Gå til innhold

Den store einser spørretråden...

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Lager en tråd der folk kan spørre om ting ang. Golf 1/Jetta1 og Caddy... Alt fra tips, troubleshooting, deler og alt annet...

 

Etter å ha bygd et antall Golf 1 så vet vi litt om de, og det vi ikke vet har vi andre som vet mer enn oss også... alacocaina

 

Dere kan også spørre om andre VW og Audier, men det er spesielt de gamle vi kan endel om... :)

 

Vi vet også hvor det er mulig å få tak i deler til disse bilene, send gjerne en PM om hva du søker så skal vi hjelpe til så godt vi kan... :)

 

Stikk gjerne innom hjemmesiden vår også index.pho der vi oppdaterer bloggen jevnlig med reportasjer og hva som skjer på Vaerste... babyhmm?

 

IMG_2417_2.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er det som er spesielt med Golf 1 Gls ?

 

Jo, det er topputgaven til Golf 1. Det så man spesielt på de tidligere utgavene. Den har et mer påkostet interiør, farget glass m.m

 

I 77 hadde selv ikke GTi'n farget glass, det var det kun GLS som hadde...

 

Litt andre smådetaljer var det også, slik som ekstra lister, cromkapsler isenter etc...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såppas ja.

 

Blir Golf 1 LS en GTI uten Gti motor da?

 

Nei, ikke helt. Andre instrumenter (speedo til 220 på gti, sorte lister istedet for krom, stabstag og sportsstoler er noen av tingene som GTi har for seg selv...

 

Bredere felger enn LS (5.5 istedet for 5), den store GTileppa, annen dekor og den karateristiske røde lista rundt grillen...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,lurer på noe her:

 

-Forskjell på diesel og bensin-calipprer?(1.6L)

 

 

-Er det bare å bytte ifra bensin(1.6L) til diesel(1.5L) ?

Tenker på godkjenning,hva som bør flyttes over osv..

 

-Hvordan få inn bak/front rute på en enkel/rett måte?

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,lurer på noe her:

 

-Forskjell på diesel og bensin-calipprer?(1.6L)

 

 

-Er det bare å bytte ifra bensin(1.6L) til diesel(1.5L) ?

Tenker på godkjenning,hva som bør flyttes over osv..

 

-Hvordan få inn bak/front rute på en enkel/rett måte?

 

Tror ikke det er noe forskjell på diesel og bensinkalipper, har aldri sjekket det men regner med at dette ikke er tilfelle.

 

Du bør bytte tank, hva annet vet jeg ikke. For å få en nøyaktig beskrivelse av dette så foreslår jeg at du sender en mail til godkjenning@moller.no da får du det besvart.

 

Det er ikke noe problem å få dette godkjent da, men hvorfor bygge om til diesel? Er det ikke bedre å kjøpe en diesel i utgangspunktet da?

 

Når det gjelder frontruta er slegge den mest effektive måten å få ut frontruta på... :bambam:

 

Men fra spøk til sprettert... Du lirker ut pakninga fra innsiden, hverken jeg eller Maniacoupe har greid å få frontruta hel, så det krever en 20-30 ruter å trene seg opp for å få dette til uten at ruta sprekker...

 

Andrew som er vår oppretter/lakkerer gjør dette uten problemer, ikke spør meg hvordan... :watchout

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..Å få de ut er ingen sak,allerede gjort det..Men hvordan få de inn?:P

 

Bytter til diesel da diesel-einsern _mildt_ sakt ikke var noe å ta vare på..Å det blir litt billigere ved kjøring.

 

Går som ei bøtte møkk da, bedre å få inn en TDK motor eller iallefall en TurboDiesel...

 

Å få ruta inn er enklere, du legger en tråd/ledning, smør gjerne inn med zalo... Men om du aldri har gjort det før, så anbefaler jeg å få noen som kan det sette den inn...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor heter bilen GOLF og ikke f.eks. Fotball eller tennis?

Mvh.

Didrik Fredrik August Carl

 

ALtså, Volkswagen har jo som kjent valgt idrettslige navn som Golf og Polo, og flere andre biler er i anmars... Da må jeg nevne VW Friidrett, VW Rytmisk Sportsgymnastikk og VW Fjortenførrblank etter skjøte-esset Hjalmar Andersen...

 

Håper dette besvarer ditt spørsmål.

 

Mvh Die Aaaaaller Vaerste...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår