå til innhold

Den store einser spørretråden...

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

hei

 

jeg lurer egentlig på hvor mye den ene einser min er verdt jeg.

sånn ca iallefall. skal selge den nå. Kanskje litt dumt spørre her men, here it goes.

 

Info om bilen:

 

Bil: Golf C 1983'

Km: 171 000

Motor: 1.5liter

 

Jeg har brukt bilen som vinterbil, så litt brunt har kommet frem, bare litt slik overflate flekker. Bilen gikk akkurat gjennom eu kontrollen.

Veiavgift er betalt. Felger som står på er orginale GTI felger med bra dekk. Orginale dempere å fjærer. (noen av bildene er det prøvemontert justerbart)

ja det var vel egentlig alt!

 

 

 

 

Bilde589.jpg

 

BILDER388-1.jpg

 

Bilde599.jpg

 

Bilde603.jpg

 

BILDER391.jpg

 

 

 

mvh trond stegarud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil radiator fra 1.5 gi tilstrekkelig kjøling til en 1.8GTI (DX)? Evt. hva kan gjøres for å fjerne ekspansjonstanken og samtidig få tilstrekkelig med kjøling?

Har lest at det er viktig at ekspansjonstanken (hvis man nå skulle måtte ha den) er høyere opp enn radiatoren, stemmer dette?

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14" felgen e en tomme smalere men bygge 10mm lengere utover.. Men kossn man regne kor felgen kommer med tomme forhold til inpress e æ ikke sikker på.. Kanskje regnestykket blir sånn her?:

26mm - 10mm = 16mm

Eller kanskje man må dele tomme målet på 2 siden center på felgen e tilnermet på midten? 26mm deltpå 2 = 13mm - 10mm = 3mm?

 

Så etter mine regnestykker så bygge 8x14 et 05 felgen 16mm eller 3,6mm mindre ut sammenlignet med 9x16 et15

 

Så sånn trur nu æ det e, og sånn vil æ tru det e til det motsatte e bevisst.. :)

 

Er ikke noe som gjelder akkurat Golf 1 men.

Tenkte litt på Felger og ET,bredde etc

 

Overgang fra 9x16 ET15 med 215/40 til 8x14 ET05 med 195/45.

 

Jeg kom fram til at 8x14 felgen stikker 2,7mm lengre inn enn 9x16 felgen. Ettersom den er smalere.

 

Stemmer det eller er jeg på lang bærtur?

 

Hvor mye lavere blir den med 8x14 med tilhørende dekk dimensjon kontra 9x16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil radiator fra 1.5 gi tilstrekkelig kjøling til en 1.8GTI (DX)? Evt. hva kan gjøres for å fjerne ekspansjonstanken og samtidig få tilstrekkelig med kjøling?

Har lest at det er viktig at ekspansjonstanken (hvis man nå skulle måtte ha den) er høyere opp enn radiatoren, stemmer dette?

 

Jeg kjørte uten ekspansjonstank på min dx til å begynne med, men byttet raskt til oppsettet som hører 1,8'n til.

 

Jeg sleit med varmgang og at overtrykk slapp ut av radiatorlokket. dette resulterte i en fin stripe med kjøleveske ut av panseret og over skjermen.

 

Har ikke hatt kjøleproblemer etter det...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte uten ekspansjonstank på min dx til å begynne med, men byttet raskt til oppsettet som hører 1,8'n til.

 

Jeg sleit med varmgang og at overtrykk slapp ut av radiatorlokket. dette resulterte i en fin stripe med kjøleveske ut av panseret og over skjermen.

 

Har ikke hatt kjøleproblemer etter det...

 

Så da forstår jeg det slik at det jeg er nødt til å ha ekspansjonstank no matter what på GTI'en? Tatt i betraktning at bilen trossalt skal brukes uten at den koker over :uhhmmwhat?:

 

Er jeg avhengig av å ha ekspansjonstanken høyere opp enn radiatoren? Hvis ikke har jeg en fiks idè om å lage en køstøm ekspansjonstank som får plass i ene innerskjermen :yummy:

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da forstår jeg det slik at det jeg er nødt til å ha ekspansjonstank no matter what på GTI'en? Tatt i betraktning at bilen trossalt skal brukes uten at den koker over :uhhmmwhat?:

 

Er jeg avhengig av å ha ekspansjonstanken høyere opp enn radiatoren? Hvis ikke har jeg en fiks idè om å lage en køstøm ekspansjonstank som får plass i ene innerskjermen :yummy:

 

Kjøp deg stor type radiator med innebygget ekspansjonstank på radiatorservice.

 

På cabben min funka det ikke med radiator fra 1.5. Kokte for et godt ord. Der satt det en småtrimma 1.8 gti motor bygd om til gasser...

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg stor type radiator med innebygget ekspansjonstank på radiatorservice.

 

På cabben min funka det ikke med radiator fra 1.5. Kokte for et godt ord. Der satt det en småtrimma 1.8 gti motor bygd om til gasser...

 

Husker du pris og mål på den du kjøpte?

Trenger større radiator når 16v motoren skal inn i løpet av vinteren.

 

Hilsen Cato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke gitt... Tror jeg har eska på verksted enda... Sender deg en sms i morgen :)

 

Om du evt. kunne sendt meg de måla og pris på PM eller lagt de ut her hadde det vært flott! :)

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår