Jump to content
Bilforumet.no

Actros2554

Bruker
  • Content Count

    430
  • Joined

  • Last visited

About Actros2554

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 02/18/1977

Contact Methods

  • Bosted
    Norge
  1. Hei. Hvor stort spjeldhus er det du bruker,er det 4"?? Hvordan er den å kjøre på lavere turtall med såpass stort hus?
  2. Er den godkjent med V12 dobbelt-turbo alså,eller kun med den originale sekseren som stod i? Skjønte ikke helt hva du mente...
  3. Må ha spesialverktøy i tillegg,en "pinne" du skrur inn i venstre side av blokka for å posisjonere veiva.
  4. TUV overgår ikke hva BT sier mht lovlig kjørehøyde nei,BT er ikke tvunget til å ta hensyn til TUV sine papirer,spesielt ikke nå lenger etter at det har blitt avslørt såpass mye korrupsjon og falske dokumenter hos TUV.
  5. Et par spørsmål angående epoxy grunning og silikonfjerner: Dette gjelder hovedsakligt under bilen og i hjulhusa. 1. Kan eg bruke Unirens som silikonfjerner? (er en slags bremserens) 2.Kan epoxy grunning ,f.eks type Hagmans eller Standox,legges utapå delvis bart metall(litt lakk og anna grunning der fra før) eller MÅ alt metallet være helt bart?? 3: Eg går utifra at epoxyen må nedmattes før lakk legges over denne igjen?
  6. Pumpa di som har tatt kvelden viss du har spenning bak til den...
  7. Actros2554

    servo feil?

    Sjekka reima(slakk/slitt)?
  8. Actros2554

    bytting av topp

    Om den passer veit eg ikkje,heller om ventilene vil gå klar av stempla. Turbo tåler kassa di dårligt på denne modellen...
  9. Kassa må ned,skifte av clutchlamell&trykkplate samt thrustlager. simmering på kassa er grei,på motor må svinghjulet av også viss denne. Vil anta en halv dag til en full dag med arbeid (3,5-7,5t). Pluss overnevnte deler...
  10. Lytt etter lekkasjer,og ta av slange/rør og kjenn på turbin eller kompr.hjul etter slakk og treghet.
  11. Actros2554

    Abs problemer!

    Målte du med DC på voltmeteret er det ikkje løye om du fikk null respons,desse avgir vekselspenning,alså AC AC=Activ Current/Vekselspenning DC=Direct Current/Likespenning
  12. stempelet skal gå lett inn uten å koble av noe slange,rør eller løsne luftenippel.
  13. Går ikkje stempelet helt tilbake,må den overhales ja. Bruk trykkluft inn tilførselholet for å få ut stempelet. Får du ikkje løsna luftenippel er det en "nødprosedyre" å lufte via tilførselslangen/røret. Kaliper må da holdes slik at dette er det høgaste punktet på kaliper under luftinga. Knotete,men går..
  14. Actros2554

    Abs problemer!

    Kan være skadeligt å koble av&på kontakter pga spenningstopper som kan skade elektronikk,men ABS sensorene er mer resistente. Sikker på at du målte med AC og ikkje DC? Hvilken motstandsmåling fikk du på de da?
  15. Kobla du kun sammen startsperra(kobla utenom Defaen) eller tok du vekk heile alarmsentralen? Sjekk,eventuelt mål de resterende kontaktene til Defaen da og sjekk om de går til vindusheiser&takluke,kansje via tenning alt ettersom. Får releet til komponentene spenning?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.