Gå til innhold

Den store einser spørretråden...

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Nå er dette en spørretråd for Golf 1 så vi holder oss til det.

90 fangere hører ikke hjemme på en einser og de passer heldigvis ikke bolt on. Du må kort de inn og plastsveise de.

 

Vups, det skulle jo stått golf 1.

Jeg lurte egentlig på om seter fra en golf 2 gti, golf 3 gti eller corrado passer rimelig bra i einser?

Bumpa over strøkne svarte skinnrecaro fra en corrado sjø.

De 90 fangerne har jeg slått fra meg, det er jo en gammal bil så da skal den se gammal ut også...

Blir nok til å kjøre gammal old school look, bredda plåtfelger og senking.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

besvarer meg selv så andre som lurer får et svar på dette.Weber selger et kit til 1.5 l(1457cc) forgasseren som blir brukt heter TLP 36.fant et kit på ebay for 180pund.

 

det er ingen "trim" forgasser, men en erstatnings forgasser, jeg har en slik selv, og jeg merket lite med effektøkning!

 

da burdte man heller lete opp en 28/32 weber forgasser eller lignendes. og dyse den om!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hei!

 

Har et problem med clutchen. Pedalen spretter liksom ikke tilbake igjen når jeg trykker den inn. Har kommet fram til at "armen" som skal dra vaieren tilbake, er noe svak. Er det noen måte å stramme denne på? Det er den som vaieren er festet i, og går til pedalen. Om noen skjønner? Armen er på girkassa. Må jeg av med hele driten?

Svar settes stor pris på! Helst fort.

 

Og, hvor kan jeg få tak i et sikkerhetsbelte på førersiden til Golf 1?

 

Lurer på også dette med Golf 2 motor. Har forstått at dette er bolt-on i en ener med Golf 1 motorfester? Hvordan er det med resten? Tenker på Golf 2 girkasse, ledningsnett? Bruker man girkassa fra G1, eller fra G2? Er det noe annet jeg må tenke på, mtp. 2'er motor i en 1'er? Er ganske blank på dette feltet, så ikke skyt meg for dumme spm.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har et problem med clutchen. Pedalen spretter liksom ikke tilbake igjen når jeg trykker den inn. Har kommet fram til at "armen" som skal dra vaieren tilbake, er noe svak. Er det noen måte å stramme denne på? Det er den som vaieren er festet i, og går til pedalen. Om noen skjønner? Armen er på girkassa. Må jeg av med hele driten?

Svar settes stor pris på! Helst fort.

 

Og, hvor kan jeg få tak i et sikkerhetsbelte på førersiden til Golf 1?

 

Lurer på også dette med Golf 2 motor. Har forstått at dette er bolt-on i en ener med Golf 1 motorfester? Hvordan er det med resten? Tenker på Golf 2 girkasse, ledningsnett? Bruker man girkassa fra G1, eller fra G2? Er det noe annet jeg må tenke på, mtp. 2'er motor i en 1'er? Er ganske blank på dette feltet, så ikke skyt meg for dumme spm.

 

Takker for svar

 

Når du sender meg en PM der du KREVER at jeg svarer så blir jeg bare irritert, jeg er ikke noen motormann. Om folk ikke svarer her så kontakt Møller etc.

 

Ikke vær så forbanna hjelpesløs...

 

Belte finner du på en hugger, de sender ikke ut deler via mail og bilen reparerer seg ikke selv så du må ut av godstolen desverre.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sender meg en PM der du KREVER at jeg svarer så blir jeg bare irritert, jeg er ikke noen motormann. Om folk ikke svarer her så kontakt Møller etc.

 

Ikke vær så forbanna hjelpesløs...

 

Belte finner du på en hugger, de sender ikke ut deler via mail og bilen reparerer seg ikke selv så du må ut av godstolen desverre.

 

Har du lesevansker? På pm'en spør jeg deg pent om du kunne svart, "KREVER" ikke noe svar.. Men, skal slutte å mase, så du ikke river av deg håret i ren frustrasjon..

 

Thanks for nothing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lesevansker? På pm'en spør jeg deg pent om du kunne svart, "KREVER" ikke noe svar.. Men, skal slutte å mase, så du ikke river av deg håret i ren frustrasjon..

 

Thanks for nothing

 

Jeg har lagt inn et par spm. i Einserspørretråden din, og lurte på om du kunne svart meg på de? Takk

 

Hvorfor sender du meg en PM da?

Jeg har ikke noe i mot å hjelpe andre men når vedkommende ikke gidder å forsøke engang og finne noe selv da gidder jeg ikke.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, skal bytte motor i min golf c nå, bruker endel olje.

Hva anbefaler dere meg å gjøre for å få den til å gå bedre uten å koste på så veldig mye?

Sitter allerede på ett effektanlegg :)

 

Bytte motor, sett feks inn en 1.8 liter fra Golf 2. Får du slengt etter deg på huggern, og du får litt mer fres som bonus. :)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte motor, sett feks inn en 1.8 liter fra Golf 2. Får du slengt etter deg på huggern, og du får litt mer fres som bonus. :)

 

Ok, har allerede fikkset meg en 1.8L :p

 

Så er det den hersjens takluka? Den er litt "skjeiv" og så går ikke den svarte "skjermen" fort nok ned, så luka tar i denne. Har aldri skrudd på takluker før, så vet ikke hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har bygd om min golf 1 1.5 til gti,dvs alt fra en gti,men så har jeg ikke på akumulatoren under med bensinpumpen. Pøroblemet mitt er at den ikke starter når den blir varm,kan kjøre der jeg har lokal å rundt litt ,da starter den men kjører jeg med prøveskilter å får kjørt den på motorvei eller noe å den står roligt en times tid starter den ikke før temperaturen på motoren går ned. lurte på om dette kan ha noe med den akumulatoren å gjøre ????? bilen funker ellers helt fint å går som et skudd

 

Mvh Thorbjørn å takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår