Gå til innhold

Ungdom og bilkjøring

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Jeg må ærlig innrømme at jeg overhodet ikke forstår hvorfor bilbelte er lovpålagt! Greit nok at det kan redde deg ved kolisjoner i lav fart!

 

Nettopp derfor..

Hva med når en i baksetet flyr inn i setet foran og knekker ryggen på personen fordi han eller hun i baksetet ikke brukte belte?

Jeg ser poenget ditt med at man dør uten eller lever et drittliv med. Men tenk på alle ulykkene hvor man enten dør uten, eller lever videre som før når man bruker det..

 

 

Eirik

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:omfg

 

HVorfor skal JEG få skylda for at idiot i motgående kjører meg i trynet?

 

Ergo! jeg er verdensmester! jeg holdt mitt felt! det gjorde ikke han som jeg kræsja med.. poenget ditt er?

 

Det blir så jævli tåpelig og TYPISK norsk å komme med.. ego og verdensmester bare fordi du ikke selv har kontroll på bilen din.. hvorfor blir det slik egentlig?

 

Statistikk messig skulle du satt opp hvor mange km, jeg kjører årlig med hvilken tophastigheter/gjennomsnittsfart jeg kjører og plusse inn da VINKEL på kjøringa jeg har gjennom svinga ...

 

så er det merkelig at jeg enda ikke har dratt av flere ganger enn det jeg har gjort.. hva betyr det da? at jeg har ren flaks? eller at jeg faktisk klarer å kjøre?

 

 

IDIOT! må vel kansje bli gammel nok til og ta lappen først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, likegyldig om jeg kjørte med sela på og fikk 50tonn i trynet.. Youre fuck'd anyway cowboy!

 

Sela hjelper fint til å holde deg på plass i setet ved en liten avkjøring eller om du skulle dulte borti autovernet!

 

Treffer du noen i trynet eller plukker fjellveggen rett på er du kjørt uansett om du satt stroppa med Gullbelagt sele sydd av gud!

 

Kræsj over 80KM/T har overlevelses faktor på FLAKS. ikke på at sela faktisk er der

 

dvs det er DIN og den smarte dama di som har skylden for at kidn dauer hvis dere ruller rundt i 50-60 kmt...for med stor sannsynlighet vil en eller begge av dere havne bak å slå ihjel stakkars ungen med kroppen deres som kastes rundt i bilen uten kontroll.. snakk med ambulansefolk som har vært i mange bilulykker...de vet bedre enn en halvdum galing fra kosovo eller no ;)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg overhodet ikke forstår hvorfor bilbelte er lovpålagt! Greit nok at det kan redde deg ved kolisjoner i lav fart! Men sånn som når man passer 70 km/t som skal være grensen mellom liv og død, er det vanskligere å forstår! Jeg vil mene det da er bedre å dø i kolisjonen, enn å våkne opp 4 måner senere som en grønnsak uten evne til å bevege seg! Med andre ord skulle det vært valgfritt å bruke bilbelte etter man er fyllt 18 år.

 

er da ikke bare for og holde deg igjenn i front-mot front-kollisjoner, som eriksmil sier er det også for og ikke utsette andre for en smell.

 

kjører aldri noen plass uten at iværtfall de i baksetet har beltet på seg.

 

har også sett ufattelig mange tilfeller av biler som kjørt av veien, veltet flere ganger , en person UTEN belte har kommet halveis ut av vinduet og blitt skvisa imellom bilen og bakken, HÆÆÆRLIG.

 

har en kjenning som fikk ødelagt ryggen sin av en idiot som ikke brukte belte i baksetet, denne personen tok med seg seteryggen og knuste frontruta med hodet og ramlet deretter tilbake i baksetet.

 

hadde en gang en passaskjer som nektet og ha beltet på, han var snar og ta beltet på etter jeg sto på bremsa i 80km/t når han minst ventet det og skallet hodet i dasjen, synes det er like morsomt hvær gang:hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss oppegående her inne på forumet klarer vel skille ut hvilke innlegg som skal tas med en klype salt?

 

Når folk uttaler seg om ting de klart å tydelig viser at de ikke kan noe om.

 

Vi har enda ikke sett sin siste ungdom som tror han kan alt her i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller litt bensin på bålet jeg.

 

Hvorfor er det noen her som ikke vil bruke bilbelte?

Er det bare latskap eller er det pga komfor?

 

Altså, du taper ihvertfall ingenting på å bruke det, untatt hvis du blir grønnsak som sagt:drive2

 

Tja...beltet kan nå saktens redde en fra å bli grønnsak og, så hele det argumentet er vel litt tynt uansett.

 

Det er lurt å bruke belte. Om det burde vært påbudt...tja det er vel en annen diskusjon og har vel litt med hvor mye man vil staten skal legge seg opp i.

 

Folk har vel en tendens til å blande de to litt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg overhodet ikke forstår hvorfor bilbelte er lovpålagt! Greit nok at det kan redde deg ved kolisjoner i lav fart! Men sånn som når man passer 70 km/t som skal være grensen mellom liv og død, er det vanskligere å forstår! Jeg vil mene det da er bedre å dø i kolisjonen, enn å våkne opp 4 måner senere som en grønnsak uten evne til å bevege seg! Med andre ord skulle det vært valgfritt å bruke bilbelte etter man er fyllt 18 år.

 

Syntes nesten det er tåpelig å skrive at det ikke burde være påbudt, er du tjukk i hue eller?

Altså, vil du heller kjøre dø enn å leve vidre? kanskje du mister en finger, men som 18åring så er det tilig å dø..

Så jeg syntes du skal tenke 2 ganger før du skrive noe slikt.

Bilbelte har reddet fler liv enn du sikkert tror.

Å fler som ikke har brukt belte, kunne vært reddet MED belte.

Men skal ikke snakke alt for høyt, har ikke akkurat lest tjukke bøker om det her, men det er nå hva jeg mener..

Volvo 745 91' Turbobil

Toyota Corolla 92' Konebil

VW Caravelle 88' Russebil

Volvo 245 91' Bilcrossbil

Opel Kadett C 78' Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har automatiske setebelter, å ubehaget bryr meg ikke stort da jeg likevel skal sitte stille i bil setet uansett....

 

Skjønner at det er mangel på virkelig store problem stillinger i Norge....

 

Bortsett fra denne:

 

Få heller alle vei avgift pengene vi punger ut for, til kun VEI sikkerhet å standard(NR.48 i verden på veistandard, hipp hurra). Så kanskje vi kan diskutere om belte burde droppes når vei sikkerheten er bedret... Til nå har vi nok bare litt stål, belte og airbagger som beskytter oss mot idiotiske fylle kjørere, mm. ! Og så klart smarte dyr som krysser veien på utrolige bra tidspunkt...:rockets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2 kompisser som kjørte av veien i 150 me en golf 2 å rulla. ene satt bak å den andre satt framme. begge overlevde. han framme ble kastet ut. han andre præssa sæ fast me nævan i taket (JAA!) å han hadde mindre skader en han som ble kastet ut av bilen. han som datt ut, fikk sår over hele ryggen.

æ bruker ikke belte når æ kjøre i byen, men av en rar grund så havne belte på når æ kommer ut av byen.

sier nu at æ føler mæ tryggest me belte på..

passat 1997 3b

rocky 1985 2L offroad

(x) accord 1988 2.0exi vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i forhold til kræsj ville jeg faktisk aldri skyldt på forholdet og veistandard, er lovfestet at man skal kjøre etter forholdene..

i forhold til belte osv, så står hvertfall min bil stille til alle som sitter på har belte festa.. er ikke interessert i å kjøre med folk som utsetter seg selv og andre for fare pga den lille ekstra "komforten" man får ved å la belte ligge.. og til dere som er tøffe i trynet angående krasj og ulykker, putt noen kompiser i bilen, kjør i vei, og krasj i en fjellvegg.. så kanskje du får noen tanker om at bilbelte kanskje ikke er så dumt..

etter jeg krasja i høst med 3 kompiser lå jeg møkkredd på legevakta for at det skulle ha skjedd dem noe, han ene kunne ikke røre seg, han andre hadde smerter i hele kroppen når de stakk i en ambulanse hver.. heldigvis lever begge i beste velgående nå, takker for bilbelte !

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg overhodet ikke forstår hvorfor bilbelte er lovpålagt! Greit nok at det kan redde deg ved kolisjoner i lav fart! Men sånn som når man passer 70 km/t som skal være grensen mellom liv og død, er det vanskligere å forstår! Jeg vil mene det da er bedre å dø i kolisjonen, enn å våkne opp 4 måner senere som en grønnsak uten evne til å bevege seg! Med andre ord skulle det vært valgfritt å bruke bilbelte etter man er fyllt 18 år.

 

Det der var et utrolig dårlig begrunnet innlegg.

Jeg har snakket med en som kræsjet i 120 km/t i en tunnel, han satt på, begge hadde bilbelte. Kompisen døde på stedet men han her overlevde med mindre skader fordi han ikke ble kastet rundt i hele bilen, og vet du hva som hindret han i å bli klistremerke i frontruten? Jo bilbelte.

 

Han sa at han var takknemlig for at han tok på seg bilbelte, og selv om livskvaliteten hannes hadde gått ned pga store smerter i ryggen kunne han ikke tenke seg noe annet enn å leve. Han hadde altså ikke valgt å dø hvis han ville.

Ingenting er som en hissig 1.0 liters motor

 

Bil: Opel Corsa -93 modell

Moped: Daelim s-five

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ bruker ikke belte når æ kjøre i byen, men av en rar grund så havne belte på når æ kommer ut av byen.

sier nu at æ føler mæ tryggest me belte på..

 

Er det sånn derre kult å ikke ha belte på seg når man råner rundt eller? Kan donere bort noe 4-punkts kanskje :thumb

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår