Gå til innhold

Den store einser spørretråden...

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Takk for raskt svar :) Neisj en kompis har en kræsja golf 2 med bra motor og interiør som e får for så og si ingen ting så tenkte det var en grei løsning. Måtte man gjort no mer endringer for å sette inn en 1.8 liter da? og måtte dette i så fall godkjennes?

 

Samme jobben...

Man bør vel godkjenne det, men ingen ser vel det ;)

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet dere einserfolk om det er noen i Norge som har bygd einser med firehjulstrekk og med 2.0 diesel med 170hk, er det i det hele tatt mulig? Tenker altså på den motoren som blir levert i dagens Golf, Passat, Touran osv.

 

Hadde vært kjempestilig med halvbur og en slik motor, utkastede bakseter og ordentlige seter samt smale kromfangere, smale baklykter i klar/rød, klare frontlykter og BBS RS i 14/15 og fin bredde.

 

Nå må vel noen vekke meg fra drømmeland snart, tenker jeg.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang seter ifra golf to, så er det slik at man egentlig bare kan bytte om på sidene; Altså H.stol på venstre side, og venstre stol på H. side.

 

om man skal gjøre dette skikkelig kan man òg bytte om ryggen V.rygg på H. Side, og omvendt. (Gjelder 2 dørs,med vipp på ryggen. Da får du vippemekanismen ut mot døren.)

 

Jeg har nett montert corradoseter i Golf 1, og er hvertfall slik jeg skal løse problemet med låsingen.

 

Ifra corrado må jeg òg sikkert slipe av litt på festene i bak-kant,da det kan virke som at skinnene er litt smalere i Golf enn corrado. Tror golf 2 er rimelig likt.

 

COrrado og golf stolene er like i bredden mht til understellet så du trenger ikke slipe noe.

Men samme problemet med låsemekanismen.

Men setter du stolen på motsatt side så får du styresporet på den låse stangen på feil side.

Enklere å flytte over hendlene

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg som sitter med dette problemet, bør egentlig bare flytte over styrehendelen til låsingen?

 

Det virket som det var litt mer press passning på de setene jeg fikk i min Golf 1. var slik at jeg følte setet hadde kjilt seg.

 

Takker for tipset da,hvertfall. Skal kikke på dette, samt prøve å få ferdig finnishen i helgen.

- Vw Passat `01 1.9TDI 130hk Highline

- Vw Golf I `82 1.5l (Prosjekt)

- Mazda 626GT `85 2.0i (R.I.P. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rensing av tank.

 

God dag, er hjemme et par dager og skulle se litt på golfene jeg har kjøpt.. den ene har et rusta bensinrør så masse rustflak osv i tanken.. sku bytte det og tenkte å spyle tanken. Tenkte da å ta ut tanken noe som viste seg å være et sant helvete. Har prøvd å spyle tanken me den i bilen, men det blir liksom ikke helt reint.. prøvde så å skru den ut av bilen men det var lettere sagt en gjort.

Har skrudd løs tanken, løsna eksosanlegget, og tatt ne bakenden .. ell hjulopphenget da liksom.. så tanken er laus men får den ikke ut for bremseslanger og brekkvaier er i veien.. skruan på bremseslangan sitt selvsagt bom fast... så da fundere jeg, går det ann å få tanken rein uten å ta den ut, er det evt noen lette triks for å få den ut?

 

Ble et veldig langt spørsmål, finner jeg ikke no grei løsning tru e bare at e må skru det sammen sånn det er for bilen må kjøres bortigjen søndag.. stress mekking er no herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvordan er plassen i en Caddy? Er 188 høy, må ha plass til både beina og hodet ;) Må vel ha boblebakrute (ikke Boble, men boble) for å få lagt stolen ned en cm og.. Mye å hente på å montere setene laverE? Har alltid trodd at en Caddy var som en 2-dørs mk1, men så var de jo som 4-dørs..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er plassen i en Caddy? Er 188 høy, må ha plass til både beina og hodet ;) Må vel ha boblebakrute (ikke Boble, men boble) for å få lagt stolen ned en cm og.. Mye å hente på å montere setene laverE? Har alltid trodd at en Caddy var som en 2-dørs mk1, men så var de jo som 4-dørs..

 

Kort sagt, trangt!

 

Jeg er bare 179 og føler jeg aldri får setet langt nok bak selv med boblerute.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er på utkikk etter følgende:

 

*Korte plastikk hjulbueer til bakskjermene.

*Kromlister til hele bilen.

*Gummilister til alle rutene.

*Plastdeksel til dashbordet under rattet. Av eldste type.

 

Jeg har en egen tråd her: "Seksogsøtti'n" hvis du lurer på detaljer.

 

Send PM hvis du har noen av delene.

 

Mvh

KingSnake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt, trangt!

 

Jeg er bare 179 og føler jeg aldri får setet langt nok bak selv med boblerute.

 

Er det med de originale setene? Er de like som i 5-dørs Golf? Har forstått det sånn at 5-dørs seter har smalere rygg enn 3-dørs hvertfall.. Så forresten i England at folk på min høyde er fornøyd i sine Caddyer, mulig de er entusiaster:P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er på utkikk etter følgende:

 

*Korte plastikk hjulbueer til bakskjermene.

*Kromlister til hele bilen.

*Gummilister til alle rutene.

*Plastdeksel til dashbordet under rattet. Av eldste type.

 

Jeg har en egen tråd her: "Seksogsøtti'n" hvis du lurer på detaljer.

 

Send PM hvis du har noen av delene.

 

Mvh

KingSnake

 

Gummilister m/krom? Det har jeg liggende.

Chromlister mener du da orginale eller sånn flate i krom. De plastikk hjulbuene bak venter jeg på .

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår