Gå til innhold

Den store einser spørretråden...

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

har ikke peiling på pris på noe sånt.. Men veit ikke helt hvordan det skal bli med golfen..

 

Noen som veit hvorfor motoren min blir så varm? Hva kan gjøres, helst enkle ting først.. skal ha godt med vann, olja skal være bra.. Bilen har stått lenge da, så sliter litt med å få den til å gå på tommgang da den er kald.. men det har vel noe med justering av forgasseren!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Project Ånnswagen: Kjøpte en einser for ett år siden, et projekt som jeg ikke har fått gjort så mye med enda, men har planer.Skal ikke legge for mye i bilen,men har tenkt å kjøre litt på bane med den etter hvert.Lurer bare på om noen tips ang bremser, føler jo ikke at disse er helt på høyden, men er det nødvendig å bytte slanger/rør/calipere osv også før jeg drar på "trackday" eller er det bare å kjøre og håpe? Bør jeg gjøre noe med hjulstilling/vinkler osv? Noen som vil dele noe erfaring med på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Project Ånnswagen: Kjøpte en einser for ett år siden, et projekt som jeg ikke har fått gjort så mye med enda, men har planer.Skal ikke legge for mye i bilen,men har tenkt å kjøre litt på bane med den etter hvert.Lurer bare på om noen tips ang bremser, føler jo ikke at disse er helt på høyden, men er det nødvendig å bytte slanger/rør/calipere osv også før jeg drar på "trackday" eller er det bare å kjøre og håpe? Bør jeg gjøre noe med hjulstilling/vinkler osv? Noen som vil dele noe erfaring med på dette området?

 

Har du GTi eller vanlig 1.5?

Med vanlig 1.5 er det greit å bytte til ventilerte skiver fra gti og klosser fra den.Med ny bremsevæske holder det helt greit.

Ønsker du mer er skiver bak,nye masterpumpe og 256mm fremme en grei oppgradering.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det er en 84 Rabbit GTI. Har denne bilen andre bremser enn en ordinær GTI? Skiver bak, får jeg dette fra MK2 16v, og har denne 256mm foran?

 

mk 2 16V er levert med 239 og 256 avhengig av årsmodell.

Men du kan ikke bruke calippercarrier fra denne på din (frambremser altså) må ha fra scirocco eller audi 90 typ 85 f.eks

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har koblingsskjema til golf 1 som kunne tatt bilde av eventuelt scanna den inn og lagt den ut her? Hadde vert til STOR hjelp.. Tenker da først og fremst på skjema til 81 mod 1,5...

 

Dette er kopibeskyttet materiale så det gjør vi ikke.

Kjøp deg en Haynes bok først som sist.

Den har du glede av både mht koblingskjema og andre ting.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.. husker du den 1er golfen jeg var innom med?

Den skal selges..

en 84 modell 1.5L.. Denne er nesten strøken pluss litt krokan på noen steder.. Noen som er intrisert så ring meg på 98423434.

Sorry for at jeg ødlegger denne tråden:hide

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe som gjelder akkurat Golf 1 men.

Tenkte litt på Felger og ET,bredde etc

 

Overgang fra 9x16 ET15 med 215/40 til 8x14 ET05 med 195/45.

 

Jeg kom fram til at 8x14 felgen stikker 2,7mm lengre inn enn 9x16 felgen. Ettersom den er smalere.

 

Stemmer det eller er jeg på lang bærtur?

 

Hvor mye lavere blir den med 8x14 med tilhørende dekk dimensjon kontra 9x16?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår