Gå til innhold

Bollocks' 240 GLE (ZZZzzz) Nå med takgrind!!

Ranger emnet


Mr. Bollocks

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel trykket som dreper dem først, tenker jeg!

 

Luftmengden gjennom den blir jo det samme både før og etter, så dette fungerer fint.

Kan vel kanskje miste 10% av levetiden eller noe sånt.

Men er uansett beste måten å kunne bruke åpen dump.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så står veivhusventilasjons slangen på innsugs røret til turboen,rett etter filteret. når motoren begyner å bli litt slitt(slakke stempelringer) har den en tendens til å være litt raus med veivhusventilasjonen, så får en mye olje inn i luftsystemet.. DETTE spiser lmm's

 

ofte grunnen til at man får mye olje fra veivhusventilasjonen, er ikke det på grunna v tett filter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et veivhusfilter på boksen i blokka. Går ikke inn i innsugsrøret.

Må ha LMM etter åpen dump, ellers får du en haug med feilkoder, og den bruker noe sykt med bensin.

LMMer har jeg flere av, så skulle den ta kveld av det, så får jeg bytte..:pimp

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et veivhusfilter på boksen i blokka. Går ikke inn i innsugsrøret.

Må ha LMM etter åpen dump, ellers får du en haug med feilkoder, og den bruker noe sykt med bensin.

LMMer har jeg flere av, så skulle den ta kveld av det, så får jeg bytte..:pimp

 

låner tråden din om ett spørsmål.. hvordan går det om mann setter luft mengde målern på trykksiden etter dumpen? eller er det ikke noe særli å gjøre det med mengdemåler i forhold til massemåler?

 

rå bil da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låner tråden din om ett spørsmål.. hvordan går det om mann setter luft mengde målern på trykksiden etter dumpen? eller er det ikke noe særli å gjøre det med mengdemåler i forhold til massemåler?

 

rå bil da:)

 

Det skulle bli det samme det.

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

og sånn kommer det til å fortsette og fortsette og fortsette...det er bare å handle noe som holder litt bedre med en gang...jeg er på min 6. volvo kasse, getragen blir den 7. om ikke så altfor lenge!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår