Gå til innhold

Elektronisk Turbo /Kronerulling for dyno/The End

Ranger emnet


Level_1

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig klar over at denne ALDRIG vil komme i nærheten av vanlig Turbo eller kompressor. Hadde jeg hatt muligheten til å montere en turbo i motoren min, så hadde jeg gjort det. Meen det er ikke alltid at dette går. Siden det ikke er så mye å få gjort med en 1,6 liter, så fannt jeg den elektroniske turboen som et greit alternativ. Både fordi ingen jeg kjenner til har prøvd dette,(så ville gjerne være prøvekanin:) og pga av at etter mye og NØYE undersøkelse, så skal denne typen jeg kjøpte ha vist resultat hos andre.

 

Jeg som veldig mange andre hadde stor skepsis til dette produktet. Har drevet med bil så lenge jeg kan huske, og alle mine kompisser har samme intr. Men, har lenge hatt lyst til å bekrefte/avkrefte dette med eletrisk turbo. Og da var det kun en måte, kjøpe og installere.

Og dokumentere resultatene.

Denne tråden er alså kun til informasjon om montering og MIN egen vurdering av dette. Er klar over placebo effekten den kan gi, meen kan gi hvem som helst en kjøretur og bevise at denne gir endel ektra guff!

 

I forhold til dyno måling har jeg også tenkt på dette. Men har ikke penger til dette akkurat nå. Koster en 1000lapp for 2runder på dyno. Tenkte da å ta en runde HELT orginal, og en med turboen.

Så, kansje jeg oppdaterer tråden med dynoresultat om ikke så aaalt for lenge. :)

 

Du får en hundrings hos meg for å ta en dyno-test og publisere resultatet i denne tråden. Kom igjen folkens kronerulling.

 

Når det gjelder de påståtte resultatene dine, kan jeg tenke meg flere grunner:

1: Du er selger for dette produktet og prøver deg på litt snik-reklame.

2: Du er lettpåvirkelig av placebo effekten

3: LMM'en din var frakoblet, og du koblet denn inn igjen.

 

Uansett, du påstår at denne lille tingsten, som lader like mye på tomgang som @6000rpm skal gi bilen din mere guffe på toppen. Det gir rett og slett ikke noen mening.

 

Btw, slutt å kalle det for en "turbo", en turbo har en turbin, derav navnet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe... hadde ikke trodd at det skulle være så mye motstand til dette produktet. Kaller det eletrisk turbo. Det blir også kallt for eletric supercharger, som da også blir feil.. så.. jeg vet hva en turbo er, turbin/turbo.. i get it:)

 

Er selfølgelig åpen for en kronerulling for dynotest...hehe

men tror jeg skal få finansiert denne selv. må bare vente litt til jeg har litt ekstra. Men skal oppdatere tråden med dynoresultatet så snart jeg har dette!

 

Jeg jobber ikke med salg av disse nei, og har heller ikke noe forhold til Kamann Autosport.. så jeg er ikke ute etter å drive noe markedsføring for dem. Men jeg mener helt ærlig og hellig at jeg får effekt av denne. For jeg har koblet den opp på bryter, så jeg har skrudd den av og kjørt en god "grisetur" UTEN.

Så, jeg anbefaler produktet på grunnlag av min egen erfaring med dette.

 

Ellers ligger bilen her om noen skulle lure på hva det går i.

 

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3314

 

Jepp jepp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, ang om denne "turboen" fungerer eller ikke så er det ikke så "lenge" siden folk mente det at mennesket aldri kom til å fly, vær nå LITT åpne inntill dyno-resultater er blitt sluppet her da,ikke bare stikk hodet i sanden..

88-mod 240 PROSJEKT

http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159

86-mod 245 Tic SOLGT

99-mod V70 TDI BRUKSBIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dokumentere resultatene.

 

 

 

 

Btw, slutt å kalle det for en "turbo", en turbo har en turbin, derav navnet.

 

 

Er ikkje pga at turboen har turbin som du sier at den heiter Turbo:iconsm

 

Turbo er tatt ifra latin der dette betyr "snurrer" eller "eg snurrer". Så da kan alt som har noe som roterer/snurrer kalles turbo.

 

Samme som at Volvo betyr "ruller" eller "eg ruller".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... hadde ikke trodd at det skulle være så mye motstand til dette produktet. Kaller det eletrisk turbo. Det blir også kallt for eletric supercharger, som da også blir feil.. så.. jeg vet hva en turbo er, turbin/turbo.. i get it:)

 

Er selfølgelig åpen for en kronerulling for dynotest...hehe

men tror jeg skal få finansiert denne selv. må bare vente litt til jeg har litt ekstra. Men skal oppdatere tråden med dynoresultatet så snart jeg har dette!

 

Jeg jobber ikke med salg av disse nei, og har heller ikke noe forhold til Kamann Autosport.. så jeg er ikke ute etter å drive noe markedsføring for dem. Men jeg mener helt ærlig og hellig at jeg får effekt av denne. For jeg har koblet den opp på bryter, så jeg har skrudd den av og kjørt en god "grisetur" UTEN.

Så, jeg anbefaler produktet på grunnlag av min egen erfaring med dette.

 

Ellers ligger bilen her om noen skulle lure på hva det går i.

 

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3314

 

Jepp jepp...

 

 

:hvaskjera :deng Selvsagt går den dårligere med bryteren av, for da vil jo vifta gjøre ennå mer skade for innsugsflow...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg reknet på i tråden http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=122804
Tror ikke du har tatt helt hensyn til virkningsgradene i det stykket,siden jeg tviler sterkt på at din motor har en virkningsgrad på 100 % som standard... En Hayabusa tjener 23 hk (148-171) med 0.044 Bar overtrykk,hvilket er trykket du oppnår i plenum ved 170 mph (273.5km/t)... Tror ikke at du da trenger 0.13 Bar,dvs,3 ganger så mye for knapt halve effekten. Såfremt motoren din ikke er grusomt ineffektiv.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har tatt helt hensyn til virkningsgradene i det stykket,siden jeg tviler sterkt på at din motor har en virkningsgrad på 100 % som standard... En Hayabusa tjener 23 hk (148-171) med 0.044 Bar overtrykk,hvilket er trykket du oppnår i plenum ved 170 mph (273.5km/t)... Tror ikke at du da trenger 0.13 Bar,dvs,3 ganger så mye for knapt halve effekten. Såfremt motoren din ikke er grusomt ineffektiv.. :)

 

 

Hvordan kan en motor være mer effektiv når den krever 3 ganger så høyt overtrykk for å få halve effektøkningen?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en motor være mer effektiv når den krever 3 ganger så høyt overtrykk for å få halve effektøkningen?

Les en gang til... IN-effektiv... ikke effektiv. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det råder fremdeles mye tvil om dette.

Har blitt veldig sugen på å få motbevise skepsisen med en DYNO måling. Siden endel av dere har fremmet forslag om å sponse med noen kroner, så har jeg laget en liten nettside med en paypal konto. Her kan du donere x-antall kroner som blir samlet på en egen konto. Jeg vil holde denne åpen til 1000,- er oppnådd.

Alle som legger igjen noen kroner vil bli sendt til min epost adresse, slik at jeg kan få sendt dere video/bilder av dynotesten.

 

2 runder vil bli kjørt på dyno. Med og uten. Enkelt og greit.

 

Håper at dette kan bli en liten morsom ting, kansje noe nytt her på bilforumet? :) Uansett.. dersom det skulle vise seg at ingen effekt blir vist igjen på målingen, så skal jeg bøye meg i støve og bite i det sure eple.

 

Se link: http://www.freewebs.com/alfaboost/kronerulling.htm

 

Takker på forhånd til dere som bidrar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var rundt 500,- pr runde jeg fikk pris på. Det var hos Rune Helleland. Men kan selfølgelig sjekke hos bakke. Skal ikke rippe folk for penger. Dersom det stemmer det du sier, skal jeg stanse kronerullingen så snart den "nye" beløpet er nådd.

 

Takker for informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår