Gå til innhold

Jørgen_Rana: Volvo 245Tic 78 Mod - Storfalevogna

Ranger emnet


Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

  • Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nåleventilen mener du sikkert :) Den som slipper inn bensin i flottørkammeret ? :D Borring av hoveddyse er risky business pga små toleranser har jeg fått intrykk av. Åsså må jo det vanlige gjøres, fjerning av choke og trykktesting av gassern slik at den ikke lekker og slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lest trådene her på forumet, der dem kom fram til at det er like godt å kjøre motoren hardt inn, som å kjøre den rolig inn..? Er jo ei engelsk side her en plass der det står at det er best å kjøre den hardt inn, så du vet hva du må gjøre..

 

Selv har jeg bare kjørt mine motorer delvis hardt i innkjøringsperioden.. Dog latt dem stått på tomgang en halvtime for å sjekke at alt funker, samt at alt skal få gå seg litt til.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper også for din skyld at det holder..

 

Men sålenge du har gjort en nøye jobb, og vært renslig og slikt, tror jeg nok det holder ja.. :)

 

Har du forresten ny oljepumpe, eller er det ei gammel brukt ei du bruker? Isåfall, har du shimsa den opp? Det måtte jeg gjøre når jeg bygde 230A'en min til AT.. Fikk for lite trykk til turboen, så måtte shimse opp oljetrykket.. Men det merka jeg jo såklart ikke før turboen røyk pga manglende smøring.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en original gammel oljepumpe jeg ja, denne motoren har gått 135 000 med dette oppsettet og turboen har null slakke :) Tror det skal gå bra, men skal finne meg en oljetrykksmåler og sjekke så snart budsjettet muligjør dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport ;):

 

Bilen oppfører seg eksemplarisk og har utrolig lite barnesykdommer :P Men fy den er grov i matfatet :D :volvsmile

Flytter seg ganske grovt til å være uten intercooleren innkoblet og bare på 0.3-0.4 bar. Trykkrør til innkobling av IC blir arbeidet med fort som bare F¤%# og blir mest sannsynlig til å sette inn OMP bøttesete som førersete ;) Litt justering av trykk blir sikkert også nødvendig :D Synd jeg er så blakk for tiden :( må låne penger til bensin på sommertreffet x)

 

MEN, nå skal jeg sove.. Har kjørt og stoppet og sjekket over alt i ca 12 timer i strekk nå.. Sove, så mere kjøring ! :volvsmile

Kommer sikkert update med diverse bilder når jeg returnerer fra kjøringen i morgen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår