Gå til innhold

Elektronisk Turbo /Kronerulling for dyno/The End

Ranger emnet


Level_1

Anbefalte innlegg

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe! eg ser for meg en sånn en på bilen min! hehe! hele dritten passer jo inni Innsuget på luftfilteret jo! hehe! den klarer aldri og få nok luft til motoren det blir struping vist det skjer noe i det hele tatt vist ikke motoren ödelegger dritten då hehe! suger hele greia inn hehe! nor du gass fra 1000Rpm og skal til og akse så går det noen liter med luft med der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 mph gir bare 0.044 Bar i overlading.... enda mener folk at det er verdt 30-35 hk på en 'Busa-motor... Hele spørsmålet står og faller på om den klarer flytte (som i tilfellet over,4,4%) mer luft enn motoren til enhver tid svelger unna. Hadde jeg hatt en sånn,skulle jeg huket den opp til et målepunkt i flowbenken min og sett om den ga noe trykk whatsoever. 0.044Bar er 1.2" vannsøyle,med 3KW drar jeg 20 ganger det trykket i flowbenken..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe trua på dette, i beste fall lager den en turbulens i innsugsrøret som øker lufthastigheten med masse rare formler, at den motoren slutter å dra på 5500 orgianlt trur jeg ikke noe på, det er du som har kjørt bilen for fint, når ecu har vent seg til din nye kjørestil, for du trur du har sprekeere bil, så går den bedre når den har tilpassa seg kjøringa di.

 

Ta av den plastikkvifta, kjør bilen hardt, dra turtall, og full gass, og se åssen den går etter ett par dager slik. ta gjerne av minuspolen 10 min før du prøver.

 

Det er min teori, har ikke prøvd dette, og kommer heller ikkje te å gjere det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke kalles en evighetsmaskin denne hvis den hadde fungert. Da må du jo kalle en turbo for evighetsmaskin også.

 

Nix, den vifta drives av elektrisitet produsert av en generator påhengt motoren. Om den skulle klare å gi motoren en effektøkning større enn dedn effekten den bruker for å skubbe luft inn til motoren har vi en evighetsmaskin! Gir den en mindre effektøkning enn den effekten som trenges for å drive den, ja-da er det bare å ta den bort:-)

 

Driften av en turbo "koster ikke" motoren noe (nja, litt i økt ekesosmottrykk, men ubetydelig i denne samenhengen)og utnytter energi som ellers ville gå tapt ut eksosrøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår