Gå til innhold

Ungdom og bilkjøring

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Btw, likegyldig om jeg kjørte med sela på og fikk 50tonn i trynet.. Youre fuck'd anyway cowboy!

 

Sela hjelper fint til å holde deg på plass i setet ved en liten avkjøring eller om du skulle dulte borti autovernet!

 

Treffer du noen i trynet eller plukker fjellveggen rett på er du kjørt uansett om du satt stroppa med Gullbelagt sele sydd av gud!

 

Kræsj over 80KM/T har overlevelses faktor på FLAKS. ikke på at sela faktisk er der

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner godt hva du mener ;) og jeg er ikke en av de som er livredde for å kjøre bil selv, men sikkerhetsbeltet er alltid på. Og ja, sjansene for å dø i en bilulykke er små, men allikevel føler jeg meg tryggere med beltet på. For å si det på en annen måte da.. Sjansene for å vinne i lotto er små de og, men det holder ikke folk borte fra å spille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. men vitenskap er også fullt av luft! igjen sier jeg.. F L A X her er tema! om du faktisk sneier en bil eller om dere trefer hverandre dead on med grillen!

 

I visse tilfeller risikerer du å blir en grønnsaks suppe fra toro i en hjemmelaga rullator restaurant fordi du faktisk brukte belte.. slik at modern din kan vaske og barbere ballene dine og mate deg sugerør resten av livet til du går ut på dato;)

 

 

Gøy det å!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha sug'a!

 

det er ikke et tilfelle i trafikk! om jeg kjører bajas er jeg omtrent bestemt på at jeg SKAL dra av.. ellers har jeg ikke satsa godt nok!

 

men når du kjører 10under fartsgrensa, kjører i KØ! du kjører i sol på tørt føre og enda klarer å plante deg bedre enn meg i skauen på 4felts motorvei...

 

da har du gjort det bra!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir heilt matt eg. Samtidig som eg hugsar kvifor eg slutta å vere på dette forumet. Er noko med haldningane og modenheten til enkelte her inne. Å ikkje bruke bilbelte!!? å ligge brei i 230??

 

Blir oppriktig redd og skremt av mange utsagn og haldningar. Det er prega av at ein tenker KUN på seg sjølv og det som foregår i SIN bil og ein nevner ikkje andre trafikantar med ei bisetning ein gang..

 

Når det no går gale håpar eg det går ut over kun dykk sjølve!!!! men no viser vel mange statistikkar at det ikkje er slik. Synd for oss andre "idiotane" som ferdast på vegane....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I visse tilfeller risikerer du å blir en grønnsaks suppe fra toro i en hjemmelaga rullator restaurant fordi du faktisk brukte belte.. slik at modern din kan vaske og barbere ballene dine og mate deg sugerør resten av livet til du går ut på dato;)

 

Ut fra postene dine her, ser det ikke akkurat ut for at du har så mye å frykte

Endret av FE3T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. men vitenskap er også fullt av luft! igjen sier jeg.. F L A X her er tema! om du faktisk sneier en bil eller om dere trefer hverandre dead on med grillen!

 

I visse tilfeller risikerer du å blir en grønnsaks suppe fra toro i en hjemmelaga rullator restaurant fordi du faktisk brukte belte.. slik at modern din kan vaske og barbere ballene dine og mate deg sugerør resten av livet til du går ut på dato;)

 

 

Gøy det å!

 

 

i snitt omkom 472 personer hvert år i perioden 1975-1978. I perioden 2005-2008 omkom 240 personer i snitt årlig, viser tall fra Statens vegvesen.

I 1970 omkom hele 560 personer i trafikken, av disse var nesten 100 barn under 15 år. Med 223 omkomne totalt i 2005, er antallet som mister livet i trafikken mer enn halvert i løpet av de siste 35 årene. For barna er nedgangen enda mye større. I 70-årene mistet i gjennomsnitt 73 barn livet årlig, for 80-tallet er tallet 35 og for 90-tallet 19. De siste seks årene har i gjennomsnitt 13 barn mistet livet i trafikken årlig.

 

0 - 6 år

7 - 14 år

0 -14 år samlet

 

1970 – 1979

31 42 73

1980 – 1989

13 21 34

1990 – 1999

10 9 19

2000 – 2006

6 7 13

 

Det er jo en ting til og med du sikrer i bil og det er barn.

Så da kan du jo se på tallene sånn de virkelig er..

Sikrere biler kombinert med belte bruk gjør att dødstallene går ned sammtidig som trafikken går vesentlig opp.. I dag har vi i min familie hver vår bil, når jeg var liten var det vanelig å bare ha en (Født i 1982). Når min far var ung så hadde de ikke bil.. Ca 1965..

 

Er greit å ikke være redd for alt mulig. Det er ikke jeg heller.

Men sjangsen for å dø i en bilulykke er vel like stor som å vinne i lotto, hvis ikke større..

Så jeg leverer inn lotto kupongen og prøver så godt jeg kan og huske beltet, det koster jo så lite.

For hvem vet kanskje er det min tur til å "vinne" i dag..:omfg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg overhodet ikke forstår hvorfor bilbelte er lovpålagt! Greit nok at det kan redde deg ved kolisjoner i lav fart! Men sånn som når man passer 70 km/t som skal være grensen mellom liv og død, er det vanskligere å forstår! Jeg vil mene det da er bedre å dø i kolisjonen, enn å våkne opp 4 måner senere som en grønnsak uten evne til å bevege seg! Med andre ord skulle det vært valgfritt å bruke bilbelte etter man er fyllt 18 år.

Volvo 850 2.5 10V 1995

X Mercedes-Benz 190E 2.3 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår