Gå til innhold

Den store einser spørretråden...

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Jeg har nylig kjøpt meg en 78 mod VW Derby. Skal bygge om denne til old school stil, med Golf1 gti leppe, ats felger eller tilsvarende, blodsenk osv. Men det jeg lurer på er:

 

Først: Jeg vil ha inn 16v GTI motor. Funker det å kjøpe hele bilen å flytte over alt av understell og lignende (evt en 8v gti fra golf 1 da de er mer like) eller passer det bedre med G40 motor og understell fra Polo? Mye arbeid skjønner jeg det blir, men passer det sånn omtrent, eller må jeg lage alt av fester, brakketer, motorfester, osv osv selv?

Noen som har gjort noe tilsvarende før?

 

Så neste. Jeg vil ha Throttle bodies på GTI motoren. Noen som vet hvor man får kjøpt det?

 

Så enda en, hva slags felger passer over? Fra golf 1, polo, caddy?

 

Så siste. Noen som vet hvor jeg får kjøpt Golf 1 GTI leppa, fete felger, senkesett (helst justerbart, hvis jeg bygger om) lykter, osv?

 

Håper på svar.

 

Mvh

Anders Vinje

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har nylig kjøpt meg en 78 mod VW Derby. Skal bygge om denne til old school stil, med Golf1 gti leppe, ats felger eller tilsvarende, blodsenk osv. Men det jeg lurer på er:

 

Først: Jeg vil ha inn 16v GTI motor. Funker det å kjøpe hele bilen å flytte over alt av understell og lignende (evt en 8v gti fra golf 1 da de er mer like) eller passer det bedre med G40 motor og understell fra Polo? Mye arbeid skjønner jeg det blir, men passer det sånn omtrent, eller må jeg lage alt av fester, brakketer, motorfester, osv osv selv?

Noen som har gjort noe tilsvarende før?

 

Så neste. Jeg vil ha Throttle bodies på GTI motoren. Noen som vet hvor man får kjøpt det?

 

Så enda en, hva slags felger passer over? Fra golf 1, polo, caddy?

 

Så siste. Noen som vet hvor jeg får kjøpt Golf 1 GTI leppa, fete felger, senkesett (helst justerbart, hvis jeg bygger om) lykter, osv?

 

Håper på svar.

 

Mvh

Anders Vinje

 

Kan muligens kjøpe gti leppe av meg.. den er ny..

Den skal selges om jeg ikke får den på bilen da den er senket.. senker i dag, så gir deg beskjed så fort som mulig, om du er int?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har nylig kjøpt meg en 78 mod VW Derby. Skal bygge om denne til old school stil, med Golf1 gti leppe, ats felger eller tilsvarende, blodsenk osv. Men det jeg lurer på er:

 

Først: Jeg vil ha inn 16v GTI motor. Funker det å kjøpe hele bilen å flytte over alt av understell og lignende (evt en 8v gti fra golf 1 da de er mer like) eller passer det bedre med G40 motor og understell fra Polo? Mye arbeid skjønner jeg det blir, men passer det sånn omtrent, eller må jeg lage alt av fester, brakketer, motorfester, osv osv selv?

Noen som har gjort noe tilsvarende før?

 

Så neste. Jeg vil ha Throttle bodies på GTI motoren. Noen som vet hvor man får kjøpt det?

 

Så enda en, hva slags felger passer over? Fra golf 1, polo, caddy?

 

Så siste. Noen som vet hvor jeg får kjøpt Golf 1 GTI leppa, fete felger, senkesett (helst justerbart, hvis jeg bygger om) lykter, osv?

 

Håper på svar.

 

Mvh

Anders Vinje

 

Jeg er en av de to jeg kjenner til som har bygd en derby i old skool stil i norge. Hjulbuene på disse bilene er såpass trange at jeg synes ike noe større enn 13" ser pent ut. Finn noen fine 13x7 eller 8" felger og trekk på lavprofil på de.

 

827 blokka som vw brukte til 1,8 ( altfra gti8v, 16v og 1,8T) passer ikke i motorrommet ditt. Det er som du sier at du må sveise alt av motorfester og lage nytt understell og tilpasse vinkling på motor. Dette er mye arbeid og får du aldri godkjent. Det finnes ei understallsramme som gjør montering av 827 blokk mulig. Salzmann-ramme. Denne koster ganske mye og du har fortsatt en god del arbeid foran deg. Du bør derfor ta utgangspunkt i de små blokkene som vinkler seg fremover. Eksempel kan være g40. Du må kutte litt for å få plass til g-laderen i front, men ikke alt for mye. Jeg har til einserpoloen min som er helt lik i fronten valgt en 75hk polo gt motor med 4 mc-gassere. Denne motoren går greit opp mot 100 hk med litt deler og arbeid. Ekstremt enkelt å konvertere er den også.

 

forresten, så passer ikke understellet fra golf i det hele tatt.

 

Du får kjøpt justerbart senkesett til derbyen, men de koster rett rundt 10K. Tilslutt, ikke for å fucke opp et salg for DAV, men kutt tu den einserleppa. Vil du ha deg einser, så kjøper du deg nettop det.

 

just my 2 cent som det vel heter..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilslutt, ikke for å fucke opp et salg for DAV, men kutt tu den einserleppa. Vil du ha deg einser, så kjøper du deg nettop det.

 

Helt enig, GTi-leppe på Derby synes ikke jeg heller er noe kult. Ikke har vi inne heller for den saks skyld.

 

Du får billige trottlebodies fra Usa, sjekk http://www.bildon.com/

 

series_2k.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar og hjelp!

 

Er det noen som vet av en polo motor da? Går det an å sette Throttle bodies på denne da? Er ikke ut etter store mengder effekt, men etter at jeg hørte en scirocco med T-bodies ble jeg helt hekta på lyden. Hva med understell da, trenger jeg ikke gjøre noe som helst med det da hvis jeg skal sette inn polo motor?

 

Bare så folk ikke skal lure, jeg har hittil bare bygd på nyere biler, så har ikke så peiling på gammle biler og sånne deler. Fikk bare et tilbud på denne bilen (sikla etter den i seks år) som jeg ikke kunne la gå fra meg. Pluss at jeg liker old school stilen. "Less is more" er en bra filosofi!

 

Hvor får jeg kjøpt det justerbart settet da?

 

Noen som har felger de skal selge da?:)

 

En siste ting, ingen som tilfeldigvis har skjermer liggende, eller vet av hvor jeg kan få kjøpt nye skjermer? selvfølgelig rustet opp nesten alle 4..

Mvh

Anders

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar og hjelp!

 

Er det noen som vet av en polo motor da? Går det an å sette Throttle bodies på denne da? Er ikke ut etter store mengder effekt, men etter at jeg hørte en scirocco med T-bodies ble jeg helt hekta på lyden. Hva med understell da, trenger jeg ikke gjøre noe som helst med det da hvis jeg skal sette inn polo motor?

 

Bare så folk ikke skal lure, jeg har hittil bare bygd på nyere biler, så har ikke så peiling på gammle biler og sånne deler. Fikk bare et tilbud på denne bilen (sikla etter den i seks år) som jeg ikke kunne la gå fra meg. Pluss at jeg liker old school stilen. "Less is more" er en bra filosofi!

 

Hvor får jeg kjøpt det justerbart settet da?

 

Noen som har felger de skal selge da?:)

 

En siste ting, ingen som tilfeldigvis har skjermer liggende, eller vet av hvor jeg kan få kjøpt nye skjermer? selvfølgelig rustet opp nesten alle 4..

Mvh

Anders

 

Har nye frontskjermer, panser etc. Send meg en PM.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager en tråd der folk kan spørre om ting ang. Golf 1/Jetta1 og Caddy... Alt fra tips, troubleshooting, deler og alt annet...

 

Etter å ha bygd et antall Golf 1 så vet vi litt om de, og det vi ikke vet har vi andre som vet mer enn oss også... alacocaina

 

Dere kan også spørre om andre VW og Audier, men det er spesielt de gamle vi kan endel om... :)

 

Vi vet også hvor det er mulig å få tak i deler til disse bilene, send gjerne en PM om hva du søker så skal vi hjelpe til så godt vi kan... :)

 

Stikk gjerne innom hjemmesiden vår også http://www.dav.no der vi oppdaterer bloggen jevnlig med reportasjer og hva som skjer på Vaerste... babyhmm?

 

IMG_2417_2.jpg

 

Hei!

 

Jeg trenger litt hjelp med min gamle golf, og trenger mest sannsynlig en varmekjøringsregulator.

 

Er dette noe dere kan skaffe?

 

Mvh

 

Anders Beer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår