Gå til innhold

Bollocks' 240 GLE (ZZZzzz) Nå med takgrind!!

Ranger emnet


Mr. Bollocks

Anbefalte innlegg

Siden jeg nå har skiftet jobb og blitt volvomekaniker måtte jeg for et par mnd siden handle meg en Goførti igjen.

Skulle vel egentlig bare ha den som arbeidsbil, men ble fort fristet. Tenkte at en sleeper måtte være morsomt.

 

Bilen er en 85' 240 GLE med 5 gir, servo og hijackers :volvopower: kjørt 245000km.

Ble litt lei av B230A, så jeg og "Fosse240" kjørte 100mil til JB-Bildemontering i Sverige og hentet en 95' B230fk.jpg med alt tilbehør kjørt ca 180000km.

Fikk litt tidligere inn en brannskadd 92' mod 240 på jobb, som jeg tok ledningsnett, bensinpumper med rør og svinghjul fra.

Kjøpte også inn en del "småknask":

-Sachs Race Engineering 440nm trykkplate

-VX3 Kam

-Hardere ventilfjærer

-Komplett pakningssett + veiv/rammelagre og stempelfjærer

-Boost Controller

-Konfilter

-Stram WG Aktuator

-Viking EcoMAX Chip

-Detroit Truetrack (nye typen)

osv.

 

Begynte for ca en uke siden

Har totalt overhalt motoren, og fått alt på plass i bilen. Sveist Simons 3"eksosanlegg fra turbo, med to potter og uten kat.

Fikk den akkurat ferdig til bremsing med Dynapack på et lokalt biltreff i går.

Resultatet ble 217hk(4700rpm) og 404nm(2500rpm) i motor ved 1 bar trykk. Ble forresten målt uten vifte foran bilen. Vet ikke hvor stort utslag det gjorde på målingen, men en skulle tro at intercooleren mister kjøleeffekten når det ikke blir luftgjennomstrømning gjennom den.

Men men, er hvertfall fornøyd. Håper på å overraske et par som forsøker å kjøre forbi meg.:volvopower:

 

Bilder: (Legg ekstra merke til hvor glad jeg alltid ser ut når jeg blir tatt bilde av...:pimp )

 

CIMG1777.jpg

CIMG1772.jpg

CIMG1769.jpg

CIMG1766.jpg

CIMG1758.jpg

CIMG1757.jpg

CIMG1762.jpg

DSC00318.jpg

DSC00316.jpg

DSC00320.jpg

 

Takk til Fosse240 som har vært med å hjelpt for å få den klar til bremsingen.:hug:

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg filma bremsingen av 240'en din, jeg kan legge den ut her hvis du vil.

 

Det må du gjør. :driving

 

haha glad på bilder? syns det ser ut som at du er tilbakestående.

 

Hehe, der har vi nok problemet ja.babyhmm?

 

Mye måtte du ut med for motoren med tilbehør?

 

Kom på 15000sek komplett.

 

 

Til resten: Takk takk. Utrolig morro med sleeper.

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan girkasse skal du bruke?

artig med ekte sleepere.

 

Bruker M47 kassen som stod i bilen.

 

hehe! faen, var faktisk skyhøy den kjerra di!

 

Hehe, på de bildene manglet den motor og hadde hijackersene bak på det høyeste.. :klovn:

 

Oi, det der må spinne greit med de dekkene! Fett Bollocks!

 

Det skal jeg love deg, clutcha litt mens jeg lå på 4.gir i 90 i går (på våt vei), da begynte den å logre, og speedoen viste 160. :driving

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår